ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برنی سندرز به دنبال دریافت مالیات از آمازون به خاطر استخدام کارگران ارزان است

سناتور برنی سندرز و رو خانا، سیاستمدار جمهوری خواه ایالات متحده اخیراً از لایحه ای مشترک رونمایی کرده اند که به دنبال دریافت مالیات از کمپانی هایی مانند آمازون و والمارت در ازای خدماتی است ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

سناتور برنی سندرز و رو خانا، سیاستمدار جمهوری خواه ایالات متحده اخیراً از لایحه ای مشترک رونمایی کرده اند که به دنبال دریافت مالیات از کمپانی هایی مانند آمازون و والمارت در ازای خدماتی است که دولت به کارمندان آنها ارائه می دهد. لایحه «کارفرمایان بد را با حذف سوبسید متوقف کنید» که مخفف آن به شکل طنزآمیز «Stop BEZOS» در می آید، در ازای خدماتی که دولت به کارمندان شرکت های بزرگ ارائه می کند، مالیات 100 درصدی را مطالبه می کند.

این لایحه در صورتی که به تصویب برسد، تنها کمپانی هایی را تحت تاثیر قرار می دهد که 500 کارمند یا بیشتر دارند. اگر کارگران این کمپانی ها خدماتی از سوی دولت، مانند کوپن های غذا یا خدمات درمانی دریافت کرده باشند، مجموع هزینه های صورت گرفته به مالیات کمپانی افزوده می شود. گفتنی است در این لایحه هیچ تفاوتی میان کارمندان قائل نشده و کارگران تمام وقت، پاره وقت و نیز افرادی که به صورت قراردادی به استخدام شرکت ها در می آیند، همگی مشمول آن می شوند.

برنی سندرز برنامه های خود در قبال این لایحه را ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود. او حالا تاکید کرده که «موضوع صرفاً درباره آمازون و جف بزوس [مدیرعامل آمازون] نیست». اما همانطور که نام گذاری لایحه نشان می دهد، او طی چند وقت اخیر یکی از منتقدین آمازون و جف بزوس که هم اکنون به ثروتمندترین شخص جهان تبدیل شده بوده است. سندرز در مصاحبه با خبرگزاری TechCrunch می گوید: «پرداخت کنندگان مالیات نباید به کسی که ثروتی 150 میلیارد دلاری دارد سوبسید بدهند، کسی که ثروتش در هر روز 260 میلیون دلار افزایش می یابد».

آمازون در حال حاضر پاسخی به سخنان سندرز نداده اما پیش از این مدعی شده بود که او در حال ترسیم تصویری غلط از کمپانی است و از کارمندان خود با تجربیات مثبت خواست تا این تجربیات را با سناتور سندرز به اشتراک بگذارند. آمازون طی سال گذشته به صورت میانگین، حقوق سالانه 28 هزار دلاری را به کارگران خود پرداخت که چندان با خط فقر یک خانواده 4 نفره در ایالات متحده فاصله ندارد. برنی سندرز اضافه می کند که این رقم شامل حقوق های کمتری که به کارگران ارزان قیمت و موقتی پرداخت شده نیست. اما آمازون می گوید این رقم به کارگران تمام وقت و پاره وقت در سراسر جهان تعلق دارد و میانگین پرداختی کارگران آمریکا معادل 34 هزار دلار بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۶ شهریور ۱۳۹۷

    چه شانسی آوردیم این دیوانه ریس جمهور نشد.

  • reza rajabi
    reza rajabi | ۱۶ شهریور ۱۳۹۷

    یکم اخبار آمریکا رو پیگیری می کردید می فهمیدید که با نارو زدن به این سناتور دموکرات ، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها شد!!! اصلاح کنید

  • mr X
    mr X | ۱۵ شهریور ۱۳۹۷

    تو دورانی که کاخ سفید بیشتر به مهدکودک شبیه و اهرم های قدرت تو دست نالایق ترین های آمریکاست و از طرفی شاهد قدرت گرفتن احزاب راست افراطی تو اروپا هستیم،وجود آدمای مثل برنی سندرز،جرمی کوربین،کارل بیلت،... تو دنیای سیاست خیلی دلگرم کننده ست.

مطالب پیشنهادی