ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ford fusion
خودرو

سرنوشتی بد در انتظار سدان های آمریکایی؛ فورد به تبلیغات مدل های سدان خود خاتمه داد

در ماه آوریل امسال بود که کمپانی فورد از برنامه خود مبنی بر توقف فروش تمامی مدل های سدان در آمریکای شمالی خبر داد. این برنامه اکنون در تمامی ایالت ها اجرا شده و فورد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

در ماه آوریل امسال بود که کمپانی فورد از برنامه خود مبنی بر توقف فروش تمامی مدل های سدان در آمریکای شمالی خبر داد. این برنامه اکنون در تمامی ایالت ها اجرا شده و فورد تبلیغات و بازاریابی مدل هایی مثل فیستا، فوکوس، فیوژن و تاروس را متوقف کرده است.

با توجه به تصمیماتی که فورد گرفته، به نظر می رسد حذف مدل های سواری قطعی بوده و بزودی باید با این دسته از ساخته های فورد خداحافظی کنیم.

2017 Ford Fusion Sport

دلیل اصلی این اتفاق ناخوشایند با گسترش محبوبیت روز افزون خودروهای شاسی بلند و کراس اوور در ارتباط است. فورد هم برای اینکه بتواند همخوانی بیشتری با سلیقه مشتریان داشته باشد، استراتژی جدیدی را در پیش گرفته و بر روی ارایه چنین خودروهایی تمرکز خواهد کرد.

همانطور که پیشتر اشاره شده، پیکاپ های سری F فورد بسیار پرطرفدار بوده و از فروش فوق العاده خوبی برخوردار هستند. در کنار این دسته، کوپه عضلانی و اسپرت ماستنگ نیز سود زیادی را عاید فورد می کند؛ به همین خاطر انتظار می رود ماستنگ به عنوان تنها مدل غیر شاسی بلند و غیر پیکاپ این شرکت به حیات خود در ایالات متحده ادامه دهد.

سرمایه و دیگر منابعی که با عدم تولید مدل های سدان صرفه جویی می شوند، صرف بهبود جایگاه برند و تثبیت وضعیت خودروهایی که تقاضای زیادی برای آنها وجود دارد، خواهد شد.

آقای مارک لانیو (Mark LaNeve) معاون ارشد بخش فروش و بازاریابی فورد در ایالات متحده در این باره گفته:

اگر ما سرمایه ها را از مدل های سدان که از فروشی معمولی برخوردارند، به سمت مدل های شاسی بلند که پرطرفدارترند هدایت کنیم، مسلما وضعیت مطلوب تری خواهیم داشت.

تصمیم جدید فورد باعث شکل گیری سوالاتی در ذهن می شود، سوالاتی مثل این که آیا فورد با حذف مدل های سدان مرتکب اشتباهی خواهد شد؟ آیا تقاضای بالا برای مدل های شاسی بلند یک تب مقطعی نیست؟

برای یافتن پاسخ این سوالات می توان نگاهی به آمار فروش فورد در ماه گذشته داشت. در ماه آگوست فروش خودروهای سواری فورد 21 درصد افت کرد، حال آنکه فروش مدل های پیکاپ و ون 5.9 درصد افزایش یافت؛ آمار مربوط به دسته شاسی بلندها هم رشدی 20 درصدی را نشان می دهد. با کنار هم گذاشتن این آمارها نتیجه گیری راحت می شود، متاسفانه سدان های فورد دیر یا زود محکوم به فنا هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MOhammad AyatOllahi
    MOhammad AyatOllahi | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

    شبیه آستون مارتینه

مطالب پیشنهادی