ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نوستالژی‌های مدرن شده: نگاهی به بهترین بازی‌های رومیزی موبایل

با وجود محبوبیت زیاد بازی‌های رومیزی فیزیکی (Board Games)، نسخه مدر‌ن‌تر این سرگرمی هم طرفداران خودش را دارد و بعضی بازیکن‌ها ترجیح می‌دهند بدون استفاده از مهره‌ها و کارت‌های واقعی، به تجربه بازی‌ رومیزی بپردازند؛ ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۰

با وجود محبوبیت زیاد بازی‌های رومیزی فیزیکی (Board Games)، نسخه مدر‌ن‌تر این سرگرمی هم طرفداران خودش را دارد و بعضی بازیکن‌ها ترجیح می‌دهند بدون استفاده از مهره‌ها و کارت‌های واقعی، به تجربه بازی‌ رومیزی بپردازند؛ همان جنس سرگرمی را این بار به کمک گوشی‌های هوشمند یا کامپیوترهای خانگی ممکن می‌شوند.

در این چند سال و با پیشرفت اسمارت فون‌ها، بازی‌های رومیزی مختلفی به این پلتفرم آمده‌اند و با وجود اینکه محبوبیت‌شان هنوز به اندازه بقیه سبک‌ها نیست اما هر کدام می‌توانند یک تجربه متفاوت و سرگرم کننده به ارمغان بیاورند. این بار به سراغ همین بازی‌ها رفته‌ایم و اگر می‌خواهید با آن‌ها آشنا شوید پیشنهاد می‌کنم مطلب پیش‌رو را از دست ندهید.

منچرز

منچرز

استارت معرفی بازی‌ها را با محبوب‌ترین عنوان رومیزی بین بازیکن‌های ایرانی موبایل می‌زنم؛ در منچرز همان کاری را می‌کنید که قبلا با منچ‌های فیزیکی انجام می‌دادید. در هر مسابقه چهار بازیکن حضور دارند و به هر کدام از آن‌ها چهار مهره داده می‌شود. حالا با آوردن تاس 6 می‌توانید مهره‌ای را وارد مسابقه کرده و بازی کنید. در این بین مهره باید طول زمین را طی کرده و به انتها برسد. اگر هر چهار مهره به نقطه‌های مشخص شده برسند، بازی را خواهید برد.

منچرز (منچ آنلاین)

منچرز (منچ آنلاین)

سازنده: اینسایتل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 42.1 مگابایت زبان:

مار و پله و مارکرفت

در کنار منچ، مار و پله هم از آن بازی‌های نوستالژی است که با وجود عمر زیادش می‌تواند در دورهمی‌های امروزی نقش «وقت‌پرکن» را به خوبی بازی کند. برای تجربه مار و پله روی گوشی دو انتخاب دارید؛ می‌توان مار و پله که محبوب‌ترین مار و پله موبایل ایرانی است را دانلود کرد یا به سراغ مارکرفت که توسط سازندگان منچرز ساخته شده، رفت. در هر دو بازی یک تجربه جذاب از مار و پله فیزیکی انتظارتان را می‌کشد و بنابراین تصمیمی نهایی را به خودتان واگذار می‌کنم.

مارکرفت (مار و پله آنلاین)

مارکرفت (مار و پله آنلاین)

سازنده: اینسایتل قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 36.2 مگابایت زبان:
مار و پله

مار و پله

سازنده: هادی ویر قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 9.3 مگابایت زبان:

Really Bad Chess

اگر به دنبال عنوانی رقابتی از شطرنج با همان قوانین آشنا هستید، Chess Free و Chess هر دو از بهترین‌های گوشی به شمار می‌روند ولی برای کسانی که یک تجربه آشنا اما متفاوت‌تر از این بازی رومیزی می‌خواهند یک پیشنهاد متفاوت دارم: Really Bad Chess. در بازی چگونگی حرکت مهره‌ها همچنان مشابه دنیای واقعی است اما خلاف شطرنج عادی، جایگاه مهره‌ها یا تنوع آن‌ها در هر مسابقه فرق کند. مثلا ممکن است با دو وزیر و پنج اسب به رقابت با حریف بپردازید.

Really Bad Chess

Really Bad Chess

سازنده: Zach Gage قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 70.1 / 29.2 مگابایت زبان:

Sea Battle 2

sea battle

«کشتی جنگی» هر چند به اندازه بقیه بازی‌های رومیزی دیگر روی کاغذ طرفداران خودش را ندارد ولی استودیوی BYRIL با پیاده‌سازی درست قوانین بازی روی گوشی توانست این سرگرمی را زنده نگه دارد. در ابتدای بازی می‌توانید موقعیت تجهیزات خود را مشخص کرده و هر جایی که می خواهید آن‌ها بگذارید. بعد از شروع مبارزه هم نوبت نقطه گذاری صفحه می‌رسد. اگر جای درست را انتخاب کنید، یکی از وسیله‌های حریف نابود خواهد شد.

Sea Battle 2

Sea Battle 2

سازنده: BYRIL قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 84.6 / 26 مگابایت زبان:

جنگ کاغذی

اما اگر حوصله نقطه‌گذاری ندارید و می‌خواهید نقش بیشتری در نبردها داشته باشید، جنگ کاغذی احتمالا گزینه بهتری خواهید بود. بازی هر چند «کشتی جنگی» را به عنوان منبع الهام خودش قرار داده اما سازنده سعی کرده در کنار شباهت‌ها یک تجربه جدید را به وجود بیاورد. در جنگ کاغذی و پیش از شروع مبارزات، ابتدا تجهیزات و سربازانی که می‌خواهید را انتخاب می‌کنید. سپس نوبت به نبرد رسیده و حالا خودتان باید با وسیله‌ها نشانه‌گیری کرده (مشابه انگری بردز) و تیراندازی کنید.

جنگ کاغذی

جنگ کاغذی

سازنده: آبهای خونین قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 40.7 مگابایت زبان:

Onitama - The Strategy Board Game

یکی از مسائلی که باعث شده بازی‌های رومیزی به اندازه بقیه سبک‌ها فراگیر نشوند، زمان طولانی مسابقا‌ت‌شان بوده و چیزی که Onitama را از آثار مشابه متمایز می‌کند به کوتاهی نبردهایش است. بازی پنج مهره به بازیکن می‌دهد: چهار پیاده نظام و یک استاد. نکته اینجاست برخلاف شطرنج که هر مهره برای حرکت محدودیت‌هایی دارد، اینجا بسته به کارتی که برای‌تان می‌آید می‌توانید مهره‌ها را حرکت دهید. برای پیروزی نیز یا باید استاد حریف را بزنید یا استاد‌تان را به خانه او برسانید.

Onitama - The Strategy Board Game

Onitama - The Strategy Board Game

سازنده: Asmodee Digital قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 208 / 69 مگابایت زبان:

Armello

یک پادشاه دیوانه، موجودات وحشتناکی که سرزمین را به سیطره خود درآورده‌اند و یک گروه از قهرمانان که می‌خواهند خانه‌های خود را پس بگیرند؛ اگر به بازی‌های رومیزی فانتزی علاقه‌ دارید، Armello به راحتی عاشق‌تان می‌کند. در بازی از بین چهار جناح مختلف باید یکی را انتخاب کرده و در نقش آن‌ها داستان را پیش ببرید. نکته اینجاست اگر بمیرید، نمی‌بازید و از اول دوباره باید با کارت‌هایی که به دست می‌آورید سعی کنید به پادشاه یا ملکه آینده سرزمین تبدیل شوید.

Armello

Armello

سازنده: League of Geeks قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 833 / 843 مگابایت زبان:

Through the Ages

Through the Ages یکی از عظیم‌ترین بازی‌هایی است که تلفن‌های هوشمند تاکنون به خودشان دیده‌اند، آن قدر بزرگ که تمام کردن بخش آموزشی‌اش فقط یک ساعت طول می‌کشد. بازی شبیه به نسخه رومیزی Civilization است که در آن با کارت‌های گوناگون سر و کار دارید؛ در Through the Ages کنترل تمدنی را از گذشته به عهده می‌گیرید و با کشف تکنولوژی‌های جدید، توسعه‌ ساختمان‌های مختلف و حتی جنگ با بقیه کشورها تمدن‌تان را به سمت پیشرفت سوق می‌دهید.

Through the Ages

Through the Ages

سازنده: Czech Games Edition قیمت: 9.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 151.9 / 97 مگابایت زبان:

دبرنا

دبرنا یا همان لوتو را به یاد دارید؟ در این بازی بازیکن‌ها کارت‌هایی با شماره‌های مختلف برمی‌داشتند، هر دور یک نفر مهره‌هایی را از کیسه بیرون می‌آورد و شماره‌ای را می‌خواند. اگر کارت شماره را داشت، باید روی آن نخود یا مهره‌ای گذاشته می‌شد. استودیوی اسید گرین گیمز که قبلا با «لایو تی وی تایکون» توانایی‌هایش را نشان داده بود، با نسخه موبایل دبرنا همین سرگرمی را حالا روی تلفن‌های هوشمند به وجود آورده است.

دبرنا (آنلاین)

دبرنا (آنلاین)

سازنده: اسید گرین گیمز قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 26.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • کامران جعفری
    کامران جعفری | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

    کلا اسم کافه بازار که میاد یه حس بهم دست میده که انگار این اپ رو که از بازار نصب کنم خودم راه رو واسه ویروس و بد افزار و ابزار های جاسوسی باز کردم به موبایلم

  • Hossein MI
    Hossein MI | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

    ای کاش بهترین ‌های تخته نرد آنلاین رو هم معرفی می‌کردید

    • m8n
      m8n | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

      از بات بازی تلگرام استفاده کن من قبلا با دوستم چقدر بازی کردم خیلی باحاله

مطالب پیشنهادی