ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شارژر اپل
تکنولوژی

اپل برای آیفون XS از کابل USB-C استفاده می کند

بنا بر خبر های لو رفته از رونمایی هفته‌ی آینده، اپل قرار است در جعبه‌ی آیفون های بعدی خود یک کابل USB-C هم قرار دهد. البته این به معنی یکسان شدن شارژر اپل با دیگر ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

بنا بر خبر های لو رفته از رونمایی هفته‌ی آینده، اپل قرار است در جعبه‌ی آیفون های بعدی خود یک کابل USB-C هم قرار دهد. البته این به معنی یکسان شدن شارژر اپل با دیگر تلفن های هوشمند نیست.

این تغییر به معنی استفاده از تکنولوژی شارژ سریع در تلفن های هوشمند است اما از طرفی باعث می شود که برخی از صاحبان آیفون نتوانند تلفن شان را با استفاده از ابزار کنونی به کامپیوتر ها متصل کنند.

تا حالا اپل همیشه برای کابل شارژر هایش از USB-A استفاده کرده. آخرین خبر ها حاکی از جایگزین شدن کابل قدیمی با USB-C است که به زودی تبدیل به اصلی ترین کابل شارژر در دنیای اپل خواهد شد.

البته این تغییر احتمالا باعث بروز مشکلاتی برای کاربران شود. چرا که دیگر افرادی که آخرین آیفون را خریداری کنند قادر به شارژ تلفن همراه شان با آداپتور های USB-A خور معمولی نخواهند بود.

شارژر اپل

البته لازم به ذکر است که اپل همین حالا هم شارژر های لایتنینگ به USB-C را عرضه کرده و به فروش می رساند.

این شرکت در ماه مارچ ۲۰۱۶ وقتی این کابل را معرفی کرد، مدعی شد که کاربران آیفون و آیپد می توانند دستگاهشان را به هر پورت USB-C -مثل پاوربانک ها یا کامپیوتر های مختلف- متصل کنند. اما همه‌ی آیفون هایی که بعد از این تاریخ عرضه شدند تا به امروز همیشه دارای یک کابل USB-A‌ هم بودند.

اما بنا بر اطلاعاتی که از منبع ژاپنی Macotakara به دست رسیده، به نظر می رسد این موضوع با معرفی جدید ترین تلفن های هوشمند اپل در هفته‌ی آینده تغییر کند. به ادعای این منبع ژاپنی اپل به همه‌ی شرکت های همکار خود اعلام کرده که می توانند از این به بعد به فروش کابل های تایید شده‌ی لایتنینگ به USB-C بپردازند. تا امروز تنها خود اپل به فروش کابل های تایید شده و رسمی لایتنینگ به USB-C می پرداخت.

گنجاندن کابل USB-C به لایتنینگ در کنار آیفون های بعدی احتمالا به این معنی باشد که این کابل ها قرار است به کابل اصلی مورد استفاده‌ی شرکت آمریکایی بدل شوند. بنا بر ادعای ماکوتاکارا، شرکت های شخص ثالث تولید کننده‌ی این نوع کابل ها احتمالا از اواسط سال ۲۰۱۹ به تولید و عرضه‌ی این کابل در بازار بپردازند.

تولید کنندگانی که بخواهند به صورت رسمی تایید شرکت آمریکایی را برای کابل های تولید شده‌شان به همراه داشته باشند، باید به طور کامل از قوانین تعیین شده‌ی اپل در تولید این کابل ها پیروی کنند. یکی از این قوانین توانایی انتقال ۱۸ وات برای شارژ سریع آیفون هاست.

شارژر اپل

تا امروز همه‌ی کسانی که می خواستند از قدرت شارژدهی سریع آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس بهره ببرند، باید به طور جداگانه کابل USB-C را از اپل خریداری می کردند. موضوع واضح این است که همه از این اتفاق خوشحال نخواهند بود. چرا که خیلی از افراد همین حالا هم اعتراض خود را به این تغییر در فضا های مجازی اعلام کرده‌اند.

اپل پورت لایتنینگ را در ماه سپتامبر ۲۰۱۲ معرفی کرد. کابل شارژری که می توانست دستگاه های آیفون و آیپد را همگام سازی کند و به انتقال فایل بین آن ها و کامپیوتر ها بپردازد. این کابل جایگزین شارژر قدیمی که ۳۰ سوزن داشت شد که پیش تر از این برای شارژ و انتقال فایل برای آیفون، آیپاد و آیپد های قدیمی از آن استفاده می شد.

بسیاری از افراد در توییتر مخالفت خود را با این تغییرات اعلام کرده‌اند. مثلا یکی از کاربران گفته:

اپل قرار است که از USB-C استفاده کند. اما برای آن طرف کابل!

شارژر آیفون

یک نمونه از مشکلاتی را که ممکن است این نوع کابل ها به همراه داشته باشند، مسئله‌ایست که یکی از کاربران توییتر در توییت خود به آن اشاره کرده بود. طبق این توییت، فردی که در هواپیما نشسته بود قصد داشت با این کابل به شارژر کردن گوشی خود بپردازد که متوجه شد هواپیما از USB-C پشتیبانی نمی کند. طبق ادعای این کاربر، بهترین استاندارد در استفاده از کابل ها، استانداردیست که بتوان از آن استفاده کرد.

شایعات کوچ به USB-C توسط اپل زمانی آغاز شد که این شرکت آمریکایی درگاه USB-A را از مک بوک پرو و مک بوک ۱۲ اینچی خود حذف کرد. در آخرین طراحی ها، این دو لپتاپ برای انتقال فایل و شارژ از USB-C استفاده می کنند.

بعد از عرضه‌‌ی مک بوک ۱۲ اینچی و مک بوک پرو، کسانی که می خواستند آیفون هایشان را به این لپ تاپ ها متصل کنند، باید حتما به صورت جداگانه نسبت به خرید کابل های ۱۹ دلاری از اپل می پرداختند.

اگر این شایعات صحیح باشند می توانیم انتظار داشته باشیم که این نا همگونی ها در محصولات اپل، با گذشت زمان به پایان برسد. البته اگر اپل به زودی تصمیم نگیرد کابل هایش را تغییر دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۶ شهریور ۱۳۹۷

    يني خدايي خيلي معركه ان،

    واقعا ميخواد يو اي سي تايپ سي استفاده كنه، ولي براي اون سري كه به شارژر وصل ميشه؟؟!!???

    يني هيچ اتصالي در ايفون باقي نذاشته كه نياز به دانگل و تبديل بوجود نياره!!!

    • ed.salvatore
      ed.salvatore | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

      این کارو کرده قرار نیست بکنه :|

مطالب پیشنهادی