ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کانسپت ولوو 360c معرفی شد؛ ایده ای آینده نگرانه برای جایگزینی پروازهای کوتاه

ولوو از جدیدترین کانسپت خود با نام 360c رونمایی کرد. این خودروی مفهومی به فناوری کاملا خودران مجهز بوده و فاقد فرمان، پدال و یا دیگر ادوات کنترلی توسط راننده است. برخلاف اکثر کانسپت های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

ولوو از جدیدترین کانسپت خود با نام 360c رونمایی کرد. این خودروی مفهومی به فناوری کاملا خودران مجهز بوده و فاقد فرمان، پدال و یا دیگر ادوات کنترلی توسط راننده است.

volvo-360c-concept (23)

برخلاف اکثر کانسپت های خودران دیگر کمپانی ها، ولوو 360c از کابین تغییرپذیری برخوردار است. به همین خاطر سوئدی ها حساب ویژه ای روی راحتی آن باز کرده و مفهومی خود را جایگزینی مناسب برای سفرهای هوایی کوتاه می دانند.

volvo-360c-concept (19)

آقای مارتن لِوِنستام (Mårten Levenstam) معاون ارشد بخش استراتژی ولوو در این باره گفته:

پروازهای داخلی عالی به نظر می رسند، اما در واقع اینطور نیست. 360c گام های احتمالی بعدی را در صنعت خودرو نشان می دهد. این مفهومی نقشی مثل کابین مخصوص خواب داشته و به شما اجازه می دهد ضمن تجربه سفری آرام و آسوده، در طول شب مسیر خود را پیموده و صبح با انرژی در مقصد بیدار شوید. با چنین کانسپتی ما می توانیم با شرکت های هواپیماسازی بزرگ رقابت کنیم.

volvo-360c-concept (5)

علی رغم جالب بودن ایده کانسپت 360c، ادعای سوئدی ها کمی دور از واقعیت احساس می شود. آنها در مثال هایی سفر با مفهومی جدید خود را جایگزینی برای پرواز نیویورک-واشینگتن یا لس آنجلس-سن دیگو عنوان کرده اند.

volvo-360c-concept (24)

چنانچه مدیران ولوو یک بار این مسیرها را بصورت زمینی مسافرت کنند، خواهند دید ترافیک به قدری سنگین است که حتی خودروهای سریع نیز در زمانی طولانی به مقصد می رسند.

مناسفانه درباره مشخصات فنی ولوو 360c اطلاعاتی منتشر نشده و مشخص نیست که پیشرانه آن چقدر قدرت و برد حرکتی دارد؛ البته این مساله چندان هم مهم نیست، چرا که مهندسین ولوو بیشتر بر روی فضای داخل کابین و آسایش سرنشین تمرکز کرده اند.

volvo-360c-concept (3)

کابین 360c دارای حالت های مختلفی بوده و بر اساس شرایط گوناگون امکان شخصی سازی دارد. برای مثال در مسیرهای محلی می توان از این اتاق متحرک به عنوان یک رستوران کوچک که میز آن را نمایشگری لمسی تشکیل می دهد، استفاده کرد.

volvo-360c-concept (21)

همچنین در صورت نیاز فضای داخلی مفهومی جدید ولوو چینشی همانند دفتر کار سیار پیدا می کند تا سرنشین یا سرنشینان به مدیریت امور خود بپردازند. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، اتاق خواب سیار خودران دیگر حالتی است که ولوو برای  360c در نظر گرفته تا افراد برای ترددهای شبانه از آن استفاده کنند.

volvo-360c-concept (7)

ولوو اولین خودروسازی نیست که از کانسپتی با فضای داخلی تغییرپذیر رونمایی می کند، اما مقابله با شرکت های هواپیمایی خط و نشانی است که این خودروساز سوئدی به نمایندگی از صنعت خودرو برای صنعت هوانوردی کشیده است. البته این رقابت وقتی معنادار می شود که 360c زمان سرنشین یا سرنشینان خود را در ترافیک جاده ها به هدر ندهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محسن
    محسن | ۱۶ شهریور ۱۳۹۷

    امیدوارم همزمان با ورود این خودرو به خیابان های آمریکا، خودروسازان ما هم بتونن پروژه (پراید پلاس) رو رونمایی کنن تا مشت محکمی باشه در دهان اونا

مطالب پیشنهادی