ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

از این پس با پرداخت پول می توانید ماموریت های ناسا را به نام خود کنید

گشت و گذار در فضا هزینه زیادی می‌طلبد و ناسا تا به حال خرج تراشی بسیاری برای اکتشافات فضایی خود کرده که این مسئله موجب شده دایره‌ی دانایی انسان از فضای پیرامونش بیشتر شود. با ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

گشت و گذار در فضا هزینه زیادی می‌طلبد و ناسا تا به حال خرج تراشی بسیاری برای اکتشافات فضایی خود کرده که این مسئله موجب شده دایره‌ی دانایی انسان از فضای پیرامونش بیشتر شود. با این وجود ناسا برای تامین هزینه‌هایش به مشکل برخورده و سرپرست این آژانس تصمیم گرفته مانند تیم‌های ورزشی مجوز نام‌گذاری ماموریت‌ها، فضاپیما‌ها و ... را به فروش برساند.

این مسئله موجب می شود که ناسا بتواند سرمایه‌ی بیشتری را به بودجه خود اضافه کرده و از آن برای ماموریت‌هایش استفاده کند. در حال حاضر این آژانس فضایی هنوز نتوانسته هزینه‌های لازم برای ماموریت رسیدن به کره‌ی مریخ را فراهم آورد اما به نظر می‌رسد تصمیم جدیدش بتواند سرمایه‌ی لازم را جذب کند.

سرپرست جدید ناسا «جیم برایدنستاین» در جلسه‌ی مجمع رایزنی این ارگان خاطرنشان کرد:

«فروش مجوز نامگذاری بدین معنی خواهد بود که کمپانی‌های خصوصی می‌توانند در کمپین‌های تبلیغاتی خود همکاری با ناسا را ذکر کنند. ما تا به حال سعی کرده‌ایم که این نام را عاری از هر گونه جهت‌گیر‌ی‌های تبلیغاتی نگاه داریم و اکنون این کلمه در فرهنگ جوامع آمریکا نفوذ کرده و بسیاری از نسل‌ها را تحت تاثیر قرار داده. با این وجود ما باید به اکتشافاتمان ادامه دهیم و موجبات پیشرفت آمریکا را در زمینه‌های مختلف نظیر فضا، تکنولوژی، علم و اکتشافات را فراهم کنیم.»

این مسئله صرفاً بدین معنی نخواهد بود که فضا پیما‌ها به محلی برای تبلیغ بدل شده و نام برند‌های مختلف روی آنها حک می‌ گردد اما مسلماُ نام برخی ماموریت‌ها تغییر خواهد کرد و محصولاتی نیز از طریق کمپانی‌های مختلف تامین خواهند شد. علاوه بر این فضانوردان معروف قادر خواهند بود قرارداد‌های تبلیغاتی با کمپانی‌ها مختلف برقرار کنند و بدین شکل درآمدزایی کنند. به احتمال قوی تولید کنندگان لباس یا گجت‌های مختلف قادر خواهند بود از این مسئله حداکثر استفاده را ببرند.

حال ناسا از جزئیات برنامه‌هایش سخن نگفته اما به نظر نمی‌رسد که این اطلاعات را در اختیار رسانه‌ها بگذارد. با این وجود احتمالاً مقررات خاصی برای این قرارداد‌های تبلیغاتی وضع خواهد شد که می تواند داستان را کمی تغییر دهد. به هر حال مشخصاً ناسا برای تامین سرمایه خود به مشکل برخورده و شرکت‌های مختلف آمریکایی نیز حاضر خواهند بود بدون معطلی در راستای تامین هزینه‌های این آژانس قدم بردارند.

 

تماشا کنید: پلان؛ آیا ما واقعاً در جهان تنها هستیم؟

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی