ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پلی استیشن 2 برای همیشه بازنشسته شد

وقتی صحبت از کنسول‌های محبوب و البته پرفروش تاریخ بازی‌های ویدیویی می‌شود، بدون شک پلی استیشن 2 یکی از کنسول‌هایی است که به ذهن هر فردی خطور می‌کند. این کنسول قطعاً یکی از موفق‌ ترین ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

وقتی صحبت از کنسول‌های محبوب و البته پرفروش تاریخ بازی‌های ویدیویی می‌شود، بدون شک پلی استیشن 2 یکی از کنسول‌هایی است که به ذهن هر فردی خطور می‌کند. این کنسول قطعاً یکی از موفق‌ ترین محصولات شرکت سونی است که در طول عمر خود تسلط کاملی بر بازارها داشته است.

سونی در سال 2012 با انتشار یک بیانیه‌ی رسمی از پایان تولید پلی استیشن 2 در ژاپن خبر داد و حال با گذشت حدوداً 8 سال از آن زمان، این شرکت کنسول نسل ششمی خود را بار دیگر یک قدم دیگر به پایان عمر خود نزدیک‌ کرد. سونی با وجود تعطیل کردن خط تولید کنسول در این مدت، از آن پشتیبانی می‌کرده و کاربران می‌توانستند از خدمات پس از فروش بهره مند شوند.

پلی استیشن 2

چندی پیش، سونی با انتشار یک پست در فروم کاربران ژاپنی، اعلام کرد تنها تا 31 آگوست (9 شهریور) زمان داشتند که فرم مربوط به درخواست تعمیرات را پر کنند. افرادی که موفق به این کار شدند باید تا پیش از 7 سپتامبر (16 شهریور) کنسول خود را به یکی از مراکز خدماتی تحویل دهند. در ادامه بیانیه تاکید شده است کنسول‌هایی که پس از این تاریخ به مراکز آورده شوند، هیچ گونه خدماتی دریافت نخواهند کرد. سونی همچنین اضافه کرد به دلیل کمبود قطعات ممکن است تمامی کنسول‌ها تعمیر نشوند.

کنسول‌ پلی استیشن 2 نخستین بار در سال 1999 معرفی و در سال 2000 به صورت رسمی منتشر شد. این کنسول توانست رکوردهای بسیاری را به نام خود کند که یکی از آن‌ها رکورد پرفروش ترین کنسول تاریخ با رقم 155 میلیون دستگاه در سراسر جهان است. همچنین این کنسول توانست با گذشت تنها 5 سال از زمان انتشار، به رکورد 100 میلیون دستگاه دست یابد تا بدین ترتیب سریع‌ ترین رکورد را در این زمینه به نام خود ثبت کند.

جدیدترین نسل از کنسول‌های پلی استیشن در سال 2013 تحت عنوان پلی استیشن 4 عرضه شد و در حال حاضر نیز کنترل بازار کنسول‌ها در سراسر جهان را بدست دارد. طبق آخرین گزارش‌های مالی منتشر شده، تاکنون بیش از 82 میلیون دستگاه پلی استیشن 4 به فروش رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Reza Bahadori
    Reza Bahadori | ۱۳ شهریور ۱۳۹۷

    یعنی تا الان تولید میشد؟

    • sirghost
      sirghost | ۱۳ شهریور ۱۳۹۷

      نه مهندس خدمات پس از فرشش متوقف شد

      • Reza Bahadori
        Reza Bahadori | ۱۳ شهریور ۱۳۹۷

        اها.‌مرسی دکتر

  • MATELF
    MATELF | ۱۳ شهریور ۱۳۹۷

    تا ابد بهترین کنسول دنیا میمونه

مطالب پیشنهادی