ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صدای این اسپیکر پرتابل با اتصال بطری خالی سه برابر تقویت می‌شود

به تازگی شرکتی گمنام موفق شده یکی از مشکلات موجود بلندگو های کوچک را حل کند. این کمپانی اسپیکر پرتابل Sodapop را طراحی کرده که کاربر می‌تواند با اتصال یک بطری نوشابه به آن، قدرت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

به تازگی شرکتی گمنام موفق شده یکی از مشکلات موجود بلندگو های کوچک را حل کند. این کمپانی اسپیکر پرتابل Sodapop را طراحی کرده که کاربر می‌تواند با اتصال یک بطری نوشابه به آن، قدرت صدای آن را تا ۱۰ دسی بل افزایش دهد.

البته هنوز این بلندگو‌های پرتابل توانایی مقابله با سیستم‌های چند اسپیکره‌ی خانگی و پیچیده را ندارند اما می‌توانند عملکرد بهتری از دیگر بلندگو‌های پرتابل بر جای بگذارند.

همانطور که می دانید هرچه بلندگو‌ها کوچکتر شوند، قادرند هواوی کمتری را جابجا کنند و این مسئله موجب می‌شود که صدای ضعیفتری تولید شود.

اصولاً طراحان بلندگو‌های کوچک سعی می‌کنند تعادل را میان کیفیت صدا و قابل حمل بودت گجت‌هایشان رعایت کنند. بدین ترتیب اصولاق محبور می‌شوند یکی را فدای دیگری کنند تا محصولی کامل بیافرینند. حال طراحان این شرکت موفق شد‌ه‌اند با بکار بستن یک نواوری جالب هم سایز گجت خود را پایین بیاورند و هم با استفاده از یک وسیله‌ی قابل دسترسی توانسته‌اند سیستمی بیافرینند که صدای بلند و مطلوبی را پخش کند.

بلندگوی پرتابل Sodapop تنها ۱۵ سانتی متر طول دارد اما با اضافه کردن یک بطری خالی آپگرید می‌شود و می‌تواند هوای بسیار بیشتری را جابجا کند. بدین ترتیب صدای پخش شده توسط این اسپیکر سه برابر قوی‌تر می‌شود.

سازندگان این بلندگو باور دارند که جابجایی هوای بیشتر در این بطری‌های خالی موجب می‌شود حجم صداهایی با فرکانس پایین تا ده دسی بل تقویت شوند. علاوه بر این، جنس پلاستیکی این بطری به عنوان مانع عمل کرده و هوا را با شدت بیشتری باز می‌گردند که این مسئله به گفته‌ی طراحان، گرمای بیشتری به موسیقی پخش شده می‌دهد.

حال سوال اینجاست آیا این اسپیکر قادر است به درستی عمل کند. همانطور که می‌دانید پیش از این بسیاری از کاربران برای پخش بهتر صدای گوشی‌هایشان آنها را داخل لیوان می‌گذاشتند. روش کار Sodapop تقریباً به متد اشاره شده شباهت دارد و به نظر می‌رسد که عملی باشد.

این بلندگو‌ قرار است اواسط مهرماه با قیمت ۵۲ دلار به بازار عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی