ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جاسوسی سیگنال
تکنولوژی

بیانیه رسمی هواوی در خصوص تقلب در اپلیکیشن های بنچمارک

هفته گذشته گزارشی اختصاصی در مورد گوشی های هواوی در وبسایت Anandtech منتشر گردید که به نقل محافل خبری بدل شد؛ براساس این گزارش توان پردازشی برخی از موبایل های شرکت یاد شده در زمان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

هفته گذشته گزارشی اختصاصی در مورد گوشی های هواوی در وبسایت Anandtech منتشر گردید که به نقل محافل خبری بدل شد؛ براساس این گزارش توان پردازشی برخی از موبایل های شرکت یاد شده در زمان اجرای اپ های تهیه بنچمارک به صورت پیشفرض بهبود داده می شود تا بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند و به بیان دیگر هواوی به تقلب در اپلیکیشن های بنچمارک متهم گردید.

به دنبال انتشار این گزارش شرکت UL Benchmarks که ابزار بنچمارک گیری 3DMark را طراحی کرده اعلام کرد اسامی برخی گوشی های هواوی را از فهرست خود خارج می کند تا تکلیف این مساله روشن شود.

این اتفاق اما شاید در نگاه نخست غیرمسئولانه به نظر بیاید اما آنطور که به نظر می رسد رسمی همیشگی در سرزمین اژدهای سرخ است و طبق اعلام هواوی بسیاری از شرکت های چینی چنین کاری را انجام میدهند. بنابراین روشن است که اگر هواوی دست به چنین اقدامی نمی زد قطعا بازی را به رقبای هموطن خود می باخت و بخش عمده فروشش را در چین از دست می داد.

تلاش برای رفع نگرانی ها

در ادامه ماجرا هواوی وارد گفتگوهایی طولانی با شرکت طراح ابزار 3D Mark شد تا از نگرانی کاربرانش بکاهد. در همین راستا اعلام شد که در آپدیت نرم افزاری آتی برای EMUI حالت تقویت سرعت و عملکرد به گوشی های هواوی اضافه میشود تا با اجرا شدن همه اپلیکیشن ها [و نه صرفا اپ های تهیه بنچمارک] قدرت پردازشی آنها بهبود داده شود.

دومین تولید کننده بزرگ تلفن های هوشمند در دنیا همچنین بیانیه ای در رابطه با این مساله منتشر کرده که در ادامه توجه شما را به متن این بیانیه نیز جلب میکنیم.

هواوی و شرکت UL [تهیه کننده 3DMark] مذاکراتی جامع در خصوص موضوع بنچمارک ها با هم داشتند و به توافقی مثبت در مورد این مساله و همچنین گام های بعدی برای تداوم همکاری هایشان رسیدند.

دراین گفتگوها هواوی توضیح داد که موبایل هایش از نوعی مکانیزم مبتنی بر هوش مصنوعی برای تخصیص منابع استفاده می کنند و از آنجایی که در سناریوهای مختلف دستگاه به توان پردازشی متفاوتی نیاز دارد جدیدترین گوشی های آن از تکنولوژی های مبتکرانه ای نظیر هوش مصنوعی برای بهینه سازی تخصیص این توان بهره می گیرند تا سخت افزار بالاترین توانمندی هایش را به نمایش بگذارد و همزمان نیاز کاربر را در تمامی سناریوها پاسخ بدهد.

شرکت UL رویکرد هواوی را درک می کند با این حال اعلام نموده که با فعال شدن پیش فرض Performance Mode در موبایل ها همزمان با اجرای اپ های تهیه بنچمارک مخالف است و براساس قوانین آن عملکرد دستگاه در زمان استفاده از اپ های تهیه بنچمارک درست باید همانند دیگر اپ ها باشد.

هواوی نیز ضمن احترام به حقوق کاربرانش مبنی بر نوع استفاده از تلفن های همراهشان بنا دارد که دسترسی آزاد کاربران به Performance Mode را در نسخه بعدی رابط کاربری خود موسوم به EMUI 9.0 فراهم نماید؛ به این ترتیب کاربران میتوانند تصمیم بگیرند که چه زمانی از بیشینه توان دستگاه های خود بهره بگیرند.

هواوی و UL همچنین صحبت هایی در مورد متدهای تست بنچمارک رایج با یکدیگر داشتند و از اقدام صنعت برای توسعه استانداردهای بنچمارک گیری که به بهترین نحو پاسخگوی نیاز کاربران باشد نیز قدردانی خواهند کرد.

در انتها لازم است اشاره کنیم که طبق توافقات صورت گرفته میان این دو شرکت به محض فراهم شدن دسترسی کاربران به Performance Mode در نسخه تازه رابط کاربری هواوی، اسامی گوشی های این شرکت مجددا به فهرست 3DMark اضافه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

    چینی ها کارشون تقلبه

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

    نمره اول دروبینش در dxo mark که تقلبی نیست ..در ضمن نمره بنچمارک هیچ استفاده ای نداره و فقط صرفا یک عدد هست ..این جور چیزها تلاشی هست برای خراب کردن هواوی که در عرض چند سال بینی شرکت های همچون سامسونگ و ال جی و اچ تی سی و حتی اپل رو به خاک مالید .یه زمانی همه از دوربین اپل می گفتند ولی الان هواوی با فاصله بهترین دروبین گوشی ها رو داره
    و در اخر من طرفدار شیائومی هستم و هیچ علاقه ای به گوشی های هواوی ندارم ولی واقعیت رو انکار نمی کنم
    همین شیائومی هم در عرض چند سال به برندهای مطرح جهانی رسید
    ختم کلام این که دوره تک نوردی اپل و سامسونگ به پایان رسیده

    • six path
      six path | ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

      این کار فریب دادن کاربره حالا هر چقدر میخواید بهونه بیارید

      • ahadm ۸۸۸۸
        ahadm ۸۸۸۸ | ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

        انگار شما بهانه میارید یا نه
        تا چند سال پیش تا حرف هواوی و شیائومی میشد می گفتید دوربیناشون ضعیفه ..الان که در کیفیت دوربین هم به سطح کیفیت بالا و حتی بهتر رسیدند ..نمره بنچمارک شد دلیل ?
        من شیائومی ردمی 3 اس دارم
        تقربیا در بازه قیمتی سامسونگ گرند پریم هست
        اون زمان که من خریدم هر دوشون دور و بر 500 هزار تومن بودند
        ولی امکانات ردمی کجا ..امکانات گرند پریم کجا
        فقط باطری 4100 و حس گر اثر انگشت ردمی برابر با گوشی های یک ملیونی سامسونگ هست
        حالا بحث پردازنده هاشون رو هم نمی کنم که من با همین ردمی دو سال پیش اسفالت 9 رو هم بازی می کنم در کیفیت بالا الان بنچمارک بالا به چه دردم می خوره
        من وقتی با شیائومی اشنا شدم یاد گرفتم که ارزش در برابر قیمت بهتره تا پول بیشتر بدم واسه یه برند

        • six path
          six path | ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

          همه اینایی که گفتی هیچ کدوم دلیل کاری کرده نمیشه فریب دادن مشتری به هر طریقی کاره کثیفیه حالا هرشرکت که میخواد باشه سامسونگ اپل هووای ال جی اچ تی سی

          • ahadm ۸۸۸۸
            ahadm ۸۸۸۸ | ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

            دویست سیصد تومن اضافه گرفتن در هر گوشی فریب دادن مردم نیست ?
            دستکاری بنچمارک فریبه مردمه?
            اونم در حد ادعا نه واقعا

          • ahadm ۸۸۸۸
            ahadm ۸۸۸۸ | ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

            من برای گرند پریم سامسون300 هزار تومن هم نمی دم چون واقعا این همه امکانات نداره
            من ملاکم قیمت های استاندارد یک ساله پیشع
            وگرنه الان که گوشی ها قیمتشون در ایران غیرواقعیه

    • MATELF
      MATELF | ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

      شدیدا با نظرت موافقم و سامسونگ و اپل فقط پول برند میگیرن ولی هواوی و شیائومی بهترین امکانات رو با کمترین قیمت دارن و مطمعنی وقتی خریدی گوشیاشونو بهترین گوشیو تو اون رنج قیمت خریدی

مطالب پیشنهادی