ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نمرات بازی Shadow of the Tomb Rider منتشر شد؛ زیر سایه سنگین انتظارات

بعد از ریبوت سری توم ریدر، روح جدیدی در شخصیت لاراکرافت دمیده شد و توانست دوباره دل طرفداران را به دست بیاورد و تیتر رسانه‌های خبری شود. آیا نسخه آخر سه گانه توم ریدر می ...

پویا پورنصیر
نوشته شده توسط پویا پورنصیر | ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

بعد از ریبوت سری توم ریدر، روح جدیدی در شخصیت لاراکرافت دمیده شد و توانست دوباره دل طرفداران را به دست بیاورد و تیتر رسانه‌های خبری شود. آیا نسخه آخر سه گانه توم ریدر می تواند یک پایان خوش برای ماجراجویی لاراکرافت باشد؟

قضاوت را به خودتان می‌سپاریم. نقدهایی که تا حالا از بازی Shadow of the Tomb Raider منتشر شده، نشان می‌دهد که سایه توم ریدر با وجود نقاط قوت‌های فراوان، اشکال‌هایی در بخش گیم‌ پلی و داستان دارد. به همین خاطر از 21 نقد منتشر شده در حال حاضر، میانگین نمرات بازی سایه توم ریدر 78 است که 16 تای آن نظر مثبت و بقیه بازی را متوسط خطاب کرده اند.

سایت گیم اسپات به این بازی نمره 6 را داده و مشکلات مربوط به هسته اصلی بازی را نقاط ضعف اصلی بازی می‌داند. منتقد بازی اعتقاد دارد که بخش ماجراجویی بازی هنوز لذت بخش است و محیط‌های مرموز و عجیب غریب، گشت و گذار در مقبره‌های باستانی و حل چالش‌های مقبره‌ها جزو موارد جذاب بازی به حساب می‌آید.

در مقابل، این گیم پلی بازی است که ارزش بازی را پایین آورده چون دقیقاً مطابق استانداردهای 5 سال گذشته نسخه اول سه گانه پیاده سازی شده. بخش مخفی کاری، سکوبازی و مبارزات، از دیدگاه منتقد مشکلاتی دارند که درنهایت به تجربه بازی لطمه بزرگی زده.

Shadow of the Tomb Raider

در مقابل آن، سایت Game Space به بازی نمره 9.5 را اختصاص داده و بازی Shadow of the Tomb Raider را بهترین نسخه از سه گانه توم ریدر می‌خواند. منتقد بخش مبارزات بازی را ستایش کرده و از راه‌های متفاوت برای مواجهه با دشمنان سخن می‌گوید.

باوجود ستایش منتقد از چالش‌های مختلف در پیدا کردن و حل معماهای مقبره، گیم اسپیس کمی از سکوبازی بازی ناراضی بوده و اعتقاد دارد رساندن لاراکرافت به جاهایی که باید برود، گاهی آزاردهنده و سخت است.

سایت پلی استیشن یونیورس بازی سایه توم رایدر را یک پایان مناسب برای سه گانه درنظر گرفته؛ چه از نظر داستانی چه از نظر گیم پلی. به همین دلیل نمره 8.5 را برای بازی درنظر گرفته و به طرفداران سری توم ریدر پیشنهاد می‌دهد تا حتماً بازی Shadow of the Tomb Raider را تجربه کنند.

Shadow of the Tomb Raider

سایت Trusted Reviews با وجود نمره 7 نظر متفاوتی با سایت گیم اسپات دارد. جدا از ستایش دنیای زیبا و غنی بازی، این سایت نیز از بخش پیدا کردن مقبره‌ها و حل معماهای آن تعریف کرده اما برخلاف گیم اسپات، بخش مخفی‌کاری و شوتینگ بازی را نقطه قوت قلمداد می‌کند.

ظاهراً منتقد نه تنها با هسته اصلی بازی مشکلی نداشته، بلکه طراحی مراحل آن را نیز مورد ستایش قرار داده اما به شدت از داستان سرایی بازی ناراضی است. به اعتقاد منتقد سازندگان نتوانستند به یک جمع بندی مناسب از داستان نسخه‌های قبلی برسند.

سایت Attack of The Fanboy از بازی سایه توم ریدر به طور کلی راضی بوده و با دادن نمره 90،  بخش مخفی کاری بازی و ماجراجویی را بهترین در سری قلمداد می‌کند.

در مقابل سایت Telegraph نمره 4 را به Shadow of the Tomb Raider اختصاص داده و آن را نسبت به نسخه‌های قبلی یک افتضاح می‌داند.

نظرات به شدت مختلف و حتی متناقض درباره بازی وجود دارد که قضاوت را برای طرفداران بازی سخت می‌کند. پیش بینی شما درباره بازی چگونه است؟ آیا به نظرتان جدیدترین بازی توم ریدر می تواند نظرتان را جلب کند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Divan_Greedy
    Divan_Greedy | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

    می گن گیم پلی بازی تکراری هستش ، اما انچارتد با همین فرمول گیم پلی همیشه نمرات خوب گرفته، حالا مسئله چیه خدا می دونه

    بعدشم توی متاکریتیک که منبع اصلی انگار حساب می شه، نسخه ایکس باکس نمره ۸۳ گرفته، با توجه به اینکه لیدر پلتفرم ایکس باکس هستش و معمولا نسخه لیدر پلتفرم رو به منتقد ها می دن، به نظرم این نمره منطقی تره

مطالب پیشنهادی