۷ توانایی منحصر به فرد کسانی که گرفتار اختلالات اضطرابی هستند

۷ توانایی منحصر به فرد کسانی که گرفتار اختلالات اضطرابی هستند

اضطراب برای کسانی که گرفتار آن شده اند احساس ناخوشایندی است اما همه ی جنبه های این مسأله منفی نیست. وقتی کسی درگیر اختلالات اضطرابی می شود، در عین حال از توانایی های خاصی هم برخوردار می شود که در بسیاری از موقعیت های زندگی به کمک او می آید. در ادامه به ۷ توانایی منحصر به فردی می پردازیم که افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی از آن ها برخوردارند.

۱- تشخیص دروغ

توانایی های ناشی از اختلالات اضطرابی

افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی بیشتر از هر کس دیگری نسبت به محیط پیرامون خود هوشیارند. آن ها از آنچه که در اطراف شان در جریان است و چیزی که بیان و انجام می شود کاملا آگاهند. به همین دلیل اگر چیزی در نظرشان منطقی نباشد، دروغ بودن آن را به راحتی تشخیص می دهند.

وقتی با این افراد صحبت می کنید، آن ها روی تک تک کلمات شما تمرکز می کنند و به آن ها گوش می دهند. بنابراین عاقلانه نیست که به آن ها دروغ بگویید و انتظار داشته باشید حرف تان را باور کنند.

۲- ضریب هوشی بالا

در تصویر یالا کیم اونگ یانگ را می بینید که او را بزرگ ترین نابغه ی دنیا می دانند. او تا سن ۲ سالگی چهار زبان و در سن ۳ سالگی جبر یاد گرفت، در سن ۴ سالگی به عنوان دانشجوی مهمان در دانشگاه حضور پیدا کرد و در سن ۷ سالگی به آژانس فضایی ناسا دعوت شد. نام او در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بالاترین ضریب هوشی دنیا یعنی ۲۱۰ ثبت شده است.

یانگ که دچار اختلال اضطرابی است گاهی بسیار وسواسی و دلواپس می شود و همین مسأله در بیشتر شدن هوش او نقش داشته است. هیچ چیزی از چشم و ذهن او پنهان نمی ماند و او به تک تک جزئیات توجه زیادی دارد. اغلب دیده می شود کسانی که ضریب هوشی بالایی دارند دچار اختلالات اضطرابی هستند و بالعکس. محققان ثابت کرده اند که میان توانایی ذهنی و اضطراب ارتباط وجود دارد.

۳- قدرت حس ششم

نمایی از فیلم «حس ششم»

افرادی که دچار اختلالات اضطرابی هستند اغلب قادرند آینده را پیش بینی کنند. شاید دلیل آن فعال بودن حس ششم این افراد است که به آن ها کمک می کند مصیبت های احتمالی را پیش بینی کنند و از آن ها را دوری کنند. اضطراب از ابتدای بشریت وجود داشته و انسان ها از بدو تولد درگیر نگرانی هستند. به همین دلیل است که آن ها از حس تشخیص خطرات برخوردارند و به دیگران درباره ی آن هشدار می دهند.

طبق تحقیقات، افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی می توانند خطرات را تنها در عرض ۲۰۰ میلی ثانیه تشخیص دهند. آن ها قادرند خطر را به سرعت احساس کنند و حتی زمان کافی برای نجات جان خودشان یا دیگران را داشته باشند.

۴- توانایی خواندن ذهن دیگران

نمایی از فیلم «آنچه زنان می خواهند»

افرادی که درگیر اختلالات اضطرابی هستند می توانند با درک انرژی ای که دیگران از خود ساطع می کنند، ذهن آن ها را بخوانند. این افراد به راحتی قادرند نشانه های منفی را تشخیص داده و متناسب با آن عکس العمل نشان دهند. برای آن ها سخت است که مدتی طولانی کنار کسانی که انرژی منفی از خود ساطع می کنند بمانند.

این افراد بسیار حساس هستند و می توانند به راحتی متوجه شوند در ذهن دیگران چه می گذرد.

۵- حافظه ی قوی تر و خلاقیت بیشتر

نمایی از فیلم «ذهن زیبا»

افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی می توانند مدت زمان بیشتری فکر کنند، به همین دلیل به خاطر سپردن مسائل برای آن ها ساده است. همچنین آن ها بسیار خلاق هستند چون از تخیل قوی ای برخوردارند. برخلاف انسان های عادی، آن ها می توانند یک موقعیت را از زوایای مختلفی ببینند. این مسأله به آن ها کمک می کند متفاوت فکر کنند و به دلیل حافظه ی قوی ای که دارند می توانند میان مسائل گذشته و شرایط فعلی ارتباط برقرار کنند.

با گذشت زمان، هم قدرت تخیل و هم حافظه ی آن ها رشد پیدا می کند.

۶- توانایی قضاوت بهتر و همدلی

نمایی از فیلم «من افسانه ام»

هیچ کس نمی تواند به خوبی افرادی که دچار اختلالات اضطراب هستند دیگران را قضاوت کند. از آنجایی که این افراد خودشان با احساسات مختلفی درگیر هستند، درک احساسات دیگران برایشان راحت تر است. آن ها دیگران را به خوبی درک می کنند و همدلی خود را نسبت به آن ها نشان می دهند. همچنین این افراد می توانند بهتر از هر کس دیگری احساسات مختلف را درک کنند، احتمالا به دلیل آنکه خودشان هم چنین احساساتی را تجربه می کنند.

۷- انرژی زیاد

نمایی از فیلم «فارست گامپ»

شاید تصور کنید افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی همیشه ناراحت و بی حال هستند. اما حقیقت آن است که آن ها انرژی زیادی دارند. ذهن آن ها بی وقفه درگیر فکر کردن است و بدن آن ها هرگز بی حرکت نمی ماند. این انرژی زیاد دائما و در طول روز با آن ها است و این افراد قادر نیستند بی حرکت بنشینند.

همیشه به این افراد توصیه می شود این انرژی زیاد را صرف کارهای مفید کنند. این مسأله به آن ها کمک می کند اختلال اضطرابی خود را کمتر کنند. اگرچه ابتدا برایشان دشوار است، اما بسیاری از آن ها موفق به این کار شده اند.

منبع: brightside
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • ناشناس شهریور ۱۹, ۱۳۹۷

    یکی از بهترین روش های غیرتهاجمی درمان اضطراب و وسواس فکری درمان RTMS هست. تو ایران هم هست. سرچ کنید تو گوگل

  • محسن شهریور ۱۹, ۱۳۹۷

    خیلی جالب بود