ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

با کانسپت لادا 4×4 Vision آشنا شوید؛ پیش نمایشی از جایگزین نیوای 40 ساله

لادا نیوا را می توان مشهورترین خودروی آفرود روسی نامید. این شاسی بلند جعبه ای شکل علی رغم تغییرات طاهری بسیار کم در طول حیات خود، طرفداران زیادی داشته و همواره عنوان یکی از پرفروش ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

لادا نیوا را می توان مشهورترین خودروی آفرود روسی نامید. این شاسی بلند جعبه ای شکل علی رغم تغییرات طاهری بسیار کم در طول حیات خود، طرفداران زیادی داشته و همواره عنوان یکی از پرفروش ترین خودروهای پهناورترین کشور جهان را در اختیار داشته است.

lada niva

در نمایشگاه خودروی مسکو که چندی پیش برگزار شد، کمپانی لادا از یک شاسی بلند مفهومی با ابهت و خوش فرم رونمایی کرد. این مفهومی 4x4 Vision نام داشته و در اصل پیش نمایشی از جایگزین نیوای 40 ساله محسوب می شود.

lada-4x4-vision-concept (19)

از لحاظ ظاهری کانسپت 4x4 Vision از همان سبک و سیاق قبلی پیروی می کند، با این تفاوت که المان های آن بروز شده و بدنه خودرو اینک کاملا مدرن و هم تراز با دیگر شاسی بلندهای مطرح دیده می شود.

lada-4x4-vision-concept (31)

در نگاه نخست به ظاهر کانسپت جدید روس ها، بیننده احساس می کند که این خودرو مثل نیوای قدیمی بدنه ای سه در دارد. اما به دقت بیشتر می توان متوجه وجود درهای دیگر برای سرنشینان عقب شد. لولای این درها در ستون عقب تعبیه شده و آنها در جهتی خلاف هم باز می شوند.

lada-4x4-vision-concept (13)

علی رغم دارا بودن 5 در، 4x4 Vision طولی برابر با 165 اینچ (4.19 متر) دارد. این رقم در مقایسه با استانداردهای کنونی کم به نظر رسیده و مفهومی لادا کوتاه تر از دیگر شاسی بلندهای 5 در دیده می شود.

lada-4x4-vision-concept

خطوطی که حرف X را در ذهن تداعی می کنند، بخش عمده ای از زبان طراحی جدید لادا را تشکیل می دهند. این موضوع در قسمت هایی مثل جلو پنجره، نمای جانبی و چراغ های عقب کانسپت 4x4 Vision به وضوح قابل رویت است.

lada-4x4-vision-concept (18)

آقای استیو ماتین در مصاحبه ای که با یکی از نشریات اروپایی داشته، درباره طراحی این کانسپت گفته:

نیوا برای ما مثل یک نماد و قهرمان است. ما از DNA طراحی آن الگوبرداری زیادی کرده و عناصر موجود را به حالتی مدرن درآورده ایم. این عناصر اکنون زبان طراحی ما را تشکیل می دهند.

lada-4x4-vision-concept (26)

هنوز مشخص نیست که جایگزین نیوای فعلی دقیقا چه زمانی از راه خواهد رسید. ظاهر سنتی، قیمت پایین و توانایی های آفرود بالا از رموز موفقیت نیوای 40 ساله به شمار می روند.

lada niva 2

به گفته آقای ماتین شاسی بلند آینده لادا نیازهای جنس متفاوتی از مشتریان نیوای فعلی را که در سال 1977 متولد شده، برطرف خواهد کرد. به اعتقاد آقای ماتن نیوا بر اساس استانداردهای 40 سال پیش تولید شده، حال آنکه در طول این چهار دهه، دنیا تغییرات زیادی را به خود دیده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی