ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی هیوندای سانتافه کابریولت؛ رویای شکست خورده یک شاسی بلند بدون سقف

احتمالا خبر تولید یک شاسی بلند کابریولت بدون سقف شما را شگفت زده خواهد کرد. چرا که چنین خودرویی از لحاظ محاسبات مهندسی و تقویت استراکچر و پلت فرم بسیار غیرایمن و ناامن محسوب می ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

احتمالا خبر تولید یک شاسی بلند کابریولت بدون سقف شما را شگفت زده خواهد کرد. چرا که چنین خودرویی از لحاظ محاسبات مهندسی و تقویت استراکچر و پلت فرم بسیار غیرایمن و ناامن محسوب می شود.
به تازگی خبر از طراحی و تولید چنین خودرویی به دست تیم هیوندای می رسد. سانتافه کابریولت مذکور یک شاسی بلند فاقد سقف است که نمی تواند از سرنشینان خود در مقابل باد و باران و سرما و گرما محافظت کند و به همین احتمال می رود که هیچ دیدگاه مهندسی ای در پی تولید آن نباشد.

سانتافه

کمپانی هیوندای حدودا 6 ماه پیش از نسخه 2019 سانتافه رونمایی کرد.این نسخه جدید از زبان طراحی مشابهی با کراس‌اوور ساب‌کامپکت کُنا بهره برده و از مشخصات آن می توان به صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر سربالای 8.5 اینچی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید، نوربالای خودکار، سیستم کمک به جلوگیری از برخورد جلو، سیستم پایش نقاط کور، سیستم خروج ایمن، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، هشدار توجه راننده، کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت دوباره، مانیتور دید عقب با راهنمای پارک، سیستم مانیتور اطراف، هشدار ترافیک عقب و هشدار فاصله پارک اشاره کرد.
آخرین نسخه سانتافه هیوندای به همراه سه قوای محرکه مختلف راهی جاده ها خواهد شد. موتور اول یک نمونه 2.4 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی با 185 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور است. پیشرانه دوم اما یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو است که قوی‌تر بوده و 235 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و نهایتاً آخرین پیشرانه قابل انتخاب برای نسل جدید سانتافه یک نمونهٔ 2.2 لیتری دیزلی با 190 اسب بخار قدرت و 436 نیوتن متر گشتاور است.

تمامی موتورهای مذکور به همراه یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک عرضه خواهند شد و قابلیت تعویض دندهٔ دستی هم از طریق پدال‌های پشت غربیلک فرمان برای آن ها محیا خواهد شد.

اما با تمام این اوصاف می توان گفت که تولید انبوه هیوندای سانتافه کابریولت بسیار بعید است و ساخت چنین خودرویی را در واقع بیشتر می توان یک حرکت تبلیغاتی برای هیوندای دانست. با این وجود جالب است بدانید که ساخت خودروهای شاسی بلند کابریولت در صنعت خودروسازی سابقه داشته است و برخی از مدل های نیسان مورانو و رنج روور با سقف های جمع شونده روانه بازار شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی