ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واقعیت مجازی سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ احتمالاً در حال توسعه فناوری ارتقا کیفیت 8K برای هدست واقعیت مجازی است

درخواست ثبت علامت تجاری جدیدی که به تازگی توسط سامسونگ ارائه شده خبر از طرح این شرکت برای نمایشگری 8K می دهد. البته احتمالاً این بار نمایشگر قرار نیست برای تلویزیون ها به کار برود. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

درخواست ثبت علامت تجاری جدیدی که به تازگی توسط سامسونگ ارائه شده خبر از طرح این شرکت برای نمایشگری 8K می دهد. البته احتمالاً این بار نمایشگر قرار نیست برای تلویزیون ها به کار برود.

اداره علامت تجاری و پتنت ایالات متحده به علامت تجاری مرتبط با شعار «Turn what you love into 8K» یا «تبدیل آنچه دوست دارید به 8K» اشاره کرده است. این شعار با تلویزیون های Q900R سامسونگ با رزولوشن 8K که اخیراً در رویداد IFA 2018 معرفی شده بود نیز هماهنگ به نظر می رسد.

این تلویزیون ها به لطف قابلیت های هوش مصنوعی و پردازشگر 8K کوانتوم می توانند کیفیت محتوا را به رزولوشن 8K ارتقا دهند. با این حال به نظر می رسد این شعار به رده دیگری از محصولات شرکت کره ای اشاره داشته باشد که قرار است محتوا را به رزولوشن 8K ارتقا دهند.

واقعیت مجازی سامسونگ

شاید به دستگاهی با پنل OLED اشاره داشته باشد یا نمایشگرهایی برای هدست های واقعیت مجازی، تبلت، لپتاپ، ویدیو پروژکتور، ست تاپ باکس، ساعت هوشمند، دوربین، گوشی هوشمند و یا مانیتور کامپیوتر محتمل به نظر می رسند.

محتمل ترین مورد می تواند کاربرد قابلیت ارتقاء رزولوشن به 8K در زمینه سخت افزارهای مرتبط با واقعیت مجازی باشد زیرا اساساً در این دستگاه ها رزولوشن می تواند در تجربه استفاده از این دستگاه ها مفید باشد.

اخیراً شرکت سینپتیکس هم 2 محصول جدید در حوزه واقعیت مجازی را معرفی کرده بود. یکی از آنها چیپ جدید با نام ClearView R63455 راه انداز نمایشگری بود که دو نمایشگر با رزولوشن های 2160 در 2400 پیکسلی و با تراکم 1000 پیکسل در هر اینچ و تا 90 فریم در ثانیه را پشتیبانی می کرد. دیگری رابط واقعیت مجازی VXR7200، راه حلی مبتنی بر کابل های USB-C بود. این رابط از تمامی پهنای باند قابل ارائه توسط درگاه دیسپلی پورت نسخه 1.4 روی کارت های گرافیک انویدیا و AMD پشتیبانی می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی