ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تعرفه مالیاتی ترامپ
تکنولوژی

تعرفه های مالیاتی ترامپ چگونه می توانند اپل را در مقابل رقبا ضعیف کنند

به گفته اپل جدیدترین تعرفه های مالیات پیشنهادی ایالات متحده در مورد چین می تواند بر تعدادی از محصولات آتی این شرکت اثر بگذارد. از جمله این محصولات به هوم پاد، ایر پاد و اپل ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

به گفته اپل جدیدترین تعرفه های مالیات پیشنهادی ایالات متحده در مورد چین می تواند بر تعدادی از محصولات آتی این شرکت اثر بگذارد. از جمله این محصولات به هوم پاد، ایر پاد و اپل واچ اشاره شده است. این موضوع می تواند موجب تضعیف اپل شود.

بر اساس تعرفه پیشنهاد شده قرار است بر محصولات یا اجزای تشکیل دهنده آنها تعرفه مالیات 25 درصدی اعمال شود. این موضوع می تواند بر قیمت بسیاری از محصولات اثر گذاشته و حتی فروش آنها را کاهش دهد.

اپل همچنین اعلام کرده که محصولات دیگری از جمله مک مینی، اپل پنسل، ماوس و ترَکپَد بیسیم، کیف ها و کاورهای چرمی، برخی از آداپتورها، شارژرها، کابل ها و قطعات داخلی می توانند تحت تأثیر تعرفه های جدید قرار گیرند.

تعرفه مالیاتی ترامپ

اپل درخواست کرده که دولت ایالات متحده در باره تعرفه های جدید تجدید نظر کرده و تعرفه هایی که بر این دستگاه ها اثر می گذارند را کاهش دهد. این تعرفه ها در ماه های ژوئن تا ژوئیه به دنبال نبرد تجاری دونالد ترامپ با چین پیشنهاد شد و احتمالاً قرار است بر کالاهای چینی به ارزش حدود 200 میلیارد دلار اعمال شود.

تاکنون دولت های ایالات متحده و چین از اعمال تعرفه های که بر محصولات تکنولوژیک مهم اثر می گذارند خودداری کرده اند. محصولات فناوری محور در واقع بخشی از ارتباط قوی دو کشور را شامل می شوند. در این بین اپل یکی از مهمترین شرکت ها محسوب می شود؛ شرکتی 1000 میلیارد دلاری که در آمریکا مستقر است و فرصت های شغلی فراوانی را ایجاد کرده ولی محصولاتش را عمدتاً در چین تولید می کند.

با این حال باید اشاره کرد که دولت ایالات متحده به صراحت اعلام نکرده که ممکن است قوانین مالیاتی جدید بر هدفون های بیسیم یا ساعت های هوشمند اعمال شود، ولی گفته شده ممکن است بر «ماشین هایی برای دریافت، تبدیل و انتقال یا تشخیص صدا» مالیات [جدید] اعمال شود. علاوه بر این به «اتصالات و سوکت ها برای ایجاد ارتباط با/در مدارهای الکتریکی» که بر اساس ولتاژ های خاصی کار می کنند اشاره شده. این توضیحات می توانند بسیاری از محصولات اپل را شامل شوند.

تعرفه مالیاتی ترامپ

اپل اعلام کرده که این تعرفه ها در صورت اعمال می توانند تحت عنوان مالیات بر محصولات مشتریانی در ایالات متحده اعمال شوند. به این ترتیب در نهایت بر قیمت های محصولات اپل افزوده خواهد شد. این شرکت اعلام کرده که در نهایت موضوع مورد بحث می تواند قدرت اپل در رقابت با شرکت های خارجی را کاهش دهد.

هنوز مشخص نیست که این تعرفه ها اجرایی شوند یا برای آن استثناء هایی در نظر گرفته شود. در نهایت مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرده: «ما نظرات را ارزیابی کرده و تصمیم می گیریم».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • enrix
    enrix | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

    ترامپ آمریکارو داره نابود میکنه!شاید به ظاهر خوب باشه ولی در آینده اینو میبینیم ......

    • Abbas km
      Abbas km | ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

      چی میزنی؟

  • آریا
    آریا | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

    اپل باید محصولاتش رو در امریکا تولید کنه

مطالب پیشنهادی