ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی
تکنولوژی

رقابت ۲۵۰ هزار دلاری بین انسان و هوش مصنوعی در کنترل پهپاد

لاکهید به دنبال دستیابی به هوش مصنوعی است که پهپادها را بهتر از انسان هدایت کند. ESPN در حال برگزاری مسابقات هدایت پهپاد است و لاکهید مارتین قصد دارد در این مسابقه با ESPN همراه ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

لاکهید به دنبال دستیابی به هوش مصنوعی است که پهپادها را بهتر از انسان هدایت کند.

ESPN در حال برگزاری مسابقات هدایت پهپاد است و لاکهید مارتین قصد دارد در این مسابقه با ESPN همراه شود. در این مسابقه قرار است انسان در مقابل هوش مصنوعی قرار بگیرد تا معلوم شود کدام یک با پرنده‌ی ماشینی یا درون تحت کنترلش، سریعتر از خط پایان عبور می کند.

در این مسابقات که آن را چالش نوآوری آلفا پایلت می نامند، تیم ها وظیفه دارند تا هوش مصنوعی مبتنی بر تکنولوژی یادگیری عمیق «انویدیا جتسان» را طراحی کنند که بتواند بدون دخالت انسان و بدون هیچ گونه برنامه نویسی قبلی، به کنترل پهپاد بپردازد.

هوش مصنوعی

اولین تیمی که بتواند خلبان DRL انسان را شکست دهد ۲۵۰ هزار دلار برنده می شود و پیروز اصلی مسابقات می تواند تا یک میلیون دلار جایزه بگیرد.

اما این مسابقات تنها دارای جایزه‌ی نقدی نیست. تیم طراح سیستم هوش مصنوعی برنده می تواند به کمک لاکهید مارتین آینده‌ی درون های هوشمند را رقم بزنند. کیوکی جکسون از شرکت لاکهید مارتین در این باره می گوید:

شرکت کنندگان این فرصت را دارند تا آینده‌ی هوش مصنوعی و خودگردانی پهپادها را رقم بزنند و همچنین به دنیا برای تحقق یافتن تکنولوژی های فوق العاده و ساختن آینده‌ای درخشان تر کمک کنند.

این مسابقات شامل چالش هایی پیچیده از قبیل اطفای حریق، نجات جان دیگران هنگام بلایای طبیعی و جست و جو در محیط های عمیق و تاریک است. شرکت در این مسابقات برای همه آزاد است و نام نویسی از اواسط آبان ماه آغاز خواهد شد.

تیم های شرکت کننده سپس در مسابقات DRL 2019 با هم مسابقه خواهند داد. پهپادهای که توسط هوش مصنوعی کنترل می شوند باید در کنار درون های پرنده‌ای که توسط انسان‌ ها رهبری می شوند در مسابقات شرکت کنند.

هوش مصنوعی

هدف اصلی ساخت خلبان های هوشمندیست که بتوانند با انسان ها رقابت کنند. «نیکولاس هورباچوسکی»، رئیس DRL در این باره گفته:

این مسابقات رقابتی است بین بهترین مهندسین هوش مصنوعی و محققانی از سرتاسر دنیا با هدف ساخت رباتی که یک پهپاد را بدون دخالت انسان یا برنامه نویسی قبلی، تحت کنترل خود بگیرد.

با رقابت بین انسان و هوش مصنوعی و مقایسه‌ی زمان های به پایان رسیده، همچنین می توانیم فاصله‌ی بین ماشین و انسان را ارزیابی کنیم و ببینیم با چه سرعتی این فاصله کمتر می شود.

لاکهید مارتین از همین حالا همه‌ی دانش آموزان و دانشجویان و محققان در سراسر دنیا را برای شرکت در این مسابقات دعوت کرده است.

هوش مصنوعی

البته این مسابقات باعث نگرانی برخی از افراد شده که بابت سوء استفاده های لاکهید مارتین از این درون ها برای کاربرد های نظامی واهمه دارند. اما هورباچوسکی هرگونه سوء استفاده‌ی نظامی از این تکنولوژی را تکذیب می کند و بر این عقیده است که فعلا فاصله‌ی زیادی بین ربات های خلبان و انسان وجود دارد:

در حال حاضر خلبان های DRL به راحتی می توانند ربات های خلبان را شکست دهند. اما هدف AIRR کم کردن این فاصله است. من برای سال ۲۰۱۹ روی خلبان های انسان شرط می بندم. اما درباره‌ی سال ۲۰۲۰ مطمئن نیستم...

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۶ شهریور ۱۳۹۷

    شرکتی ک بیشتر سودش در پروژه های نظامیه و حتی با لابی گری به جنگ افروزی برای سود بیشتر می پردازه چطور ممکنه از این تکنولوژی در زمینه نظامی استفاده نکنه؟دلفین ها هم سمفونی بتهون اجرا می کنن?
    واینک فاصله زیادی هم با این تکنولوژی در میدان جنگ نداریم،همین داعش هم از این پهپاد ها استفاده میکرد

مطالب پیشنهادی