ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوآوی از دستکاری نتایج بنچمارک در محصولاتش دفاع می کند

بنچمارک ها از زمانی که رقابت میان تولیدکنندگان اسمارتفون شدت گرفت، در محافل مختلف حضور پررنگی داشتند و همواره به عنوان مرجعی برای مقایسه توانمندی های محصولات مورد توجه بوده اند. نقش بنچمارک ها تا ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

بنچمارک ها از زمانی که رقابت میان تولیدکنندگان اسمارتفون شدت گرفت، در محافل مختلف حضور پررنگی داشتند و همواره به عنوان مرجعی برای مقایسه توانمندی های محصولات مورد توجه بوده اند.

نقش بنچمارک ها تا جایی قدرتمند شده که بسیاری از کاربران برای انتخاب میان دو یا چند محصول، به نتایج این تست ها مراجعه کرده و بر اساس آن ها نسبت به خریداری گوشی جدید اقدام می کنند. همین موضوع باعث شده برخی از شرکت ها با دستکاری تولیدات خود، آنها را برای کسب نتایج بهتر (و البته غیر واقعی) در آزمون های مختلف آماده کنند.

مسئله دستکاری نتایج بنچمارک ها اخیراً در نمایشگاه IFA 2018 برلین نیز مطرح شد که طی آن، مقامات هوآوی استفاده از نرم افزارهای تشخیص بنچمارک برای ارائه بهترین نتایج را در محصولات خود تأیید کرده و دلیل آن را فعالیت های رقبا عنوان کردند.

بنچمارک

هوآوی تا زمان ارائه ابزار مناسب، مانند سایر کمپانی ها به دستکاری نتایج بنچمارک ادامه خواهد داد

دکتر ونگ چنگلو رئیس بخش نرم افزار گروه تجاری مشتریان هوآوی درباره دستکاری نتایج بنچمارک ها اظهار داشته که تست های جدید، از استفاده واقعی و تجربه کاربری فاصله گرفته اند و به همین دلیل نتایج آنها معیار سنجش مناسبی نخواهد بود. از این رو شرکت چینی با همکاری مراجع معتبر به دنبال استاندارد کردن بنچمارک ها بوده و تا زمان ارائه ابزار مناسب، مانند سایر کمپانی ها به دستکاری نتایج ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است که به اعتقاد دکتر چنگلو، بسیاری از شرکت ها (به خصوص رقبای چینی) به پشتوانه آمار و ارقام غیر واقعی، محصولات خود را در بازار تبلیغ می کنند که هوآوی نیز در پاسخ نتایج مشابهی را ارائه خواهد کرد. البته مقامات کمپانی هوآوی به خبرنگاران قول دادند که در آینده، بنچمارک ها توسط مراجع شخص ثالث انجام خواهند شد.

گفتنی است پرچمدار بعدی هوآوی با نام میت 20 در تاریخ 24 مهر ماه معرفی می شود که باید منتظر بود و دید شرکت چینی چه تدابیری را برای بنچمارک آن اندیشیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۶ شهریور ۱۳۹۷

    من هیچ وقن به بنچ مارک ها کاری نداشتم . برای من برند و سابقه سازنده و اعتماد به سازنده برای خرید مهم بوده
    برای همین هیچ وقت سراغ موبایلی با چیپ غیر از کوالکوم و اندروید غیر خالص و برندهای خروس نشان نخواهم رفت. موبایل بعدی من به احتمال زیاد یکی از محصولات نوکیا خواهد بود . با اینکه تا به حال هیچ وقت نوکیا نداشتم ولی چون خصوصیات ذکر شده رو داره انتخاب خوبیه برای من

مطالب پیشنهادی