ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قوه قضاییه تلگرام طلایی
تکنولوژی

مدیر پیام رسان آی گپ از فیلتر نشدن تلگرام طلایی و هاتگرام در ۱۵ شهریور خبر داد

همانطور که پیش‌تر در دیجیاتو خواندید، زمزمه‌هایی مبنی بر دستور برخی نهادهای حاکمیت برای عدم فیلترینگ تلگرام طلایی و هاتگرام در تاریخ 15 شهریور ماه به گوش می‌رسید و حالا «محمدرسول کاظمی» مدیرعامل آی‌گپ در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۰

همانطور که پیش‌تر در دیجیاتو خواندید، زمزمه‌هایی مبنی بر دستور برخی نهادهای حاکمیت برای عدم فیلترینگ تلگرام طلایی و هاتگرام در تاریخ 15 شهریور ماه به گوش می‌رسید و حالا «محمدرسول کاظمی» مدیرعامل آی‌گپ در توییتر با بیان اینکه احتمالاً قوه قضاییه مهلت کارکرد این نسخه‌های غیر رسمی تلگرام را تمدید کرده، گلایه خود را نسبت به این موضوع نشان داده است.

محمدرسول کاظمی پیش‌تر در گفتگوی خود با دیجیاتو نیز تاکید کرده بود که این دو پیام رسان مانع از رشد و تعالی پیام‌رسان‌های بومی شده‌اند و اظهار داشته بود که تا وقتی این مدل‌ها در حال فعالیت هستند، نمی‌توان جذب مخاطب کرد:

«در زمان فیلترینگ تلگرام روزانه صد تا دویست هزار نفر کاربر به مجموعه ما اضافه می‌شد ولی الان این ماجرا فیصله یافته و جذب کاربر ما بسیار کم شده است. دو برنامه مذکور نزدیک به 30 میلیون کاربر دارند و کماکان هم فعال هستند. آی گپ امروزه نزدیک به دو میلیون نصب دارد و نزدیک به یک میلیون هم کاربر فعال درون خودش جای داده است ولی این رقم می‌توانست بسیار بالاتر باشد.»

قوه قضاییه تلگرام طلایی
کاظمی ویدئویی کوتاه از سرورهایی که خریداری و یا اجاره شده‌اند را در توییت خود منتشر کرده است. 

او گفته بود که پشت این پیام رسان‌ها افرادی هستند که نمی‌گذارند آنها به حالت معلق در بیایند و حالا هم در توییتی که نوشته با تاکید بر روی این گفته خود اعلام کرده که: «پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانند ولی بعضی‌ها نمی‌گذارند.»

پیش‌تر در حاشیه نمایشگاه الکامپ دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفتگوی خود با اهالی رسانه عنوان کرده بود که وضعیت دو اپلیکیشن تلگرام طلایی (طلاگرام) و هاتگرام به زودی تعیین تکلیف و فیلتر خواهند شد. او تاریخ این فیلترینگ را 15 شهریور ماه اعلام کرده بود. با نزدیک شدن به روز موعد اما زمزمه‌هایی مبنی بر فیلتر نشدن این شبکه به گوش می‌رسید و در حال حاضر محمدرسول کاظمی روی این شایعات صحه گذاشته و از خرج و مخارجی که تیمشان برای سرورها و موارد دیگر انجام داده خبر داده است؛ مخارجی که به گفته او با وجود فیلتر نشدن و پایدار بودن این دو اپلیکیشن بی اثر خواهند بود.

قوه قضاییه تلگرام طلایی

او در ادامه سلسله توییت‌های اعتراضی خود گلایه‌های تندی نسبت به قوه قضاییه و سیاست‌های دولت داشته و ادعا کرده که این دو اپلیکیشن در حقیقت پیام رسان نیستند بلکه صرفا یک فیلترشکن هستند و با رانت کار خود را ادامه می‌دهند:

«شرکتی بدون هیچ دانش و تخصصی یک فیلترشکن راه انداخته است. گناه داره ببندیدش. فقط موندم دفعه قبل مرکز ملی مهلت خرداد اینارو تمدید کرد این ۱۵ شهریور رو اقای لاریجانی رییس قوه قضاییه... دفعه بعدی حتما میرن سراغ یکی دیگه تو این مملکت دست به دامن اون میشن و قانع میکنن بزار کار کنیم داخلیا نمیتونن.»

قوه قضاییه تلگرام طلایی

رسول کاظمی در توییت‌های خود چندین بار تاکید کرده که پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانند از پس جمعیت میلیونی کاربران ایرانی بر بیایند ولی عده‌ای در این میان مانع‌تراشی می‌کنند. او ضمنا تصحیح کرده که مخالف فیلترینگ تلگرام است و اگر این فیلترینگ برداشته شود، دو پیام رسان طلاگرام و هاتگرام خالی از جمعیت کاربران خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • Ali_dahaghin
    Ali_dahaghin | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷

    خاک بر سر بخش فضای مجازی قوه قضاییه. دارن منافع ملی رو با چی عوض می‌کنن؟

    • enrix
      enrix | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷

      یکم راست گو باشید! رک بگید منافع شخصی! اینکه یه نسخه سانسور شده از تلگرام که نه کانالهای فجیع رو نشون میده! نه ..... و اینکه تحت کنترل وزارت اطلاعاتم هست اجازه فعالیت میگیره از قوه قضاییه . یه نوع کمک در حقه مردمه! حالا اینکه یه شخص ناراحته اسمشو منافع ملی نزارید

  • oldboy
    oldboy | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

    دیجیاتو در نظر داشته باش که این خبر های سیاسی داخلی ای که میزاری با این که جذاب و کاربر پسند هستن و به امار بازدید سایت کمک میکنند ولی به ضرر کشور تموم میشن (منظورم خود کشوره نه دولت و حکومت فعلی)
    چون زیر این پستها تبدیل میشه به چت رومی برای مخالفین رادیکالیه کشور ( منظورم اونایی که انتقاد درست میکنن نیست)
    و همچنین جایی برای فعالیت مخالفانی که در خارج شبکه های ماهواره ای فارسی زبان رو میگردانن واونایی که پای این حرفا میشینن میشه و تلاش اونا برای استفاده از این فضا برای تاثیر بر رو ی جوانانی که عاشق تکنولوژی اند و تو این سایت ها وقت میگزرونن و دنبال کننده ی مساعل علمی و محصولات دیجیتالی شرکت های خارجی هستن که که در همین مواقع ها اونا سر میرسن و با مقایسه ایران با اونا سعی در ایجاد اخلال میکنن
    این نوع خبر های سیاسی رو باید سایت های خبری بزارن که اگه خواستن اونجا از این نظرات بزارن یکی باشه که جوابشونو بده نه اینجا که هیچ کسی نیست تا جلوی اینا واسته

    • enrix
      enrix | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷

      این حرف شما مال زمانیه که سانسورچی نباشن و فقط کامنت خاصی رو منتشر نکنید.ولی اکثر سایتهای خبری و سیاسی اینطوری میکنن و نظراتشون نظره واقعی اکثر جامعه نیست! ضمن اینکه دیجیاتو اخبار مرتبط با فناوری رو طبق گفته خوده اونا با مستند و مدرکش منتشر میکنه حلا بعضیا فش میدن یا دروغ میگن چ ربطی به ااونا داره اخه؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی