ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام از چیپست نسل جدید اسنپدراگون ویر 3100 برای ساعت‌های هوشمند رونمایی کرد

همانطور که پیشتر وعده داده شده بود، کوالکام به تازگی از چیپست جدیدی رونمایی کرده که به صورت خاص برای ساعت های هوشمند توسعه یافته و قرار است عصری تازه را برای دیوایس های مبتنی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۱:۱۵

همانطور که پیشتر وعده داده شده بود، کوالکام به تازگی از چیپست جدیدی رونمایی کرده که به صورت خاص برای ساعت های هوشمند توسعه یافته و قرار است عصری تازه را برای دیوایس های مبتنی بر Wear OS رقم بزند. این چیپست Snapdragon Wear 3100 نامیده می شود و همانطور که می توان حدس زد، قرار است مسیری که با اسنپدراگون ویر 2100 آغاز شد را ادامه دهد.

نخستین چیپست مخصوص به پوشیدنی های کوالکام، اسنپدراگون 400 بود که نه قادر به ارائه پرفورمنس و نه عمر باتری لازم برای چنین دیوایس هایی بود. سپس اسنپدراگون ویر 2100 از راه رسید که 30 درصد از مدل قبلی کوچکتر بود، انرژی کمتری مصرف می کرد و ضمناً پشتیبانی از 4G LTE را به ساعت های هوشمند آورد.

حالا اسنپدراگون ویر 3100 نیز دنباله روی همین مسیر بوده و به بهبود برخی از مهم ترین ویژگی ها، از جمله عمر باتری پرداخته است. چیپست مورد اشاره از معماری خاصی بهره مند شده که مصرف انرژی را شدیداً کاهش می دهد و از سوی دیگر، استفاده از هسته های پردازنده قدرتمندتر A7 و نیز چیپ QCC1110 کوالکام به معنای بهبود چشمگیر پرفورمنس خواهد بود.

اسنپدراگون ویر 3100

چیپ QCC1110 قطعه ای بسیار کوچک است که در پردازش درون دادهای سنسوری و آنچه روی نمایشگر به تصویر کشیده می شود به کمک چیپست خواهد آمد و از فشار وارد بر هسته های اصلی می کاهد. علاوه بر این، مودم 4G استفاده شده در اسنپدراگون ویر 3100 از آمپلیفایرهای انرژی Gallium Arsenide بهره مند شده که مصرف باتری به هنگام برقراری ارتباط با شبکه LTE را در کمترین میزان ممکن نگه می دارد.

برجسته ترین تفاوتی که با چیپست جدید کوالکام به وجود خواهد آمد، 4 الی 12 ساعت عمر باتری بیشتر نسبت به دستگاهی با ظرفیت باتری مشابه و اسنپدراگون ویر 2100 است. علاوه بر این حالتی به نام Traditional Watch برای این چیپست در نظر گرفته شده که با خروج از محیط سیستم عامل Wear OS و جایگزینی ساده ترین قابلیت هایی که از یک ساعت مچی انتظار دارید، عمر باتری را به بیش از 1 هفته می رساند.

پلتفرم اسنپدراگون ویر 3100 سه ورژن دارد؛ دو ورژن بلوتوث و وای فای برای اسمارت واچ های مبتنی بر جی پی اس در نظر گرفته شده اند و ورژن دیگر برای ساعت های مبتنی بر 4G LTE ساخته شده است. گفتنی است که کمپانی هایی مانند فاسیل گروپ، لویی ویتون و مونتبلنک جزو نخستین تولیدکنندگانی خواهند بود که از از اسنپدراگون ویر 3100 در پوشیدنی های آتی خود استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

    ای ول کوالکام

مطالب پیشنهادی