ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل فوتوز
تکنولوژی

متریال دیزاین ۲.۰ به اپلیکیشن گوگل فوتوز رسید

سال گذشته بود که گوگل برای نخستین بار، از زبان طراحی جدید خود موسوم به متریال دیزاین ۲.۰ رونمایی کرد. در آن زمان اعلام شد که از سال آینده میلادی، یعنی ۲۰۱۸ کلیه اپلیکیشن‌های گوگل به این ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

سال گذشته بود که گوگل برای نخستین بار، از زبان طراحی جدید خود موسوم به متریال دیزاین ۲.۰ رونمایی کرد. در آن زمان اعلام شد که از سال آینده میلادی، یعنی ۲۰۱۸ کلیه اپلیکیشن‌های گوگل به این طراحی به‌روزرسانی می‌شوند.

از جمله اپ‌هایی که تا امروز طراحی متریال دیزاین ۲.۰ را دریافت کرده‌اند می‌توان به Google Tasks، گوگل مپس، جی میل، و گوگل اسیستنت اشاره کرد. اما حالا نوبت به یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مهم گوگل رسیده که رابط کاربری آن با متریال دیزاین ۲.۰ دستخوش تغییر قرار بگیرد.

این اپلیکیشن چیزی نیست جز گوگل فوتوز؛ سرویس اشتراک‌گذاری و مدیریت عکس گوگل که نسخه ۴.۰ آن امروز منتشر شده و با متریال دیزاین جدید رابط کاربری آن به طور کامل دگرگون گشته. بخش اعظم این تغییرات را می‌توانید با گشت و گذاری کوتاه در گوگل فوتوز متوجه شوید.

گوگل فوتوز

به عنوان مثال، رنگ‌ها در رابط کاربری جدید برجسته‌تر از قبل شده‌اند و حالا گوشه‌های گردتری می‌بینید. اما به جز این، گوگل فوتوز ۴.۰ یک ژست حرکتی جدید هم معرفی کرده که با سوایپ به بالا روی یک عکس، اطلاعاتی در مورد آن برایتان ظاهر می‌کند.

بدون شک قابلیت مفید و کارآمدی است، اما وبسایت اندروید پلیس می‌گوید که هنوز در آن مشکلاتی دیده می‌شود چرا که گاهی نسبت به سوایپ کاربر واکنش دقیقی نشان نمی‌دهد. امیدواریم که با انتشار به‌روزرسانی‌های بعدی، شاهد برطرف شدن این مشکل باشیم.

انتشار نسخه ۴.۰ گوگل فوتوز در پلی‌استور از همین امروز آغاز شده، اما امکان دارد که همه به طور همزمان قادر به دریافت این آپدیت نباشند چرا که انتشار این آپدیت‌ها به صورت تدریجی انجام می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • s0me0ned96
    s0me0ned96 | ۱۶ شهریور ۱۳۹۷

    وای که چقدر متریال دیزاین 2 قشنگه ، آفرین به گوگل :google:

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۶ شهریور ۱۳۹۷

    واي من ازين سري اپديت بدم مياد

    دو سه روزه فكر ميكنم مخاطبين و پيام رساني رفته رو حالت high contrast

    اصلا رنگ بندي اش زيبا نيست

    فقط فونت هاي نرم زيبايي داره

مطالب پیشنهادی