ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بازگشت قدرتمند تایتان های سوئدی در بزرگترین مسابقات کانتر استرایک

بعد از حدود شش ماه انتظار بالاخره امروز مسابقات میجور بازی کانتر استرایک شروع شد. مسابقات میجور در دنیای رقابتی کانتر تنها مسابقاتی هستند که با همکاری خود سازنده بازی یعنی Valve برگزار می شوند ...

مهران خاتمی
نوشته شده توسط مهران خاتمی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

بعد از حدود شش ماه انتظار بالاخره امروز مسابقات میجور بازی کانتر استرایک شروع شد. مسابقات میجور در دنیای رقابتی کانتر تنها مسابقاتی هستند که با همکاری خود سازنده بازی یعنی Valve برگزار می شوند و به همین دلیل نسبت به مسابقات دیگر اهمیت بیشتری دارند. در میجورهای CSGO هم مثل مسابقات اینترنشنال دوتا 2 آیتم های خاصی مخصوص به تیم ها و بازیکنان مختلف منتشر می شود.

روال عادی میجورهای کانتر به این صورت است که از 16 تیم شرکت کننده در مسابقات 8 تیمی که در میجور قبل به مرحله حذفی مسابقات رسیدند به صورت مستقیم به دوره بعدی دعوت می شوند (گروه Legends). 8 تیم باقی مانده به مرحله انتخابی اصلی می روند که در آنجا با 8 تیم دیگر که از مسابقات انتخابی ناحیه ای (مینورها) به این مرحله صعود کرده اند به رقابت می پردازند.

معمولا مرحله انتخابی اصلی خارج از استیج اصلی بازی و با پوشش محدود برگزار می شد. ولی این بار Valve با همکاری شرکت برگزارکننده مسابقات یعنی FaceIT تصمیم گرفته که مسابقات را مانند مرحله اصلی از طریق خود بازی پخش کند. روال اصلی مسابقات کانتر به این صورت است که بازی ها در دو نیمه 15 راندی برگزار می شوند و هر تیمی که راند شانزدهم را کسب کند پیروز میدان خواهد شد. دو تیم باید در هر دو طرف کانتر تروریست و تروریست بازی کنند. در صحنه رقابتی 7 مپ از میان دریایی از مپ های کانتر انتخاب شده و تیم ها بر اساس توانایی و مهارت خود در هر مپ قبل از بازی مپ ها را انتخاب و حذف می کنند.

تیم های شرکت کننده در مرحله انتخابی اصلی میجور کانتر به شرح زیر هستند:

 

Liquid: یکی از تیم های بسیار قدرتمند حال حاضر آمریکا. Liquid تیمی بسیار قدیمی است و در گذشته آنقدر مطرح نبود ولی آنها چند سالی است که به تدریج بهتر و بهتر می شوند و حالا می توانند پا به پای تیم های بسیار قدرتمند پیش بیایند و چالش بزرگی برای قوی ترین ها ایجاد کنند.

 

Ninjas in Pyjamas: تیم سوئدی نینجاهای پیجامه پوش یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین تیم های تاریخ کانتر است. این تیم که مدتی برای حضور در تمامی فینال های میجور معروف بود، 2 سال است که از صحنه میجورها دور مانده و در مراحل انتخابی و حتی مینورها حذف شده است. ولی حالا و پس از ایجاد تغییراتی اساسی در ترکیب و سبک بازی تیم آنها دوباره می خواهند به میجور بازگردند و خود را به هواداران ثابت کنند.

BIG: تیم BIG در حال حاضر تنها تیم مطرح در آلمان است. gob_b، بازیکن ترکی الاصل و بسیار قدیمی در دوره های قبلی این تیم را به خوبی هدایت کرد و نتایج خوبی هم گرفت. اما آنها حالا با اضافه کردن smooya، بازیکن مستعد و جوان انگلیسی قصد دارند به پیشرفت خود ادامه دهند.

 

Rogue: تیم Rogue یک تیم بین المللی متشکل از بازیکن مستعد در کشورهای مختلف است. کاپیتان این تیم یعنی Hiko تجربه حضور در فینال میجورها را دارد و در گذشته یکی از بازیکنان مطرح آمریکا بوده است. در ترکیب این تیم بازیکنان مستعد دیگری هم حضور دارند و می خواهند با صعود به مرحله اصلی جای خود را در صحنه رقابتی پیدا کنند.

 

HellRaisers: تیم HellRaisers یا HR هم یکی از تیم های قدیمی اروپا است. این تیم اکثرا حاوی ترکیبی از بازیکنان روسی و اوکراینی بوده. آنها همیشه تیم خوبی بوده اند ولی هیچوقت به افتخار بزرگی نرسیده اند. اما اخیرا آنها با اضافه کردن دو بازیکن قدرتمند از ترکیه و اردن امیدوارند یک گام به جلو بردارند و بتوانند نتایج بهتری کسب کنند.

 

TyLoo: تایلو یکی از اولین تیم های آسیایی سی اس گو بود که توانست پا را از ناحیه و قاره خود فراتر بگذارد و به رقابت در مسابقات بین المللی بپردازد. طبیعتا نتایج آنها در آغاز اصلا چنگی به دل نمی زد. ولی آنها اخیرا پیشرفت قابل توجهی داشتند و در مسابقات برگزار شده پیش از میجور توانستند تیم های بسیار قدرتمندی نظیر Astralis را شکست داده و چالش بزرگی برای آنها باشند.

 

Vega Squadron:تیم Vega Squadron یکی از تیم های جدیدتر در میان تیم های روسی زبان است. آنها چند ماه گذشته برای اولین بار حضور در میجور را تجربه کردند و برای رسیدن به این مهم تیم هایی نظیر NiP را از پیش رو برداشتند. بنابراین استعداد زیاد این تیم و ترکیب آن غیر قابل انکار است ولی آنها هنوز هم باید تجربه بیشتری کسب کنند.

 

Astralis: ستاره های دانمارکی، تیم Astralis و ترکیب آن چندین سال است که به عنوان یکی از قوی ترین تیم های صحنه رقابتی کانتر معروف هستند. آنها در سال گذشته برای اولین بار موفق شدند جام قهرمانی مسابقات میجور را بالای سر ببرند. ولی از آن مدت زمان زیادی گذشته و تیم دستخوش تغییرات بزرگی شده. با این حال Astralis از ابتدای امسال دوباره به دوران اوج بازگشته و به غولی ترسناک برای تمامی تیم ها تبدیل شده. نظم و بازی تیمی Astralis در حال حاضر در صحنه رقابتی کانتر بی نظیر است.

 

compLexity: نام compLexity یا به اختصار coL طرفداران قدیمی کانتر را به دوران کانتر 1.6 می برد. تیم coL در آن زمان با درخشش بازیکنانی افسانه ای مثل fRoD توانست در مسابقات میجور به قهرمانی برسد. البته آنها در اوایل CSGO هم تیم خوبی بودند و در دو میجور اول در جمع 5 تیم اول بودند. ولی پس از آن coL از سطح بالای دنیای رقابتی محو شد و تا امسال خارج از آمریکا خبری از آنها نبود.

 

Gambit: تیم گمبیت در سال گذشته با ترکیبی متشمکل از ستاره های قزاقستانی به رهبری Zeus، لیدر و کاپیتان کارکشته توانست به قهرمانی مسابقات میجور برسد. اما پس از آن و با خروج Zeus تیم گمبیت دچار افت شدیدی شده و تغییرات متعدد در ترکیب این تیم هم نتیجه بخش نبوده. این باعث شده قهرمانی آنها در میجور هم به عقیده بسیاری صرفا شانسی به نظر بیاید.

 

 

North: شاید لوگوی تیم North برای برخی از طرفداران فوتبال آشنا باشد.تیم North تیم دوم دانمارک است که با همکاری تیم فوتبال F.C Copenhagen تشکیل شده. آنها با Astralis فاصله زیادی دارند ولی همچنان تیم بسیار خوبی هستند و در تمام مسابقات نتایج خوب و قابل قبولی می گیرند. ستاره اصلی این تیم در حال حاضر Kjaerbye است که پیش از این Astralis را در مسیر قهرمانی میجور همراهی کرد ولی حالا از تیم جدی شده و می خواهد خود را به همه ثابت کند.

 

Spirit: تیم Spirit هم یکی دیگر از تیم های روسی است. این تیم هم مانند Vega Squadron آنقدر تجربه حضور در رقابت های بزرگ را ندارد و اولین دوره میجور خود را پشت سر می گذارد. تنها بازیکن نام آشنای آنها Davcos است که تجربه حضور در تیم هایی مثل Flipsid3 را داشته. مسیر پیش روی آنها برای رسیدن به مرحله اصلی میجور به ظنر بسیار سخت و طاقت فرسا می آید ولی باید منتظر ماند و دید که آیا آنها می توانند این چالش را با موفقیت پشت سر بگذارند یا نه.

 

Space Soldiers: تیم ترکی Space Soldiers نزدیک به 1 سال است که در رادار صحنه رقابتی کانتر پدیدار شده و سریعا در جمع تیم های قدرتمند قرار گرفته. میزان استعداد فردی بازیکنان این تیم و کسانی مثل XANTARES بسیار بالا است. ولی به نظر می آید که رویکرد آنها به بازی و تمرکز بیش از حد روی بازی و استعداد فردی مانع رسیدن تیم به حداکثر پتانسیل خود شده است. مشکل دیگر آنها در میجور این است که یکی از بازیکنان آنها یعنی ngiN موفق به دریافت ویزا نشده و تیم مجبور است به جای او از بازیکن دیگری استفاده کند.

 

Virtus.pro: نام بعضی از بازیکنان این تیم از جمله NEO حتی برای کسانی که دنیای کانتر را دنبال نمی کنند هم آشناست. ترکیب تیم Virtus.pro تا چند ماه پیش متشکل از چند بازیکن بود که بیش از 10 سال با یکدیگر بازی می کردند و تورنمنت های بسیاری را برده بودند. مسیر افت تدریجی Virtus.pro تا به امروز و جدایی اعضای اصلی تیم روایتی غم انگیز برای بسیاری از طرفداران است. ولی اشتیاق بازیکنان برای پیروزی هنوز هم زنده است و آنها می خواهند با ترکیب جدید خود دوباره تیم را به دوران اوج بازگردانند.

 

Optic: تیم Optic هم یک تیم آمریکایی دیگر است که مدت کوتاهی است از رشته تخصصی خود یعنی Call of Duty وارد بازی های دیگری شده. تیم Optic در آغاز فعالیت خود یک ترکیب تماما آمریکایی تشکیل داد و توانست نتایج خوبی کسب کند. ولی بعد از جدایی اعضای تیم از یکدیگر تیم Optic روی اروپای متمرکز شد و حالا می خواهد با یک ترکیب دانمارکی مستعد به روند خوب خود در دنیای کانتر ادامه دهد.

 

 

Renegades: از وقتی که ترکیب اصلی تیم Renegades چند سال پیش با صعود به میجور تحت عنوان تیم Vox Eminor خود را مطرح کردند هنوز شاهد پیشرفت قابل توجهی در عملکرد تیم نبوده ایم. با اینکه تیم در طول این چند سال دستخوش تغییرات زیادی شده است و این اواخر به یک ترکیب بین المللی روی آورده هنوز هم به نظر می رسد که آنها در بازی خود مشکل دارند و نمی توانند از نهایت مهارت خود استفاده کنند. این میحور فرصت دوباره ای در اختیار آنها می گذارد تا بتوانند یک بار دیگر توانایی های خود را محک بزنند و خود را به عنوان یک تیم قدرتمند ثابت کنند.

روز اول

در روز اول مسابقات شاهد چند سورپرایز بزرگ بودیم. میجور با بازی دو تیم Space Soldiers و Rogue آغاز شد. در شرایط عادی، بسیاری از دنبال کنندگان پیش بینی می کردند که تیم Space Soldiers پیروز میدان خواهد بود. ولی آنها به دلیل مشکلات ویزا نتوانستند با ترکیب اصلی خود وارد مسابقات شوند و این به کابوس آنها تبدیل شد. hardstyle، بازیکن جایگزین در تیم ترکی در پایان بازی فقط 3 نفر را کشته بود که آمار بسیار بدی است و تیم ترکی علی رغم شروعی خوب و مقاومت بالا نتوانست بازی اول را با موفقیت به اتمام برساند.

بازی بعدی نبردی کلاسیک بین دو تایتان سابق دنیای کانتر یعنی NiP و Virtus.pro بود. در گذشته این مسابقه به دلیل قدرت بالای هر دو تیم همیشه جزو هیجان انگیزترین و لذت بخش ترین رقابت ها بود. ولی این بار تیم Virtus.pro نشان داد که هنوز نتوانسته از افت شدیدی که گریبانگیر آنها شده بگریزد و در یک رقابت کاملا یک طرفه بازی را با نتیجه 16-5 به تیم سوئدی واگذار کرد.

در ادامه تیم چینی TyLoo در برابر قهرمانان سابق میجور یعنی Gambit قرار گرفت. در نیمه اول این بازی در مپ اینفرنو، تیم TyLoo کاملا تیم برتر میدان بود و بازیکنان قزاق هیچ جوابی در برابر دفاع آهنین این تیم نداشتند. ولی در نیمه دوم همه چیز تغییر کرد. تیم گمبیت که نیمه اول را با نتیجه 10-5 واگذار کرد به راحتی و با درخشش اسنایپر تیم یعنی mou تا مرز پیروزی پیش رفت. به نظر می رسید که تایلو نمی تواند غیر از پذیرفتن باخت کاری را انجام دهد ولی اشتباهات بازیکنان گمبیت بازی را به اورتایم (وقت اضافه) کشاند و در اینجا تیم چینی با روحیه ای تازه توانست بالاخره تیم گمبیت را شکست دهد و اولین پیروزی خود را در میجور کسب کند.

در ادامه مسابقات تیم BIG به رهبری gob b در برابر Renegades قرار گرفت. بازی در مپ اورپس برگزار شد و تیم Renegades نتوانست به هیچ عنوان بازی تاکتیکی تیم BIG را مهار کند. آنها بعد از واگذار کردن نه راند متوالی بالاخره توانستد چند راند اینجا و آنجا از آن خود کنند اما نبض بازی کاملا در اختیار تیم آلمانی بود و بازی در نهایت با نتیجه 16-6 به نفع BIG به اتمام رسید.

بعد از آن شاهد یک دربی روسی میان دو تیم Vega Squadron و Spirit بودیم. هر دو تیم با انگیزه ای بالا و برای پیروزی آمده بودند. در نیمه اول تیم Spirit تیم حریف را کاملا در هم کوبید و نیمه را با نتیجه 12-3 به سود خود تمام کرد. همه چیز برای Vega تمام شده بود ولی بازیکنان تیم به خود آمدند و در نیمه دوم یکی پس از دیگری راندها را از آن خود کردند و در نهایت بازی را به تساوی کشاندند. Spirit کاملا روحیه خود را برای پیروزی از دست داده بود و به این ترتیب نتوانست بازی را حتی به تساوی بکشاند و در نهایت با نتیجه 16-14 تیم Vega Squadron پیروز میدان شد.

بازی بعد نبردی سنگین میان دو تیم HellRaisers و North بود. تمام بازی کشمکش برابر میان دو تیم بود و تعیین کننده اصلی هر راند نبردهای 1 به 1 و کلاچ (بردن راند در موقعیت ها تک به چند) کردن بازیکنان بود. بعد از یک نیمه اول کاملا برابر، تیم HellRaisers موفق شد با کسب چند راند متوالی بالاخره کمی در بازی جلو بیفتد ولی تیم نورث باز هم بازی را به تساوی و وقت اضافه کشاند. با این حال در وقت اضافه تیم هل ریزرز به لطف درخشش بازیکن ترکی خود یعنی woxic توانستند از حریف پیشی بگیرند و بازی را از آن خود کنند.

ISAA ستاره اصلی تیم HellRaisers در این بازی بود

آخرین بازی روز اول مسابقات نبرد میان Liquid و Optic بود. با توجه به عملکرد اخیر دو تیم اکثر طرفداران فکر می کردند که بازی نبردی نزدیک خواهد بود که با پیروزی تیم Liquid به اتمام می رسد.

ولی چیزی که شاهد آن بودیم یک بازی بسیار یک طرفه بود که ذر طی آن تیم Liquid حریف دانمارکی خود را در هم کوبید. تیم Optic در هر نیمه نتوانست بیشتر از دو راند بگیرد و در باقی راندها کاملا از نظر تیمی و فردی مهار شد.

مسابقات میجور CS:GO

روز دوم مسابقات با بازی دو تیم Astralis و compLexity که قرار بود دیشب برگزار شود شروع خواهد شد و پس از آن راند دوم بازی ها آغاز می شود. به نظر شما چه تیم هایی در روز دوم به پیروزی خواهند رسید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • I'mSully
    I'mSully | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

    مرسی بابت پوشش ?
    حیف و شد حیف که نورث حذف شد،
    ولی بازیای خیلی جذابی بود واقعا تو کوالیفایر
    امیدوارم ناوی و ام آی بی آر بالاخره درست شن و این سلطه آسترالیس لعنتی تموم شه

  • army007
    army007 | ۱۸ شهریور ۱۳۹۷

    فقط شیرود

مطالب پیشنهادی