ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر گجت‌های جالب و منحصر به فرد نمایشگاه IFA 2018

نمایشگاه IFA که در واقع بزرگترین رویداد فناوری قاره اروپا به شمار می‌رود، هرساله در شهر برلین برگزار می گردد و برخلاف نمایشگاه‌هایی مانند MWC که فقط به ابزارهای موبایل اختصاص دارد، همه نوع گجتی در ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

نمایشگاه IFA که در واقع بزرگترین رویداد فناوری قاره اروپا به شمار می‌رود، هرساله در شهر برلین برگزار می گردد و برخلاف نمایشگاه‌هایی مانند MWC که فقط به ابزارهای موبایل اختصاص دارد، همه نوع گجتی در آن معرفی می شود.

نمایشگاه IFA

این مسئله موجب شده که علاوه بر محصولات همیشگیِ شرکت معروف نظیر هواوی و سامسونگ یا نسخه‌های ارتقا یافته‌ی نسل‌های قبلی، گاهی شاهد معرفی برخی گجت‌ های جالب و منحصر به فردی باشیم که نظیرشان را تا به حال ندیده‌‌ایم.

شاید کمپانی‌های سازنده‌‌ و ماهیت این ابزار‌ ها آنقدر مهم نباشند که برای معرفی هر کدام از آنها مطلب جداگانه‌ای نوشته شود. به همین دلیل سعی کردیم که تعدادی از لوازم یاد شده را در این مطلب گِرد هم آورده تا شما هم به عنوان خوانندگان همیشگی دیجیاتو از مشاهده‌شان بهره‌مند گردید و لذت ببرید؛

نمایشگاه IFA

اولین گجتی که معرفی می‌کنیم، بالش هوشمند Somnox نام دارد که همانند کاربر نفس می‌کشد؛ بدین صورت که با ریتم خاصی کوچک و بزرگ می شود. سازندگان بالش یاد شده ادعا می‌کنند که این مکانیزم، خواب بهتری برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

نمایشگاه IFA

شرکت هوش مصنوعی AIBrain نیز یک ربات انسان نما معرفی کرده که به نظر می رسد آنچنان از ملاقات بازدیدکنندگان، خشنود نشده است.

نمایشگاه IFA

این ربات عجیب برای به نمایش در آوردن گیره‌ها و اتصالات مکانیکی طراحی شده اما قادر است به راحتی با کاربران شطرنج بازی کند.

نمایشگاه IFA

پوشک هوشمند Opro9 برای والدین مردد یا فراموشکار می‌تواند گزینه‌ی مطلوبی باشد چرا که سنسور این پوشک با اندازه‌ گرفتن دما و رطوبت آن، به وسیله‌ی اپلیکیشن مخصوصش می‌تواند به کاربر هشدار دهد.

این وسیله در دو مدل مختلف مخصوص کودکان یا بزرگسالان عرضه خواهد شد.

نمایشگاه IFA

شرکت تولید کننده‌ نمایشگر‌های انعطاف پذیر Royole نیز طرح‌های مفهومی زیادی برای نشان دادن قابلیت‌های محصولات خود طی نمایشگاه IFA در نظر گرفته بود که این کلاه تنها یکی از آنهاست و ....

نمایشگاه IFA

این کیف دستی نمونه‌ دیگری از این طرح‌های مفهومی به شمار می‌رود. بدین صورت کابران خواهند توانست آنها را با کفش‌هایی مشابه سِت کنند.

نمایشگاه IFA

کمپانی Rollei هم گوی‌های کریستالی خود را به نمایش گذاشته که کاربران می‌توانند خاطرات خوششان را درون این گوی‌ها آپلود کرده و برای یکدیگر بفرستند. البته باید گفت که تصاویر ذخیره شده در این گوی کریستالی برعکس نمایش داده می‌شوند.

نمایشگاه IFA

ضمناً مکعب Merge Cube در این نمایشگاه معرفی شده که با استفاده واقعیت مجازی می‌تواند تجربه‌های سرگرم کننده و آموزنده‌ای برای کاربران فراهم کند.

نمایشگاه IFA

بالاخره در نمایشگاه IFA  شاهد عرضه‌ی لنز کلیپسی OlloClip برای تمامی تلفن‌های هوشمند بودیم که می تواند قابلیت ویژه‌ای به دوربین موبایل کاربر اضافه کند. بر خلاف گذشته این لنز‌ها دیگر منحصراً به آیفون‌ها یا پرچمداران سری گلکسی تعلق ندارند و می‌توان آنها را به مدل‌های مختلف وصل کرد.

نمایشگاه IFA

کمپانی Bescent از ساعت هوشمند Sensorwake 2 هم رونمایی کرد که به روش جدیدی کاربران را بیدار می‌کند. این گجت جالب با انتشار عطر و بوی‌هایی نظیر قهوه‌ یا نان تازه سعی می‌کند پایان شیرینی برای خواب کاربر رقم زند.

نمایشگاه IFA

نسخه‌ی تازه‌ای هم از دوربین‌های پولاروید با نام OneStep پلاس در نمایشگاه IFA معرفی شده که در واقع نسخه‌ی غول پیکری از دوربین‌های فوری کلاسیک این شرکت محسوب می‌شود.

نمایشگاه IFA

شرکت Segway از اسکیت‌های الکتریکی جدیدی به نام Drift W1 رونمایی نمود که می‌توان به چندین روش مختلف از آنها استفاده کرد. سازندگان این وسیله‌ی نقلیه‌ی کوچک باور دارند که روش‌های استفاده از این محصول بی شمار است و کاربران با خلاقیتشان می‌توانند ویدیوهای جالبی بسازند.

نمایشگاه IFA

لیست گجت‌های جذاب امسال با طرح مفهومی پوشیدنی کمپانی معروف فیلیپس به اتمام خواهد رسید. این پوشیدنی مخصوص خواب، با اسکن و بررسی سیگنال‌های مغز کاربر می‌تواند نویز سفید خاصی پخش کند تا کاربر مدت بیشتری را در مرحله‌ خواب عمیق بگذراند. البته اینکه کاربری بتواند با چنین وسیله‌ای رو سرش بخوابد، خود سوال بزرگی به شمار می‌رود.

 

تماشا کنید:خاطرات خود را با این گوی کریستالی هوشمند با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی