ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیش فروش محصولات سایپا
خودرو

مشکلات عجیب در پیش فروش محصولات سایپا

پیش فروش محصولات سایپا به روال گذشته با مشکل ورود خریداران به سایت آغاز شد. پیش فروش از ساعت 10 صبح امروز به شکل اینترنتی آغاز شد اما در همان لحظات اولیه اعلام شد که ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۳

پیش فروش محصولات سایپا به روال گذشته با مشکل ورود خریداران به سایت آغاز شد. پیش فروش از ساعت 10 صبح امروز به شکل اینترنتی آغاز شد اما در همان لحظات اولیه اعلام شد که مرحله اول پذیرش انجام شد و مرحله بعد در ساعت 10:15 انجام خواهد شد. این روند تاکنون ادامه دارد و هر 15 دقیقه پیام دیگری با همین مضمون منتشر می‌شود.

براساس اعلام شرکت سایپا طرح فروش خودروهای پراید 131، پراید 132، پراید وانت (سایپا 151)، تیبا بنزینی، تیبا 2 هاچ بک، ساینا، وانت نیسان تک سوز و وانت نیسان دوگانه سوز از 10 صبح امروز آغاز شده است. البته تجربه فروش‌های اینترنتی شرکت‌های خودروساز نشان می‌دهد شانس مردم در این خرید کم بوده و مشتریان به سختی می‌توانند محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

ظرف یک دقیقه پس از باز شدن سایت برای پیش فروش، سقف فروش مرحله‌ای بخشی از محصولات سایپا به اتمام رسید و به مشتریان اعلام شد که باید رأس ساعت 10:15 دقیقه مجددا برای پیش خرید خودرو تلاش کنند.

این روند همچنان ادامه داشت و کمی بعد شرکت خودروسازی سایپا توضیحاتی در این مورد منتشر کرد:

«از همان دقایق نخست آغاز فروش خودرو در این طرح تا این لحظه حدود 6 میلیون نفر سایت را مشاهده و در آنِ واحد 700 هزار نفر خواستار ورود به سایت برای ثبت شده‌اند که ثبت نام این میزان تقاضا اصلاً امکان پذیر است. برای مدیریت ثبت نام متقاضیان، فروش به صورت مرحله‌ای شده است به نحوی که سایت هر 15 دقیقه 10 ثانیه باز می‌شود تا آن دسته از افرادی که در سایت حضور دارند امکان ثبت نام پیدا کنند. این روال تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد. از مردم تقاضا می‌کنیم برای ثبت نام صبر داشته و به سایت هجوم نیاورند.»

بنابراین متقاضیان تنها 10 ثانیه فرصت دارند تا وارد سایت شوند و ثبت نام کنند، موضوعی که به دلیل ترفیک بالای متقاضیان به سختی امکان پذیر است. اما نکته دیگری که باید به آن توجه کرد تاکید سایت سایپا بر تطابق زمانی با سایت time.ir است تا خریداران بتوانند در زمان بندی درست به سایت مراجعه کنند.

این در حالی بود که سایت سایپا چند ثانیه قبل از موعد مقرر شده و مطابق با time.ir به مشتریان اعلام می‌کرد که مرحله جدید پذیرش انجام شده و شما می‌توانید 15 دقیقه بعد به سایت مراجعه کنید.

این موضوع در مراحل پذیرش‌های بعدی نیز ادامه داشت. به نحوی که کمتر 2 دقیقه قبل از مرحله جدید پذیرش، سایت از دسترش خارج شد و چند ثانیه پس از موعد مقرر اعلام شد که 15 دقیقه بعد مجددا به سایت مراجعه کنید.

پیش فروش محصولات سایپا که از سایت 10 آغاز شده است به همین صورت ادامه دارد و هنوز مشخص نیست چه تعداد از عموم مردم موفق به ثبت نام شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • abozorgi80
    abozorgi80 | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷

    نمیدونم چرا ملت ایران اصرار به خرید "آشغال" ملی دارن؟؟؟ واقعا که

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی