ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

یافته جدید محققان؛ خون جوان‌، اِکسیر حیات

به تازگی محققان موفق شدند با آزمایش‌های فراوان به اثر حیات بخش خون جوانان پی ببرند.این تحقیقات نشان می‌دهد با تزریق خون اشخاص جوان به افراد مسن می‌توان از ابتلای آنها به بیماری‌هایی مانند سرطان، ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

به تازگی محققان موفق شدند با آزمایش‌های فراوان به اثر حیات بخش خون جوانان پی ببرند.این تحقیقات نشان می‌دهد با تزریق خون اشخاص جوان به افراد مسن می‌توان از ابتلای آنها به بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری قلبی، حتی زوال عقل جلوگیری کرد.

همانطور که می‌دانید شخصیت‌ افسانه‌ای دراکولا سعی می‌کرد با نوشیدن خون دختران جوان، زنده مانده و از پیری خود جلوگیری کند.

حال محققان موسسه کالج دانشگاهی لندن موفق شدند طی بررسی‌های متعدد به صحت این مطلب پی ببرند. «لیندا پارتریج» متخصص علم ژنتیک پس از تحلیل‌ اطلاعات به دست آمده و انتشار آنها در مطلبی جداگانه، خاطر نشان کرد که تحقیقات جدید نشان می‌دهد تزریق پلاسمای اشخاص جوان به افراد مسن می‌توان از ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان یا مشکلات قلبی جلوگیری نمود.

داستان از این قرار است که در ابتدا محققان کالج یاد شده با تزریق خون موش های کم سن و سال به موش های مسن متوجه شدند که آنها با بالاتر رفتن سنشان بیمار نمی‌شوند. این مسئله موجب شد پژوهشگران به اثر حیات بخش خون جوان، پی ببرند.

سپس آنها برای آنکه از صحت این مطلب اطمینان حاصل کنند، به موش‌ها خون حیوانات مسن تزریق کردند. پس از این اتفاق، موش‌های یاد شده همه بیمار شده و مردند. دیتای بدست آمده از این مسئله نشان داد که خون موش‌های کم سن و سال اثر شفابخش دارد.

سپس فردی به نام پیتر تیل با کمک استارتاپ Ambrosia در شهر سان‌فرانسیسکو سعی کرد آزمایشات انجام شده را روی انسان‌ها تکرار کند. استارتاپ یاد شده مجبور شد برای این کار به هر داوطلب ۸۰۰۰ دلار  پرداخت کند.

بدین ترتیب ۷۰ داوطلب که کمترینشان ۳۵ ساله بود، برای این آزمایش کنار هم جمع شدند و پلاسمای افراد ۱۶ تا ۲۵ ساله به بدن آنها تزریق شد. این مسئله موجب شد ۱۰ درصد از کلسترول آن‌ها کم شود که این کاهش می‌تواند از ابتلای آنها به بیماری قلبی جلوگیری کند.

علاوه بر این نیز دانشمندان متوجه شدند که پروتئین به خصوصی که به ژن پیری شهرت دارد، تقریباً ۲۰ دردصد کاهش یافته است. همچنین نشانه‌های بیماری برخی داوطلبان نیز که به آلزایمر مبتلا بودند، کاهش پیدا کرد. این مسئله نشان می‌دهد که خون جوانان، اکثیر حیات بخش به شمار می‌رود.

 

تماشا کنید: محققین حسگری برای اندازه گیری فشار خون از نوک انگشت ساختند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی