ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نسخه هیبریدی ب ام و X5 جدید رونمایی شد؛ شاسی بلندی با مصرف تنها 2.1 لیتر سوخت

در میانه های خردادماه امسال بود که ب ام و از نسل چهارم شاسی بلند پرطرفدار X5 رونمایی کرد. این نسل که با کد G05 شناخته می شود، هم به لحاظ ظاهری و هم به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

در میانه های خردادماه امسال بود که ب ام و از نسل چهارم شاسی بلند پرطرفدار X5 رونمایی کرد. این نسل که با کد G05 شناخته می شود، هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ فنی مورد بازنگری قرار گرفته تا با قدرت بیشتری به مصاف رقبایی مثل آئودی Q7 و مرسدس بنز GLE برود.

حال با گذشت چند ماه از معرفی X5 جدید، باواریایی ها از نسخه iPerformance یا همان هیبریدی شارژی (plug-in) این نسل در تریم xDrive45e پرده برداری کردند. در مقایسه با نسخه مشابه نسل قبلی، نسخه هیبریدی شارژی X5 چهارم از پیشرانه ای بهینه تر و بروزتر برخوردار است.

BMW-X5_xDrive45e_iPerformance-2019 (2)

یکی از مهم ترین بهبودهایی که حاصل شده با میزان مسافت قابل پیمایش در حالت تمام الکتریکی مرتبط است. این کراس اوور هیبریدی اکنون می تواند تا 50 مایل (80 کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به روشن شدن موتور بنزینی پشت سر بگذارد. این رقم در مقایسه با نسل قبلی حدود سه برابر بهتر شده است. در حالت تمام برقی X5 هیبریدی توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 140 کیلومتر در ساعت را دارد که این رقم نیز 20 واحد بهبود یافته است.

BMW-X5_xDrive45e_iPerformance-2019 (2)

در زیر کاپوت ب ام و X5 xDrive45e iPerformance آخرین نسخه از موتور 3 لیتری خطی و توربوشارژ باواریایی ها قرار دارد. این موتور قادر است 286 اسب بخار قدرت تولید کند. با در نظر گرفتن 112 اسب بخاری که توسط سیستم برقی تولید می شود، مجموع قدرت پیشرانه به رقم 394 اسب بخار می رسد، گشتاور کلی آن هم برابر با 600 نیوتن متر اعلام شده است.

BMW-X5_xDrive45e_iPerformance-2019 (13)

وظیفه انتقال قدرت ب ام و X5 xDrive45e iPerformance بر عهده همان گیربکس هشت سرعته خودکار قرار داده شده، به لطف سیستم xDrive تمامی چرخ ها نیروی تولید شده توسط پیشرانه را دریافت می کنند.

با این مشخصات فنی کراس اوور هیبریدی ژرمن ها برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 5.6 ثانیه زمان نیز دارد. در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم هم این خودرو نهایت سرعت 235 کیلومتر در ساعت را ثبت خواهد کرد.

BMW-X5_xDrive45e_iPerformance-2019 (7)

اعضای خانواده iPerformance ب ام و ثابت کرده اند که از لحاظ مصرف سوخت و میزان آلایندگی وضعیت بسیار مطلوبی دارند، X5 هیبریدی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در هر صد کیلومتر با برجای گذاشتن تنها 49 گرم CO2 فقط و فقط 2.1 لیتر سوخت از باک 69 لیتری کم می کند.

BMW-X5_xDrive45e_iPerformance-2019 (4)

آنطور که ب ام و اعلام کرده به خاطر قرار گرفتن باتری در کف خودرو، مرکز ثقل X5 xDrive45e iPerformance پایین تر از نسخه معمولی بوده و هندلینگ بهتری نسبت به آن دارد. در کنار این موضوع سیستم تعلیق بادی و کمک فنرهای تطبیق پذیر هم که بصورت استاندارد عرضه شده اند، نقشی کلیدی در پایداری و ارتقای هندلینگ خودرو ایفا می کنند.

BMW-X5_xDrive45e_iPerformance-2019 (10)

اگر چه نسخه هیبریدی X5 برتری های زیادی در مقابل نسخه معمولی دارد، اما فضای بار آن به 500 لیتر محدود شده که 150 واحد کمتر است. البته با خواباندن صندلی های عقب این رقم به 1716 لیتر ارتقا می یابد که برای حمل لوازم زیاد و اشیای بزرگ مناسب است.

BMW-X5_xDrive45e_iPerformance-2019 (6)

باواریایی ها درباره قیمت X5 xDrive45e iPerformance حرفی به میان نیاورده اند، اما بد نیست اشاره کنیم بهای مدل پایه این خودرو در نسخه بنزینی از حدود 60 هزار دلار آغاز می شود. با این حساب نسخه هیبریدی باید اختلاف زیادی با رقم پایه داشته باشد.

BMW-X5_xDrive45e_iPerformance-2019 (15)

فروش کراس اوور پاک ب ام و از اوایل سال آینده در اروپا آغاز خواهد شد، حال آنکه علاقه مندان در ایالات متحده باید تا سال 2020 منتظر بمانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی