ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپ فود
نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به نسخه جدید اپلیکیشن اسنپ‌ فود؛ شخصی تر از همیشه

از زمان تغییر نام مجموعه از زود فود به اسنپ فود، این دومین تغییر بزرگی است که در سرویس سفارش آنلاین غذای اسنپ اتفاق می‌افتد؛ یک‌ به‌روزرسانی اساسی که هم ویژگی‌های جدیدی با خود آورده ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۴

از زمان تغییر نام مجموعه از زود فود به اسنپ فود، این دومین تغییر بزرگی است که در سرویس سفارش آنلاین غذای اسنپ اتفاق می‌افتد؛ یک‌ به‌روزرسانی اساسی که هم ویژگی‌های جدیدی با خود آورده و هم شکل و شمایل ظاهری اپلیکیشن را متحول کرده است.

تیم اسنپ فود به تازگی نسخه ۴.۴ اپلیکیشن را با تمرکز بر سه محور اساسی منتشر کرده: اول از همه «بازطراحی صفحه اصلی» به گونه‌ای که شخصی‌تر از همیشه باشد، و در درجات بعدی «هوشمندسازی جستجوگر داخلی» و اضافه شدن قابلیتی به نام «کوپن» که قرار است تخفیف‌های ویژه‌ای برای سفارش غذا در اختیارتان قرار بدهد.

برای بررسی این تغییرات، در ادامه روی هر کدام به طور مفصل دقیق می‌شویم تا ببینیم که چه تأثیری روی تجربه کلی کار با اسنپ فود گذاشته‌اند.

طراحی بهتر، دسترسی آسان‌تر و شخصی‌تر از همیشه

با آپدیت اپلیکیشن، ظاهر جدید منوی اصلی اولین چیزیست که توجه‌تان را جلب می‌کند. اسنپ فود بدون آنکه در هویت بصری اپ دست ببرد، تلاش کرده منوی اصلی را به صفحه‌ای تبدیل کند که در آن به تمام نیازهایتان می‌رسید.

اسنپ فود
طراحی جدید صفحه اصلی

اسنپ فود برای دستیابی به این هدف تایملاین شبکه‌های اجتماعی را الگو قرار داده. در واقع خواسته که با «شخصی‌‌سازی» بیشتر، چه در قابلیت‌ها و چه ارائه پیشنهادات کاری کند که با حضور در هر شهر بتوانید از نزدیک‌ترین و بهترین رستوران ممکن غذایتان را سفارش بدهید، و این را باید یکی از مثبت‌ترین تغییرات این نسخه بدانیم.

ظاهر جدید منوی اصلی اولین چیزیست که توجه‌تان را جلب می‌کند

شاید برجسته‌ترین تغییر این صفحه، انتقال گزینه انتخاب آدرس به بالای صفحه باشد. این تصمیم درست و به جای اسنپ فود باعث شده که برای جابجایی آدرس یا انتخاب محل جدید، دردسر کمتری بکشید. در واقع این بدان معناست که با حضور در هر محل جدید، خیلی سریع‌تر از قبل می‌توانید به پیشنهادات مرتبط با هر محل دسترسی داشته باشید.

هر بار که آدرس را تغییر می‌دهید، صفحه اصلی هم بسته به محل شخصی‌سازی می‌شود. بالاتر از همه، گزینه رستوران‌های اطراف را می‌بینید. بعد از آن به رستوران‌های «تخفیف‌دار» دور و بر می‌رسید و سپس «برترین‌ها»؛ دو گزینه که با تغییر آدرس تغییر می‌کنند تا به رستورانی که کاملا باب میلتان باشد برسید.

اما در همین صفحه حالا دو گزینه دیگر هم به چشم می‌خورد، یکی دسته‌بندی‌ رستوران‌هاست و دیگری گزینه‌ای به نام «اطراف شما» که سرویس‌های خدماتی مختلف را با عناوین رستوران‌ها، شیرینی و خشکبار، کافه و سوپرمارکت از هم تفکیک کرده. مجموع تغییراتی که گفتیم، دست به دست هم داده‌اند که تجربه سفارش غذا در اسنپ‌فود، شخصی‌تر و دلپذیر تر از همیشه باشد.

جستجوگر هوشمند و ارتقاء یافته

این مورد یکی از قابلیت‌هایی بود که همیشه نبودش در اسنپ فود احساس می‌شد. فرض کنید در خانه نشسته‌اید و دلتان هوس چیز برگر کرده، اما نمی‌دانید کدام رستوران‌ها چیز برگر «خوب» دارند. یا اصلا یک فست‌‌فودی بسیار عالی می‌شناسید اما نمی‌دانید نزدیک‌ترین شعبه‌اش به شما کجاست.

اسنپ فود
جستجو با نام غذا و رستوران یکی از خصوصیات عالی اسنپ فود به شمار می آید

جستجوگر ارتقاء یافته اسنپ فود همینجا به کارتان می‌آید. با یک آپدیت اساسی، جستجوگر داخلی اسنپ‌ فود حالا به کلیدواژه‌هایی مثل اسم غذا و نام رستوران هم حساس است. بنابراین با جستجوی کلمه‌ای مثل چیز برگر یا برگر، هم منوی تمام رستوران‌های اطراف را می‌گردد و هم آن‌هایی که کلمه برگر را در عنوان رستوران دارند را برایتان جستجو می‌کند.

جستجوگر داخلی اسنپ‌ فود حالا به اسم غذا و نام رستوران هم حساس است

البته در این سیستم جستجو با آنکه خیلی کاربردیست نقصی وجود دارد، آن هم اینکه بعد از جستجو با کلیدواژه دیگر قادر به استفاده از فیلترها نخواهید بود. مثلا موقع تماشای نتایج کلمه چیز برگر نمی‌توانید آن‌ها را مطابق میل‌تان به فیلترهایی مثل «نزدیک‌ترین» یا «ارزان‌ترین» طبقه‌بندی کنید؛ محدودیتی که در صورت برطرف شدن می‌تواند لذت استفاده از جستجوگر جدید را دو چندان کند.

خرید مقرون به صرفه‌تر در اسنپ فود با کوپن

در اسنپ فود جدید وقتی منوی رستورانی را باز می‌کنید، در کنار نظرات احتمال دارد گزینه دیگری هم به نام «کوپن» ببینید. کوپن‌‌ها پیشنهاد ویژه‌ رستوران‌ها به شما هستند که فقط از طریق اسنپ فود اعطا می‌شوند.

اسنپ فود
نمایی از کوپن‌های جدید اسنپ فود

مثلا ممکن است یک رستوران برای اولین خرید ۲۰ درصد به شما تخفیف بدهد. یا اگر خرید بالای پنجاه هزار تومان داشته باشید یک نوشیدنی رایگان هم برایتان بفرستد. این کوپن‌ها بسته به همکاری رستوران با اسنپ فود می‌توانند چیزهای مختلفی باشند و شخصا اعتراف ‌می‌کنم که بعضی از آن‌ها بسیار وسوسه کننده‌اند. بگذارید رک و راست بگویم، حداقل من گرفتن یک ساندویچ رایگان را نسبت به یک تخفیف ۱۵ درصدی بیشتر ترجیح می‌دهم و تصور می‌کنم افراد زیادی با من هم عقیده باشند.

هر چند هنوز در اسنپ فود رستوران‌های زیادی وجود ندارند که بتوان از آن‌ها کوپن گرفت. با این وجود، همین کوپن‌های ساده پتانسیل این را دارند که در آینده به یکی از مؤلفه‌های مهم رقابتی بین رستوران‌ها تبدیل شوند که نتیجه این رقابت مطمئنا به سود کاربران اسنپ فود خواهد بود.

تغییرات صفحه سفارش آنلاین و بخش رستوران گردی

به تبع پیشرفته‌تر شدن سیستم جستجو، صفحه سفارش آنلاین اسنپ فود هم تغییرات ریز و درشتی به خود دیده. بزرگ‌ترین تغییر، در فیلترهای جستجو دیده می‌شود هر چند که اکوسیستم جدید از دریافت قابلیت‌های تازه هم بی نصیب نبوده است.

اسنپ فود
ویژگی جدید و مفید پیش سفارش

بگذارید اول به قابلیت‌ها بپردازیم. با اشاره روی عنوان هر رستوران و باز شدن منو، حالا دو گزینه جدید را زیر بخش امتیازات می‌بینید: مورد اول «پیک رستوران» و دیگری «پیش سفارش». با اشاره روی پیک رستوران، صفحه‌ای برای اعلام هزینه پیک موتوری ظاهر می‌شود. ولی نکته عالی اینجاست که حالا فاصله رستوران تا موقعیت‌‌تان را می‌توانید روی نقشه هم ببینید؛ گزینه‌ای که قبلا در اسنپ فود وجود نداشت و حالا که آمده توانسته که از نظر بصری به کمک حال خوبی برای یافتن نزدیک‌ترین رستوران به شما تبدیل شود.

پیش سفارش هم یکی از خصوصیات خوب این نسخه است. اگر موقع باز کردن اپ رستوران محبوب‌تان بسته بود، بر خلاف نسخه‌های قبلی همچنان می‌توانید سفارش‌تان را در اپلیکیشن ثبت کنید تا به محض باز شدن رستوران، دریافت شده و در ساعت تعیین شده به درب خانه‌تان فرستاده شود.

هر چند عجیب است که قابلیت به این مفیدی در یک آیکن بسیار کوچک معرفی شده. در واقع اگر راهنمایی اولیه اسنپ فود هنگام آپدیت برنامه را Skip کنید، شاید به خاطر جایگذاری بد آیکن اصلا متوجه گزینه پیش سفارش نشوید و این مشکلی است که می‌توانید با یک بولد کردن ساده آیتم، به راحتی برطرف شود.

اسنپ فود
نمایش فاصله شما تا رستوران، یکی از ویژگی های خوب نسخه جدید اسنپ فود به شمار می آید

اما کمی از رستوران گردی صحبت کنیم. اسنپ فود در طراحی جدید تصمیم گرفته که برای معرفی رستوران‌ها یک بخش جدید اختصاص بدهد. در واقع بگذارید ساده‌تر بگویم، رستوران گردی جنبه سوشال رستوران‌ها را هدف گرفته و «منوی» آن‌ها که در صفحه سفارش آنلاین واقع شده را از سایر چیزها (زمان کار، سطح قیمتی، میزان رضایت مردم، نظرات، تصاویر و ...) را از هم تفکیک کرده است.

این که برای جستجو و ارزیابی رستوران‌ها بتوانید اکوسیستمی مجزا و شبیه به فوراسکوئر در اختیار داشته باشید، به خودی خود موضوع بدی نیست. اما نکته اینجاست که آیا یکپارچه بودن اطلاعات این قسمت با منوی سفارش آنلاین (مثل نسخه‌های قدیمی) ایده بهتری نبود؟

اسنپ فود
نمایی از بخش جدید رستوران گردی

به عنوان یک کاربر، این که نکات مثبت و منفی یک رستوران، موقعیت روی نقشه، نظرات و تصاویر مربوط به آن را «در همان صفحه» منوی غذا ببینید برایتان راحت‌تر است، یا این که برای دسترسی به این اطلاعات ناچار به باز کردن صفحه دیگری باشید؟ عجیب اینجاست که بعضی آیتم‌ها (مثل نظرات) در هر دو بخش رستوران گردی و سفارش آنلاین غذا حضور دارند و هدف از تفکیک این اطلاعات در دو بخش را بیشتر زیر سوال می‌برند.

به دلایلی که گفته شد، تصور می‌کنم که کاربران اسنپ فود همچنان سیستم قدیمی را به بخش رستوران گردی جدید ترجیح بدهند.

فیلترهایی برای جستجوی بهتر

اسنپ فود
همیشه می توانید روی فیلترهای متنوع اسنپ فود برای رسیدن به نتیجه ایده آل حساب باز کنید

در یک کلام، فیلترهای جدید اسنپ فود عالی عمل می‌کنند، هر چند که بی نقص نیستند. به غیر از جستجو بر اساس غذا و رستوران که بالاتر به آن پرداختیم حالا فیلترهای جدیدی برای تفکیک نتایج در اسنپ فود می‌بینید.

فیلترهای جدید اسنپ فود عالی عمل می‌کنند

دسته اول فیلترهای کلی، دسته دوم فیلترهای مرتب سازی و در نهایت جستجوی رستوران‌ها بر اساس خدمات. هر کدام از این فیلترها خود به چند فیلتر ریزتر تقسیم می‌شوند و تفکیک‌بندی نتایج اسنپ فود را نسبت به نسخه‌های قبلی چند پله ارتقاء داده‌اند.

اما مشکل کوچکی که در استفاده از این فیلترها دیده می‌شود، این است که در هر دسته به طور همزمان قابل استفاده نیستند. مثلا نمی‌توانید فیلتر «دارای کوپن» را با «ارسال رایگان» ترکیب کنید. مطمئنا این موضوع می‌توانست نتایج بهتر و دقیق‌تری را به نمایش کاربر بگذارد، اما با همین سیستم فعلی هم به جرأت می‌توان گفت که اسنپ فود کامل‌ترین سیستم جستجو را در میان اپلیکیشن‌های سفارش غذای ایرانی دارد.

جمع‌بندی نقاط قوت و ضعف، و باقی مسائل

با جمع‌بندی تمام نکات، باید گفت که تغییرات اعمال شده در اسنپ فود کفه ترازو را به سمت بهتر شدن آن سنگین‌ کرده‌اند. با نسخه جدید هم پیشنهادات شخصی‌تری دریافت می‌کنید و هم به لطف جستجوگر پیشرفته، با اتلاف وقت کمتر به نتایج دقیق‌تری می‌رسید.

اسنپ فود با این آپدیت گام بزرگی به سوی تکامل برداشته و بسیاری از مشکلات نسخه‌های پیشین را برطرف کرده، هر چند با معرفی بعضی قابلیت‌ها با چالش‌های جدیدی روبرو شده و از سوی دیگر بعضی مشکلات نسخه‌‌های قدیمی (مثل بدون عکس بودن منوی بعضی رستوران‌ها) همچنان در آن دست نخورده باقی مانده‌اند.

ولی در مجموع باید گفت که اگر کامل‌ترین تجربه کار با اسنپ‌فود را می‌خواهید، شک نکنید که نسخه ۴.۴ رضایت‌تان را به میزان زیادی جلب می‌کند. این نسخه را می‌توانید همین حالا از کافه بازار و برای iOS به طور مستقیم از وبسایت سرویس دانلود کنید.

اسنپ فود

اسنپ فود

سازنده: اسنپ فود قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 7.4 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • حسین رفیع
    حسین رفیع | ۱ مهر ۱۴۰۰

    فقط اس ام اس تخفیف میده از همه مهمتر تخفیف اولین سفارش رو وقتی میری پرداخت میگه کارت شما منقضی شده برمیگردی و همون لحظه دوباره میری پرداخت راحت پرداخت میشه ولی اسنپ میگه این میشه سفارش دومت و تخفیفت میپره اگه این کلاهبرداری و بازی با اعتماد مردم نیست پس چیه

  • Mar_ShaL
    Mar_ShaL | ۱۸ شهریور ۱۳۹۷

    توی بندرعباس هم فعالیت داره؟

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۱۸ شهریور ۱۳۹۷

      بله بندرعباس هم جزو شهرهای تحت پوشش اسنپ فود هست

  • فرشاد بندری
    فرشاد بندری | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

    خیلی شلوغ و گنگ هست و خیلی سنگین شده نرم افزار، بیش از حد آیتم بهش اضافه کردن، من ترجیح میدم از برنامه ای استفاده کنم که خیلی ساده و سریع بتونم باهاش سفارشم رو ثبت کنم، اپلیکیشن دلینو خیلی خوبه تو این زمینه

مطالب پیشنهادی