ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عینک‌ های واقعیت افزوده احتمالاً برگ برنده‌ی اپل در سال های آینده خواهد بود

هفته‌ی گذشته اپل همزمان با هیاهوی نمایشگاه IFA 2018 برلین، دعوت نامه های مراسم بعدی خود را به دست اصحاب رسانه رساند. این رویداد قرار است  ۲۱ شهریور ماه در تئاتر استیو جابز، سالن پر ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

هفته‌ی گذشته اپل همزمان با هیاهوی نمایشگاه IFA 2018 برلین، دعوت نامه های مراسم بعدی خود را به دست اصحاب رسانه رساند. این رویداد قرار است  ۲۱ شهریور ماه در تئاتر استیو جابز، سالن پر زرق و برق داخل مقر اپل پارک برگزار شود.

واقعیت افزوده

انتظار می‌رود که کمپانی کوپرتینویی در این مراسم از آیفون‌های سال ۲۰۱۸، اپل واچ سری ۴ و یک آیپد دیگر رونمایی کند. البته معرفی گجت های یاد شده بدین معنی نیست که اپل سراغ دیوایس‌ های جدیدتر نظیر عینک های واقعیت افزوده نخواهد رفت.

اکنون با بررسی شواهد موجود به نظر می‌رسد که کمپانی کوپرتینویی به دنبال این است که با راه اندازی خط تولید و سری محصولات جدید، گسترده‌ی برند محبوب خود را افزایش دهد. توسعه و عرضه‌ی اسپیکر‌های هوشمند هوم پاد در واقع به همین دلیل بوده است.

واقعیت افزوده

به گزارش سایت Thinknum، اپل طی چند روز اخیر به دنبال جذب نیروهای مختصص حوزه‌ی واقعیت افزوده بوده است. این شرکت در ابتدا قصد داشته یک مهندس طراحی اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده را استخدام کند و به همین دلیل پستی در این زمینه منتشر کرده. چند روز بعد نیز ۵ عدد درخواست مشابه برای استخدام نیرو‌های با سابقه‌ دیگر در همین حوزه‌ مشاهده شده است. البته کمپانی کوپرتینویی اطلاعات زیادی درباره‌ی وظایف کاری و مسئولیت‌های آنها منتشر نکرده است.

همانطور که می‌دانید اپل چند روز پیش استارتاپ Akonia Holographics که در زمینه تولید عینک‌های واقعیت افزوده فعالیت می‌کند را خرید و اکنون قصد دارد نیروی کار جدیدی را در همین حوزه به کار بگیرد.

واقعیت افزوده

این مسئله موجب می‌شود بار دیگر شایعات پیرامون طراحی و تولید هدست واقعیت افزوده توسط این کمپانی شدت بگیرد. حال باید دید محصول یاد شده همان عینک هوشمندی خواهد بود که چند وقت پیش شایعاتی راجع به آن شنیده می‌شد یا اینکه اپل قصد تولید هدست دیگری دارد.

علاوه بر این همین تابستان کمپانی آمریکایی اعلام کرده بود که به حضور یک طراح محصول در تیم نقشه‌های خود احتیاج دارد.

واقعیت افزوده

لازم به ذکر است که نقشه‌های موبایلی اپل هنوز از قابلیت‌های واقعیت افزوده پشتیبانی نمی‌کند اما با توجه به فرآیند جذب نیریو اپل به نظر می‌رسد این کمپانی سودای ساخت تقویت نقشه‌هایش را دارد تا بتواند آن را به عنوان نرم افزاری کاربردی برای عینک‌های هوشمند یا هدست‌های واقعیت افزوده‌ی خود کند.

 

تماشا کنید: افشاگر معروف اپل و انتشار ویدئویی از ماکت آیفون های ۲۰۱۸

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی