ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زیروفون
تکنولوژی

زیروفون، گوشی لینوکسی 50 دلاری مبتنی بر رزبری پای

اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که 7 روز هفته و در 24 ساعت اطلاعات شما را به شرکت های بزرگی از جمله گوگل ارسال نکند، زیروفون مبتنی بر رزبری پای می تواند به کارتان ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که 7 روز هفته و در 24 ساعت اطلاعات شما را به شرکت های بزرگی از جمله گوگل ارسال نکند، زیروفون مبتنی بر رزبری پای می تواند به کارتان بیاید.

پروژه زیروفون 50 دلاری وعده یک گوشی مبتتی بر برد رزبری پای و بر اساس سیستم عامل لینوکس را می دهد که امکان استفاده با هر اپراتور مخابراتی را دارد. همچنین می توانید اپ های لینوکسی مورد نیاز خود را روی آن نصب کنید و مهم تر از همه اینکه به هیچ یک از شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی از جمله گوگل، اپل و سامسونگ وابسته نیست.

یادآوری می کنیم که داده های کاربران دستگاه های اندرویدی تا 50 برابر بیشتر از کاربران آیفون به سرورهای گوگل ارسال می شود. به همین دلیل زیروفون می تواند به کار آن دسته از کاربرانی بیاید که برای حریم خصوصی خود بیش از دیگران نگران هستند.

زیروفون

زیروفون از یک برد کوچک رزبری پای، یک میکروکنترلر آردوینو و یک ماژول وای فای تشکیل شده. جالب تر اینکه این گوشی با بخش هایی همراه شده که گوشی ها معمول از آنها بی بهره هستند: یک درگاه مینی HDMI و یک درگاه سایز معمول USB. همچنین به درگاه 3.5 میلی متری هدفون مجهز شده است.

اما یکی از مواردی که زیروفون را محدود می کند قابلیت کارکرد آن تنها با شبکه های 2G است. البته احتمالاً پشتیبانی از شبکه های 3G نیز به نسخه های آتی اضافه می شود. همچنین نمایشگر آن تنها 1.3 اینچی است و رزولوشن 128 در 64 پیکسلی دارد.

زیروفون

با این حال زیروفون رابط کاربری آسانی دارد ولی در عین حال برای برنامه نویس ها هم جذاب است. می توانید ماژول های دیگری از جمله دوربین و گیرنده مادون قرمز را به آن اضافه کنید. علاوه بر این اگر دستی بر کدهای لینوکس داشته باشنید می توانید با استفاده از ترمینال لینوکس و SSH به دستگاه دسترسی پیدا کرده و نرم افزارهای متنوع لینوکس را روی آن اجرا کنید.

در نهایت باید اشاره کرد که می توان با اتصال ماوس و کیبورد مشابه با یک کامپیوتر دسکتاپ از آن استفاده کرد. البته پردازشگر تک هسته ای ساده آن امکان اجرای نرم افزارهای گرافیکی پیشرفته را ندارد. زیروفون قرار است به زودی آماده عرضه شود.

 

تماشا کنید: هاوربورد جدید Segway با طراحی متفاوت در رویداد ایفا به نمایش در آمد

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • aqamorisny
    aqamorisny | ۱۳ شهریور ۱۳۹۷

    به عنوان گوشی دوم باحاله ???

  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۱۳ شهریور ۱۳۹۷

    به جمله اول نویسنده دقت کنید! این جمله چیزی نیست که فقط ایشون بگه.

  • Reza Bahadori
    Reza Bahadori | ۱۳ شهریور ۱۳۹۷

    حداقل یه قابی روش میزاشتن..

    • آریا
      آریا | ۱۳ شهریور ۱۳۹۷

      پروتوتایپه چون

مطالب پیشنهادی