ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: در مساله فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نمی‌توان نظر مردم را نادیده گرفت

وزیر ارتباطات در مراسم اختتامیه سومین اجلاس انجمن‌های اسلامی دانش آموزان افزایش بهره وری را در گروی رشد خلاقیت دانست و مهمترین ابزار خلاقیت را فناوری اطلاعات و فضای مجازی شمرد. او استفاده از این ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۰

وزیر ارتباطات در مراسم اختتامیه سومین اجلاس انجمن‌های اسلامی دانش آموزان افزایش بهره وری را در گروی رشد خلاقیت دانست و مهمترین ابزار خلاقیت را فناوری اطلاعات و فضای مجازی شمرد. او استفاده از این فضا را صرفا به معنای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی آسیب زا ندانست و تاکید کرد که فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی باید با نظر مردم صورت بگیرد.

«محمدجواد آذری جهرمی» در این مراسم از ظرفیت و پتانسیل بالای ایران در زمینه‌های اقتصادی گفت که به باور او می‌توان آنها را با ابزارهای فناوری اطلاعات تبدیل به فرصت کرد. جهرمی با اشاره به کشور هند و فعالیتش در حوزه فضای مجازی و پیشرفت بسزای آن، ابراز امیدواری کرد که در ایران هم چنین مورد مشابهی رخ بدهد. او درباره فضای مجازی و پتانسیل نهفته درون آن گفت:

«به مخاطرات فضای مجازی اشراف دارم اما موضوع اصلی‌ام شیوه برخورد با مخاطرات و حل مشکلات در فضای مجازی است که اگر این موضوع برخاسته از حمایت مردم نباشد، نتیجه مثبتی ندارد. من خودم شخصا به پسرم اجازه استفاده از شبکه‌های اجتماعی را ندادم چرا که در حال حاضر این شبکه‌ها تهدیدی برای تغییر سبک زندگی هستند و باید بتوان فرهنگ و هدف آن را تغییر داد.»

شفاف سازی

جهرمی باور دارد که فضای مجازی به معنای قطع کل ارتباطات و روی آوردن مردم به خدمات خاص داخلی نیست؛  او گفت که هدف، اشتراک اندیشه‌های مختلف با جهان و کسب سهم تولید محتوا و دانش در فضای مجازی دنیاست:

«جوانان ما توانایی تهیه و تولید خدمات قابل استفاده در فضای مجازی برای افراد در کشورهای دیگر را دارند به طوری که تعداد زیادی از خدمات فناوری دنیا توسط نخبه‌های ایرانی راه‌اندازی شده است. هوشیار باشیم که دنیای استکبار علاقه‌ای به رشد جوانان ندارد زیرا در این شرایط می‌تواند از هر روشی برای فشار آوردن به ما استفاده کند؛ کسانی که دارو را بر بیماران ما قطع می کنند به طور قطع به کسب و کار ما نیز فکر نمی‌کنند.»

او درباره استفاده کودکان از اینترنت نیز گفت: «باید در نظر داشته باشیم که کودکان شرایط متفاوتی نسبت به بزرگسالان دارند بنابراین باید خانواده ها را نسبت به این موضوع حساس کرد و از آنها در این زمینه همراهی بخواهیم.»

یکی از دغدغه‌های وزیر جوان از ابتدای فعالیت خود تاکنون اینترنت و رابطه آن با کودکان و نوجوانان بوده چرا که به گفته خودش، نگران فرزندانش و دیگر فرزندان ایرانی است. وزارت ارتباطات در این مدت طرح  پیش نویس صیانت کودکان آنلاین را منتشر ساخته و قصد دارد تا عملیاتی شدن این لایحه را زودتر پیگیری کند. او در الکامپ امسال به دیجیاتو گفت این موضوع فراموش نشده است و جزییات آن به شرکت‌های فعال ICT ابلاغ شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

    فعلا که نادیده گرفتی
    به جهنم همین فرمون ادامه بده
    ما کلا دولت و حکومت رو نادیده گرفتیم راه خودمون رو میریم

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

    جوک قرن
    نظرات ما مردم که کشکه
    من دقت کردم از سال 88 به بعد هر کسی انتقادی ..مخالفتی کرد ..به چب بودن و بی اعتقاد بودن و فتنه گر متهم شد و تاوانش رو پس داد با زندان یا مرگ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی