ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید BYD S6 ؛ مشخصات فنی، آپشن‌ها، قیمت و شرایط فروش

Bدر روزگاری که خودروسازان بعضا باسابقه و قدیمی ما تنها به مونتاژ اتومبیل‌های سایر شرکت‌ها بسنده کرده‌اند و کمترین قدم را در زمینه ارائه محصولات با برند داخلی برداشته‌اند، هر روز شاهد ارائه محصولات مدرن ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

Bدر روزگاری که خودروسازان بعضا باسابقه و قدیمی ما تنها به مونتاژ اتومبیل‌های سایر شرکت‌ها بسنده کرده‌اند و کمترین قدم را در زمینه ارائه محصولات با برند داخلی برداشته‌اند، هر روز شاهد ارائه محصولات مدرن تر و بهتر از سوی تولیدکنندگان نسبتا کم سابقه و جوان چینی هستیم.

همین الان اگر سری به وب سایت خودروسازان مختلف چینی بزنید، درخواهید یافت که برخلاف سابقه نه چندان طولانی برخی از آنها در صنعت خودروسازی، تمام تلاش و همت خود را به کار بسته‌اند تا کیفیت و تنوع محصولاتشان را ارتقا بخشیده و ضمن رشد جایگاه خود در بین شرکت‌های چینی، نیم نگاهی نیز به سوی بازارهای جهانی داشته باشند؛ بماند که برخی از شرکت‌های بزرگ‌تر خودروساز چینی سودای فرا رسیدن روزی را در سر می‌پرورانند که بر صنعت خودروسازی جهانی مسلط گشته‌اند.

شرکت خودروسازی BYD بر مبنای یک چنین رویاهایی بنا شده است و آمده تا آنها را به واقعیت بدل نماید. حروف BYD مخفف عبارت انگلیسی «build your dreams» به معنی رویاهایت را بساز است.

BYD S6

این شرکت در سال 2003 میلادی بنیان نهاده شد و 50 درصد سهام آن در اختیار شرکت دایملر است. نخستین محصولات تولید انبوه این شرکت در سال 2008 میلادی روانه بازار شد و بیشتر معروفیت خود را مدیون تولیدات برقی نظیر مدل QIN است.

جوان بودن BYD نباید شما را به اشتباه بیندازد. همانطور که بیان نمودیم این شرکت آمده تا رویاهایش را بسازد، رویاهایی که شاید از نظر ما بیشتر به سوی وهم و خیال متمایل باشند تا هدف و مقصدی استوار.

در همین راستا آقای «وانگ جیان جون» معاون مدیر کل BYD در طی اظهاراتی بیان نموده که این شرکت تلاش دارد تا در گام نخست، با فروش سالانه بیش از 10 میلیون دستگاه خودرو تا سال 2025 میلادی، جایگاه نخستین خودروساز جهان را از نظر آمار فروش به خود اختصاص دهد.

BYD S6

چند وقتی می‌شود که محصولات کمپانی BYD به واسطه شرکت کارمانیا در کشورمان نیز عرضه می‌شود. یکی از اولین محصولات BYD که به بازار کشورمان راه یافته خودروی شاسی بلند S6 است که در نگاه اول بسیاری آن را با نسل قبل لکسوس RX350 اشتباه می‌گیرند.

طرح اولیه S6 نخستین بار در سال 2010 میلادی در نمایشگاه خودروی گوانجو رونمایی شد. ‏S6 در سال نخست پس از عرضه موفق شد تا در حدود ۱۵ هزار دستگاه فروش داشته باشد و عنوان سریع‌ترین رشد نرخ فروش را به خود اختصاص دهد.

لازم به ذکر است که BYD S6 نخستین خودروی کراس اوور چینی است که به طور مستقل در چین طراحی و تولید شده و موفق به اخذ پنج ستاره ایمنی از موسسه تست تصادفات چین گردیده است. BYD S6 موفق شد تا در سال 2012 با فروش 86851 دستگاه، لقب پرفروش‌ترین کراس اوور چینی را از آن خود کند.

BYD S6

با توجه به موفقیت محصولات کراس اوور در بازارهای جهانی و مِن جمله استقبال گرم ایرانیان از محصولات شاسی بلند مانند جک S5، بی وای دی S6 وارد بازار ایران شده تا سهم خود را از این علاقه و اقبال عمومی به چنگ آورد.

اگر مایلید تا اطلاعات کاملی از این خودروی شاسی بلند به دست آورید، با دیجیاتو همراه باشید تا جنبه‌های مختلف شخصیت S6 را به سمع و نظرتان برسانیم.

طراحی ظاهری و بدنه BYD S6

با وجود آنکه گفته می شود BYD S6 نخستین کراس اوور چینی است که به طور مستقل در این کشور طراحی شده اما ظاهر آن بسیار شبیه به لکسوس RX350 است و طراحان چینی زحمت خلق اثر خیلی متفاوتی را به خود نداده‌اند.

از آنجا که پلتفرم لکسوس RX350 به طور رسمی توسط شرکت ب وای دی به منظور خلق مدل S6 خریداری شده است، شاید کاربرد کلمه کپی برای S6 چندان منصفانه نباشد، چرا که حق و حقوق خالق اثر اصلی پرداخت شده به نوعی می شود گفت که با فیس لیفت خودروی لکسوس طرف هستیم.

این پلتفرم در مدل 2008 لکسوس RX350 استفاده شده و تا سال 2015 میلادی در خط تولید این شرکت ژاپنی حضور داشته است. نمای روبروی S6 با توجه به انواع و اقسام زبان‌های متعدد طراحی که این روزها با آن مواجه هستیم، چندان مدرن به روز به نظر نمی‌رسد و بیشتر متناسب با همان تولیدات دهه اول قرن ۲۱ میلادی است.

BYD S6

چراغ‌هایی با طراحی ساده و عاری از هرگونه خلاقیت اما موقر و دلنشین، در دو طرف جلو پنجره خودنمایی می کنند. دو عدد لامپ زنون به همراه نوار روشنایی در روز در هر کاسه چراغ به چشم می خورند.

جلو پنجره S6 به صورت چهار ضلعی طراحی شده که محل اتصال اضلاع آن دارای زوایای نسبتا نرم بوده و یک نوار کروم رنگ به موازات نوار کرومی دیگری که در بالای جلوپنجره به چشم می‌خورد، امتداد یافته و سایر اضلاع آن نیز به رنگ مشابه درآمده‌اند.

در میانه سپر بزرگ جلو، دریچه هواکش با طرحی چهار ضلعی فرم حضور داشته و جایگاه نصب پلاک در جلوی آن تعبیه شده است که می‌تواند جریان هوای ورودی را دچار اختلال نماید. در دو طرف این بخش نیز جایگاه چراغ‌های دایره‌ای شکل مه شکن با فرمی مشابه طراحی شده است.

بخش زیرین سپر جلو به رنگ مشکی بوده و قطعه ای دیفیوزر مانند نیز در این بخش به چشم می‌خورد. به منظور افزایش هیجان در چهره آرام BYD S6 دو خط حجمی بر روی کاپوت مشاهده می‌شود که از ستونهای A تا جناحین جلو پنجره امتداد یافته‌اند.

نمای جانبی S6 بسیار نزدیک به طرح کناری بدنه لکسوس RX350 است. در این نما از خطوط نسبتا کم حجم به جهت عضلانی و جسورانه جلوه دادن خودرو استفاده شده و بارزترین آنها از انتهای سپر عقب، با گذر از روی گلگیرها به شکلی مشابه با قوس گلگیر، به بخش تحتانی سپر جلو رسیده است.

BYD S6
فریم دور پنجره ها به همراه رکاب خودرو به رنگ مشکی بوده و پهنای ستون C به همراه مواردی نظیر میله باربند، آنتن سقفی سنتی و اسپویلر بالای شیشه عقب، از این زاویه قابل رویت هستند.

در نمای پشت، شیشه عقب به درب صندوق مستطیل فرم منتهی می شود و خبری از حجم دهی‌های جذاب نیست و سپر عقب نسبت به سایر اجزای این قسمت به صورت برجسته طراحی شده است.

BYD S6

سایز چراغ‌های عقب متناسب بوده و بخشی از این چراغ‌ها بر روی درب صندوق جا خوش کرده است. محل قرارگیری چراغ ترمز بر روی سپر نیز چندان مناسب جلوه نمی‌کند.

حضور اسپویلر باریک در بالای شش عقب بر جذابیت این بخش افزوده است، هر چند که به طور کلی نمای پشت s6 از جذابیت آنچنانی برخوردار نیست.

به طور کلی نمای ظاهری BYD S6 به واسطه نمونه برداری از روی لکسوس RX350، اگرچه متناسب و متین جلوه می‌کند اما به دلیل برخورداری از زبان طراحی نسبتا قدیمی، شاید در قیاس با محصولات جدیدتر چینی حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد و احتمالا بسیاری از مشتریان ظاهر محصولات جدید را بیشتر بپسندند تا آنکه سیمای دلنشین اما قدیمی S6 را برگزینند.

طراحی داخلی و کابین BYD S6

BYD S6- Interior

با ورود به کابین اس6 می توان قدمت طراحی ادوات مختلف را تا حدودی ادراک نمود. همانند نمای بیرونی، طراحی درونی BYD S6 به طور کلی بی شباهت به لکسوس RX350 نیست.

فرم کلی داشبورد و محل قرارگیری اهرم تعویض دنده تا حد زیادی مشابه لکسوس است. نمایشگر ۷ اینچی در میانه داشبورد توسط خیل نسبتا عظیمی از دکمه ها احاطه شده است. تعداد این دکمه‌ها در نگاه اول گیج کننده و بیش از حد نیاز به نظر می‌رسد و امکان دارد راننده را دچار سردرگمی نماید.

دریچه‌های تهویه به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده‌اند و فرمی مربع مستطیل گونه دارند. اهرم تعویض دنده به تبعیت از لکسوس، در محلی شیبدار و بالاتر از سطح معمول جای داده شده است.

BYD S6

متریال داشبورد از جنس پلاستیک سخت است که البته چندان بی کیفیت به نظر نمی رسد. رنگ نیمه پایینی داشبورد با پوشش صندلی‌ها و پنل درب‌ها یکی شده تا حس لوکس بودن بیشتری را نسبت به نمونه‌هایی با تریم کابین یک دست مشکی، ارائه کند.

صندلی ها نیز به وسیله چرم مصنوعی پوشش داده شده اند که از کیفیت نسبی برخوردار بوده و آسایش کافی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. طراحی غربیلک فرمان این خودرو کاملا نسبت به لکسوس متفاوت بوده و فرم مخصوص به خود را دارد.

BYD S6

تعدادی دکمه در بخش نقره‌ای رنگ فرمان جای داده شده‌اند تا راننده بتواند از روی غربیلک فرمان بسیاری از کارها را انجام دهد. رنگ نقره‌ای قسمت میانی داشبورد با بخش نقره‌ای غربیلک فرمان تناسب خوبی ایجاد کرده و جلوه بصری کابین را افزایش داده است.

با توجه به ابعاد نسبتا بزرگ بدنه BYD S6، مسلما سرنشینان این خودرو نباید از نظر فضای داخلی احساس کمبود نمایند. حجم فضای کابین S6 به گونه‌ای است که به خوبی پنج سرنشین بلندقد در آن جای می‌گیرند و از این جهت مشکلی وجود نخواهد داشت.

قطعا یکی از اهداف خرید خودرو با یک چنین ابعاد بدنه‌ای، برخورداری از محفظه بار با گنجایش بالاست. لازم به ذکر است میزان حجم فضای محدود شده به بخش پشت صندلی‌های ردیف دوم در این خودرو معادل 496 لیتر است که تقریبا برابر با برخی خودروهای سدان است.

اگر چنین فضایی به نظر شما ناکافی است می‌توانید با خواباندن صندلی‌های عقب گنجایش فضای محفظه بار این خودرو را تا 1570 لیتر گسترش دهید.

مشخصات فنی و قوای محرکه BYD S6

در کشور چین پیشرانه‌هایی متعدد با حجم های متنوع، از 1.5 لیتری توربو گرفته تا نمونه‌هایی با حجم 2 و 2.4 لیتری، وظیفه تامین قوای محرکه این خودرو را بر عهده دارند.

همچنین اخیرا پیشرانه هیبریدی نیز به صف تامین کنندگان قوای بی وای دی اس6 پیوسته است. در کشور ما با توجه به علاقه عمومی ایرانیان به خودروهایی با حجم سیلندر بیشتر، از پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر خطی تنفس طبیعی استفاده شده است.

حداکثر توان خروجی این پیشرانه برابر 160 اسب بخار است که در دور موتور 5800rpm ظاهر می‌شود. نهایت گشتاور تولیدی توسط پیشرانه مذکور معادل 229 نیوتن‌متر است که در دور موتور 4000rpm در اختیار راننده قرار خواهد گرفت.

وظیفه انتقال نیروی حاصل از پیشرانه مذکور بر عهده گیربکس شش سرعته دوبل کلاچ با قابلیت تیپ ترونیک نهاده شده است. سیستم فرمان خودرو هیدرولیکی بوده و دیسک های ترمز در عقب از نوع دیسکی و در جلو از انواع دیسکی خنک شونده هستند. همچنین سیستم تعلیق BYD S6 در جلو از نوع مکفرسون و در عقب نیز از نوع مکفرسون با اتصال سه مفصلی مستقل است.

byd s6

شتاب صفر تا صد این خودرو در حدود 14 تا 15 ثانیه برآورد می‌شود؛ وزن خودرو با احتساب تمامی آپشن‌ها در حدود 1700 کیلوگرم است و حداکثر سرعت آن نیز به 185 کیلومتربرساعت می‌رسد. ضمنا مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی معادل 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

تجهیزات و امکانات BYD S6

صندلی های عقب مجهز به ایزوفیکس (Isofix)، بسته شدن شیشه ها همزمان با قفل نمودن دربها، دارای حالت اقتصادی مصرف سوخت در رانندگی ECO، صفحه کیلومتر دیجیتال TFT با قابلیت تغییر رنگ، تنظیم سرویس های دوره ای و دارای Trip Computer، سیستم تهویه مطبوع دوکاناله مجزا، صندلی راننده برقی و قابل تنظیم در 8 حالت، دستگیره های داخلی روکش کروم، آینه های جانبی تاشونده برقی به همراه گرمکن، درب باک برقی، اسپویلر عقب هشدار فعال بودن ترمز دستی، پوشش فرمان و صندلی های چرمی، کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل بر روی غربیلک فرمان، صفحه نمایش چند منظوره و نمایشگر دمای بیرون و داخل، آینه دید عقب با قابلیت کاهش اتوماتیک تابش نور به همراه قطب نمای الکترونیکی، سانروف دو حالته، رینگ اسپرت آلومینیومی 65R17/225 (طرح لوتوس)، روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو (Automatic Headlight)، چراغ های جلوی روشنایی در روز (Daylight)، چراغ خوشامد گویی بر روی آینه های جانبی(Welcome Light)، ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، دوربین دید جانبی آینه سمت راست، سیستم کروز کنترل، آنتن سقفی، دارای اسپویلر عقب رنگ بدنه، لوگوی عقب LED، شیشه عقب دارای سیستم یخ زدا، سیستم مولتی مدیا با قابلیت پخش DVD، مسیریاب با نقشه ایران(GPS)، مانیتور لمسی 7 اینچ، 9 بلندگو، بلوتوث و پورت USB+AUX همگی از جمله تجهیزات این خودرو محسوب می شوند.

تجهیزات داخلی

پشت سری قابل تنظیم صندلی های عقب، چراغ رکاب با لوگوی BYD، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، کاور کشویی بار، پورت ولتاژ خروجی 12 ولت در قسمت بار، لاستیک زاپاس با سایز اصلی و رینگ آهنی، صندلی ردیف عقب تاشو با قابلیت تنظیم پشتی و کفی و دارای تکیه گاه ساعد و جالیوانی، قابلیت تنظیم هشدار سرعت بیش از حد مجاز، آینه دید عقب با قابلیت کاهش اتوماتیک تابش نور به همراه قطب نمای الکترونیکی

تجهیزات ایمنی و ضدسرقت

کمربند ایمنی سه نقطه ای صندلی های جلو و عقب با هشدار بسته نبودن کمربند سرنشینان جلو، ، قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت PIC، چهار عدد سنسور پارک بر روی سپر عقب و 2 عدد سنسور پارک جلو، استارت دکمه‌ای، سیستم ترمزهوشمند BOS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز ضد قفل ABS، دارای 6 کیسه هوای ایمنی در 10 نقطه (جلو، جانبی و پرده ای)

تجربه رانندگی

BYD S6

رانندگی با BYD S6 از تهران تا پلور

با وجود روشن بودن کولر در بیشتر مسیر و ترافیک سنگین در قسمت ‌های از شهر تهران، مصرف سوخت این شاسی ‌بلند نسبتا بزرگ در حدود 10.5 لیتر بود که باتوجه به اندازه و وزن خودرو عدد نسبتا معقولی به نظر می‌رسد. همچنین عملکرد خوب کولر یکی دیگر از نکات مثبتی است که در این تست نمایان شد.

پس از رسیدن به دشت لار و محدوده سد لار، اقدام به برگزاری تست ‌های آفرودی کردیم، که نتیجه کار تا حدودی دور از انتظار بود. سواری نرم و بی ‌صدا یکی از مشخصه‌ های اصلی BYD S6 بوده که به هنگام رانندگی با سرعت ‌های بالا در جاده خاکی و روی سنگ‌ریزه‌ ها به خوبی نمایان می‌ شود.

البته که این نرمی اتاق تا حدی مدیون لاستیک‌های بزرگ و رینگ 17 اینجی S6 است. مسیر تست ما به شکلی تعیین شده بود که پیش از این تجربه رانندگی با دو خودرو رقیب S6 را در آنجا داشتیم که این روزها به عنوان یکی از پرفروش ترین کراس ‌اوورهای چینی بازار شناخته می ‌شوند.

BYD S6

به واقع می‌توان گفت که کیفیت سواری و میزان صدای کابین به مراتب بهتر از سایر رقبای چینی نظیر جک S5 و چری تیگو 5 بود. همچنین انعطاف بالای سیستم تعلیق S6 باعث می‌شد تا در هنگام عبور از چاله‌های بزرگ، اصطکاک چرخ‌ های خودرو با سطح زمین حفظ شود.زمانی که اقدام به صعود از یک تپه با شیب نسبتا تند کردیم، متوجه شدیم موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری با توان 160 اسب ‌بخار، کشش نسبتا خوبی دارد و از پس گذر از مسیرهای پر شیب بر می آید.

BYD S6

همچنین هماهنگی خوب جعبه‌ دنده 6 سرعته دو کلاچه با موتور یکی از مزایای بی ‌وای ‌دی اس 6 بوده که این موضوع در اکثر خودرو های چینی کمتر دیده شده است.

در پایان باید اشاره کرد که اگر بی ‌وای‌ دی اس 6 مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک بود، می توانست گزینه بسیار مناسبی برای آفرود و سفرهای طبیعت‌ گردی باشد. چرا که با وجود سپرهای کوتاه و زاویه ورود و خروج مناسب به خوبی از پس موانع و ناهمواری ‌های پیش روی بر می ‌آید.

رقبا و محصولات مشابه BYD S6

BYD S6 در بازار ایران بایستی رو در روی حریفانی همچون هایما اس7، تیگو5 و جک اس5 قرار بگیرد. همچنین شما میتوانید نیم نگاهی به محصولات کارکرده هیوندای نظیر سانتافه 2007 - 2008 و توسان IX35 نسل قبل نیز بیندازید.

قیمت و شرایط فروش

هم اکنون قیمت نقدی BYD S6 در بازار به طور میانگین برابر 126 میلیون تومان است. همچنین شما میتوانید جهت اطلاع از جدیدترین شرایط فروش BYD S6 از سوی شرکت کارمانیا، به اینجا مراجعه نمایید.

به‌روزرسانی: BYD S6 در تاریخ 15 شهریور 97، معادل 210 میلیون تومان در بازار قیمت خورده است.

مزایا و معایب

مزایا
  • کیفیت سواری نرم و آسایش‌بخش
  • ایراد مونتاژی اندک
  • توانمندی کافی در عبور از مسیرهای آفرود
  • عایق‌بندی مناسب کابین
  • امکانات گسترده
  • قیمت مناسب
معایب
  • فقدان سامانه چهارچرخ محرک
  • ظاهر نسبتا قدیمی در قیاس با رقبای جدید
  • تعداد به نسبت کمتر نمایندگی‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش
  • بازار نه چندان پررونق مدل‌های کارکرده

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۱۴ شهریور ۱۳۹۷

    دوست عزیز شمایی که زحمت ارائه متن رو میکشید خواهشاً کمی در مورد فروش و قیمت بروز باشید، الان چند وقتی هست که ثبت نام از سایت و نمایندگی به علت اتمام محصول انجام نمیشه و اینکه همین الان قیمت این خودرو در بازار حدود 200 میلیون هست.
    با ممنون از زحمات شما

  • مجید
    مجید | ۱۳ شهریور ۱۳۹۷

    بزرگترین مشکلش گیربکسشه!

مطالب پیشنهادی