ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دادگاه اینترنتی
تکنولوژی

چین برای رسیدگی به تخلفات سایبری دادگاه اینترنتی راه اندازی می کند

چین با داشتن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر اینترنتی شاید بیشتر از هر موجودیت سیاسی دیگری درگیر مناقشات و حل و فصل پرونده های قضایی شهروندانش در فضای مجازی باشد. به همین خاطر این کشور ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

چین با داشتن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر اینترنتی شاید بیشتر از هر موجودیت سیاسی دیگری درگیر مناقشات و حل و فصل پرونده های قضایی شهروندانش در فضای مجازی باشد. به همین خاطر این کشور برای رسیدگی به پرونده های قضایی فضای مجازی دو دادگاه اینترنتی را راه اندازی کرده است.

البته دادگاه اینترنتی دوم چین روز یکشنبه همین هفته با اسم «دادگاه اینترنتی پکن» رسما در این شهر آغاز به کار کرد. طبق اعلام خبرگزاری رسمی چین، شین هوا، پرونده هایی که در این دادگاه ها مورد بررسی قرار می گیرند در سه گروه موضوعی شامل کسب و کارهای اینترنتی، اطلاعات شخصی و مالکیت معنوی جای می گیرند.

و اما اختلافات شکل گرفته در فضای مجازی چین نیز بیشتر حول خرید آنلاین، قراردادهای ارائه خدمات، ارائه وام، کپی رایت و دامنه های اینترنتی شکل می گیرند. شین هوا به نقل از An Fengde معاونت دادگاه عالی پکن، اعلام نموده که شمار پرونده های مرتبط به اینترنت مرتبا در چین افزایش می یابد و در هشت ماهه نخست امسال دادگاه های پکن بالغ بر ۳۷ هزار پرونده مرتبط با فضای مجازی را مورد رسیدگی قرار داده اند که این رقم ۲۴.۴ درصد بیشتر از تعداد پرونده های ثبت شده در سال گذشته میلادی است.

در ۸ ماهه نخست امسال بیش از ۳۷ هزار پرونده مرتبط با جرائم اینترنتی در چین ثبت شده

و اما نکته جالب دیگر آنکه دادگاه اینترنتی چین به صورت ۲۴ ساعته به پرونده ها رسیدگی می کند و ۳۸ قاضی کهنه کار و عالی رتبه نیز در آن فعالیت می نمایند. بنابر گفته ژنگ ون رئیس دادگاه اینترنتی چین این قاضی ها به طور متوسط سابقه ۱۰ ساله در حوزه قضا و دادرسی دارند.

جزئیات دادرسی از طریق پلتفرمی به نام دعوی قضایی دیجیتال قابل دسترسی است و اطلاعات کافی در رابطه با مراحل دادرسی هر پرونده از جمله رای نهایی دادگاه را در اختیار کاربران قرار می دهد.

سال گذشته نخستین دادگاه اینترنتی چین در یکی از استان های شرقی این کشور افتتاح شد و آنطور که مقامات این کشور گفته اند سومین دادگاه اینترنتی چین نیز این ماه در ایالت جنوبی گوانگژو کارش را آغاز خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • vahid kheradmand
    vahid kheradmand | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

    استفاده بهینه از تکنولوژی برای خدمت رسانی

مطالب پیشنهادی