ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ائتلاف مخالفان آمریکا برای دور زدن تحریم ها از طریق ارزهای مجازی

کشورهای مخالف آمریکا در نقاط مختلف جهان برای دور زدن تحریم ها به استفاده از ارزهای مجازی نظیر بیت کوین روی آورده اند. کارشناسان فناوری در آمریکا مدعی شده اند که ایران، کره شمالی، روسیه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

کشورهای مخالف آمریکا در نقاط مختلف جهان برای دور زدن تحریم ها به استفاده از ارزهای مجازی نظیر بیت کوین روی آورده اند.

کارشناسان فناوری در آمریکا مدعی شده اند که ایران، کره شمالی، روسیه و ونزوئلا به منظور مقابله با تحریم های ایالت متحده روی فناوری ارزهای مجازی سرمایه گذاری کرده و حتی ائتلافی را شکل داده اند.

رمز پول ها را می توان شاخه ای از پول های دیجیتال به شمار آورد که برای تامین امنیت مبادلات و ایجاد واحدهای جدید از رمزنگاری بهره می برد. با استفاده از این روش که منشا آن به جنگ جهانی دوم باز می گردد، مبادلات تا حد زیادی غیر قابل رهگیری می شوند.

از سوی دیگر تحریم های آمریکا به همکاری مراکز مالی عمده در جهان متکی اند که روی ارزهای مجازی کنترل چندانی ندارند و به همین خاطر با استفاده از این فناوری می توان با دور زدن سیستم های مالی و اقتصادی شناخته شده، از سد بلند تحریم ها عبور کرد.

متخصصان آمریکایی برای اثبات سرمایه گذاری ایران روی ارزهای مجازی به چندین نقل قول از مقامات ارشد اقتصادی نیز اشاره کرده اند که پس از خروج آمریکا از برجام ذکر شده اند. برای مثال بخشی از این گزارش به گفته های «محمدرضا پورابراهیمی»، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره استفاده از ارزهای مجازی به عنوان راهی برای اجتناب از داد و ستد با دلار و به کارگیری آن به جای سیستم پرداخت بین المللی «سویفت» پرداخته است.

دور زدن تحریم ها
دونالد ترامپ با صدور یک دستورالعمل اجرایی داد و ستد شهروندان آمریکا با پول مجازی دولت ونزوئلا را ممنوع اعلام کرد.

علاوه بر این «علیرضا دلیری»، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی‌ و فناوری ریاست‌جمهوری نیز با تأکید بر تلاش معاونت علمی برای توسعه ارز رمزنگاری‌ شده گفته بود:

در حال آماده سازی زمینه ها برای استفاده از ارز دیجیتال بومی در کشور هستیم که در دوران تحریم به ما کمک می کند.

بر اساس این گزارش روسیه و ایران همکاری نزدیکی را برای غلبه بر تحریم های آمریکا علیه دو طرف داشته اند.

علاوه بر ایران ونزوئلا هم اخیرا از ارز مجازی پترو رونمایی کرد که با هدف بهبود اقتصاد بحران زده این کشور طراحی شده. متخصصان آمریکایی به نقل از یک منبع ناشناس در بانک مرکزی روسیه مدعی شده اند که کرملین روی فرایند توسعه پترو نظارت دقیقی داشته است.

کره شمالی هم یکی دیگر از کشورهایی است که در حال توسعه فناوری ارزهای مجازی است و ظاهرا تا کنون از طریق سرقت رمزپول ها و ارز کاوی ۲۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی