ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لنز تیلت
تکنولوژی

پتنت سامسونگ برای افزایش کارایی دوربین موبایل از طریق سنسور چرخشی

سامسونگ اخیرا پتنتی را به ثبت رسانده که در صورت پیاده سازی از طریق اضافه کردن یک مکانیزم چرخشی به دوربین، کیفیت آن را بهبود می بخشد. در پتنت مذکور که با شماره US10070062 در «سازمان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

سامسونگ اخیرا پتنتی را به ثبت رسانده که در صورت پیاده سازی از طریق اضافه کردن یک مکانیزم چرخشی به دوربین، کیفیت آن را بهبود می بخشد.

در پتنت مذکور که با شماره US10070062 در «سازمان جهانی مالکیت معنوی» (WIPO) به ثبت رسیده، فعال‌کننده‌ ها و قطعات دیگر به گونه ای جایگذاری شده اند که امکان تیلت شدن بدنه استوانه ای شکل لنز فراهم شده است. لنز تیلت در دوربین های حرفه ای اعوجاج تصویر را کاهش داده و عمق میدان و پرسپکتیو را کنترل می کند.

به گفته سامسونگ قابلیت حرکت آزاد حسگر و لنز تیلت به دوربین اجازه می دهد شی مورد نظر را بهتر رهگیری کرده و از این طریق به بهبود لرزشگیر اپتیکال و فوکس کمک می کند. مسلما با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم های دید ماشینی در کنار این قابلیت، کیفیت دوربین های تصویربرداری موبایل بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

در بخش دیگری از این پتنت به تغییری اشاره شده که امکان حرکت عمودی قطعات چرخشی به بخش های دیگر را فراهم می کند. پیش از این شایعاتی در مورد عرضه موبایل های گلکسی با دوربین سه گانه منتشر شده بود که اگر حداقل یکی از سنسورهای آنها قابلیت چرخش داشته باشد، می تواند به گونه ای تغییر کند که به جذب نور بیشتر منجر شود.

اگرچه این غول فناوری در پتنت خود از مثال موبایل برای معرفی فناوری استفاده کرده اما می توان از این فناوری در گجت های دیگر نیز بهره برد. کمپانی کره ای در این طرح به امکان استفاده از آن در انواع دستگاه های الکترونیکی دارای نمایشگر، دوربین، حافظه و پردازنده اشاره کرده است.

نخستین وسیله ای که با دیدن این توضیحات به ذهن خطور می کند موبایل یا تبلت است اما پوشیدنی های دیگر نظیر هدست واقعیت مجازی هم از همین قطعات تشکیل شده اند، بنابرین توسعه این فناوری دست سامسونگ را برای بهینه سازی دستگاه های بسیاری باز می گذارد.

 

تماشا کنید: تست مقاومت گلکسی اس ۹

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی