ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جایگزین اندروید
تکنولوژی

هواوی به دنبال توسعه جایگزین اندروید نیست

علی رغم وجود شایعاتی مبنی بر توسعه جایگزین اندروید توسط هواوی، یکی از مسئولان بلند پایه این شرکت چنین برنامه ای را منتفی دانسته است. اوایل سال جاری و به دنبال تحریم کمپانی ZTE توسط وزارت بازرگانی آمریکا، ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

علی رغم وجود شایعاتی مبنی بر توسعه جایگزین اندروید توسط هواوی، یکی از مسئولان بلند پایه این شرکت چنین برنامه ای را منتفی دانسته است.

اوایل سال جاری و به دنبال تحریم کمپانی ZTE توسط وزارت بازرگانی آمریکا، خبرهایی مبنی بر وقوع مشکلات مشابه برای هواوی به خاطر نقض توافقنامه هایش با آمریکا منتشر شد. این خبر به شایعاتی در رابطه با توسعه سیستم عامل اختصاصی موبایل توسط این کمپانی دامن زد که ظاهرا صحت نداشته اند.

دکتر «وانگ چنگلو»، رئیس مهندسی نرم افزار کسب و کار این شرکت در پاسخ به سوالی مبنی بر تصمیم هواوی برای توسعه جایگزین اندروید تاکید کرد که چنین برنامه ای در دستورکار قرار ندارد.

وی با تاکید بر ساده بودن تولید چنین سیستم عاملی از وجود مشکلات دیگری خبر داد که به حوزه فنی ارتباط ندارد. اولین و مهم ترین چالش در این زمینه برنامه ریزی دقیق اکوسیستم و شراکت با طرف های دیگر برای عملی ساختن پلتفرم موبایل است.

جایگزین اندروید
وانگ چنگلو

چنین اکوسیستمی در حال حاضر بین شرکت های چینی و گوگل برقرار است اما OS جدید هواوی را مجبور به گسترش تجارت به شاخه های دیگر خواهد کرد.

از سوی دیگر از زمان انتشار اندروید چندین سال می گذرد و طی این مدت توسعه دهندگان به خوبی با نقاط ضعف و قوت آن آشنا شده و به لطف این درک عمیق توانایی توسعه واسط های کاربری و اپلیکیشن های بهینه را پیدا کرده اند. بنابراین توسعه یک سیستم عامل جدید و ارائه اسناد، API، SDK و دیگر ابزارهای مربوط به آن برای کمک به توسعه دهندگان، نیازمند تعهدی طولانی مدت و سنگین است.

با توجه به بهبود رابطه میان هواوی و گوگل، اختصاص بخش عمده ای از منابع به ایجاد یک سیستم عامل جدید منطقی به نظر نمی رسد و از اینرو چینی ها ترجیح داده اند روی تولید چیپست های قدرتمند تمرکز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی