ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۸ سال پیش مایکروسافت جشن مرگ آیفون را برگزار کرد

گاهی اوقات پیش بینی آینده کار سختی است و نمی‌توان آینده را به درستی پیش بینی نمود. برای مثال ۸ سال پیش مایکروسافت جشن مرگ آیفون را برگزار کرد. غافل از اینکه چند سال بعد، محبوبیت ویندوز ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

گاهی اوقات پیش بینی آینده کار سختی است و نمی‌توان آینده را به درستی پیش بینی نمود. برای مثال ۸ سال پیش مایکروسافت جشن مرگ آیفون را برگزار کرد. غافل از اینکه چند سال بعد، محبوبیت ویندوز فون بسیار پایین آمد و پایان کارش اعلام شد.

در آن زمان مایکروسافت تصور می‌کرد که اینقدر پلتفرم آنها فوق العاده طراحی شده که بهتر است روز عرضه‌ی سیستم عامل موبایلی جدید را جشن گرفته و بهانه‌‌ای برای شادی کارکنانش بیافریند.

البته مایکروسافت ۷ ماه قبل از پلتفرم موبایلی خود با نام ویندوز فون 7 رونمایی کرده بود و تصمیم داشت به این بهانه جشن زیبایی را برگزار کند اما جشن یاد شده بسیار به هم ریخته و ناخوشایند برگزار شد.

این مراسم که در ابتدا تنها قرار بود یک رویداد درون شرکتی باشد، هدف داشت پایان عصر آیفون و بلک بری را رقم زند تا شروعی تازه را برای ویندوز فون 7 به ارمغان آورد.

با این وجود مراسم یاد شده به یک راهپیمایی بی مزه و خسته کننده تبدیل شد که حتی برخی کارکنان این شرکت نیز سریعاً آن محل را ترک گفتند. تنها نکته جالب این مراسم، کاروان خاک سپاری آیفون و بلک بری بود که عدهای از کارکنان مشکی پوش مایکروسافت به دنبال ماشین نعش کشی راه افتاده بودند که جسد آیفون‌ و بلک بری را به همراه داشت.

از طرف دیگر معلوم نبود که تم این مراسم به کارکنان مایکروسافت گفته شده یا خیر چرا که عده ای با لباس شخصیت‌های جنگ ستارگان حاضر شده بودند و عده‌ای دیگر خود را به شکل زامبی درآورده بودند. این مسئله را هنوز برخی کارشناسان نتوانسته‌اند تشریح کنند که چرا این شخصیت‌ها باید کنار هم در مراسم خاک سپاری آیفون حضور داشته باشند.

جالب اینجاست بعد از گذشت چند سال این اپل بود که میخ آخر را بر تابوت ویندوز فون کوبید و مایکروسافت مجبور شد این پلتفرم را شکست خورده تلقی کند و دیگر سراغش نرود.

 

تماشا کنید: ویندوز 95 در تلفن‌های هوشمند چگونه اجرا می‌شود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • HOSSIN SHIRZADI
    HOSSIN SHIRZADI | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

    مصداق بارز چاه نکن بحر کسی اول خودت دوم کسی...

  • kmnashenas
    kmnashenas | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

    !!!

مطالب پیشنهادی