ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

ایلان ماسک از تاثیر منفی شبکه‌های اجتماعی روی سلامت ذهن می گوید

ایلان ماسک طی مصاحبه‌‌ای رادیویی اعلام کرد اصلاً به اینستاگرام علاقه ندارد چرا که معتقد است شبکه‌های اجتماعی روی سلامت ذهن تاثیر منفی می‌گذرانند. در این مصاحبه، ماسک به موضوعات زیادی نظیر هوش مصنوعی، واقعیت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

ایلان ماسک طی مصاحبه‌‌ای رادیویی اعلام کرد اصلاً به اینستاگرام علاقه ندارد چرا که معتقد است شبکه‌های اجتماعی روی سلامت ذهن تاثیر منفی می‌گذرانند.

در این مصاحبه، ماسک به موضوعات زیادی نظیر هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، فعالیت‌های شرکت‌هایش یعنی تسلا، اسپیس اکس و بورینگ کمپانی اشاره کرد.با این وجود آنچه ایلان ماسک راجع به شبکه های اجتماعی مطرح کرد، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

وی رسماً اعلام نمود به اپلیکیشن‌هایی نظیر اینستاگرام علاقه‌ای ندارد چرا که آنها زندگی را بسیار هیجان انگیزتر از چیزی که واقعاً در جریان است، به نمایش می‌گذارند. همچنین او ادعا نمود که یکی از مشکلات اساسی شبکه‌های اجتماعی این است که مردم سعی می‌کنند بهترین شکل زندگی خود را در آن به نمایش بگذارند.

برای مثال کاربران اصولاً زمانی پست می‌گذارند که خوشحالند و فعالیت‌ها یا خبر‌های مسرت بخش را به اشتراک می‌گذارند. آنها حتی بسیاری از مواقع، کیفیت عکس‌ها را ارتقا داده و سعی می‌کنند از بهترین زاویه یا در بهترین شرایط عکس‌برداری کنند.

برخی با مشاهده‌ی عکسهای دیگران به خود می‌گویند که به اندازه‌ی کافی جذاب و خوشحال نیستند

این مسئله موجب می‌شود برخی با مشاهده‌ی این عکس‌ها تصور کنند که آنها زندگی فوق العاده‌ای را تجربه می‌کنند. ایلان ماسک باور دارد که این مسئله تاثیر منفی بر سلامت ذهنی مردم می‌گذارد. وی معتقد است برخی کاربران با مشاهده‌ی افراد زیبا و خندان در شبکه‌های اجتماعی، به خود می‌گویند که به اندازه‌ی کافی موفق، جذاب و خوشحال نیستند؛

«اصولاً افراد زیبا و خرسندی که در شبکه‌های مجازی می‌بینید، در واقع اصلاً خوشحال نیستند. آنها بسیار افسرده و غمگینند. بر اساس قانون نانوشته‌ی شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از خوشبخترین کاربران، احساس ناراحتی دارند و به هیچ وجه آن چیزی نیستند که نمایش می‌دهند.»

او باور دارد که ممکن نیست فردی همیشه خوشحال، زیبا، مرتب و آراسته باشد، حتی اگر مشهورترین، موفقترین یا ثروتمندترین فرد روی زمین به شمار رود. برای مثال ایلان ماسک که یکی از خلاقترین افراد کره‌ زمین به شمار می‌رود و با اینکه به طور مستمر در شبکه‌ی اجتماعی توییتر پست می‌گذارد، علاقه‌ی آنچنانی به شبکه‌های اجتماعی ندارد.

 

تماشا کنید: ایلان ماسک با زیردریایی کوچک خود، به نجات پسران تایلندی می رود

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

    چت بود یه حرفی زد حالا ? ?
    ولی درست میگه

  • Sam Anderwood
    Sam Anderwood | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

    تو عکس بالا داره ماریجوانا میکشه لعنتی

مطالب پیشنهادی