ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مرسدس بنز از کانسپتی چند منظوره با نام Vision Urbanetic رونمایی کرد [تماشا کنید]

در سال های اخیر شاهد عرضه کانسپت هایی ماژولی با بدنه ای مثل اسکیت برد بوده ایم. این کانسپت ها که عمدتا از پیشرانه های تمام الکتریکی برخوردار هستند، بر اساس ایده تناسب با شهرهای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

در سال های اخیر شاهد عرضه کانسپت هایی ماژولی با بدنه ای مثل اسکیت برد بوده ایم. این کانسپت ها که عمدتا از پیشرانه های تمام الکتریکی برخوردار هستند، بر اساس ایده تناسب با شهرهای آینده شکل گرفته و سازگاری بهتری با کاربردهای مختلف و امور روزانه دارند.

مرسدس بنز جدیدترین شرکتی است که از این ایده بهره گرفته و کانسپتی برقی را با نام Vision Urbanetic رونمایی کرده است. این کانسپت برقی به فناوری خودران مجهز بوده و به اعتقاد اشتوتگارتی ها حمل و نقل را وارد فاز جدیدی خواهد کرد. راندمان بالا، راحتی، سازگاری با محیط زیست و جاداری از ویژگی های اصلی این فاز هستند.

mercedes-vision-urbanetic-7

هسته اصلی مرسدس بنز Vision Urbanetic را شاسی تشکیل می دهد. این شاسی خودران طوری مهندسی شده که امکان نصب بدنه هایی متفاوت بر روی وجود دارد. بدنه مخصوص حمل بار و بدنه مخصوص حمل مسافر برخی از این موارد به شمار می روند.

mercedes-vision-urbanetic-7

به گفته مرسدس بنز تعویض بدنه ها یا به عبارت بهتر تغییر کاربری تنها در عرض چند دقیقه قابل انجام است. با این حساب به غیر از زمان های لازم برای شارژ، می توان از مفهومی Vision Urbanetic در شیفت های گوناگون برای انجام وظایفی متفاوت استفاده کرد.

mercedes-vision-urbanetic-9

در حالت ون حمل بار، تازه ترین مفهومی اشتوتگارتی ها فضایی برابر با 9995 لیتر ارایه می کند. با چنین فضای گسترده و طول 3.65 متری، مرسدس بنز Vision Urbanetic توانایی حمل 12 پالت را بصورت همزمان دارد. چنین مشخصه ای کانسپت اشتوتگارتی ها را به یک گزینه ایده آل برای لجستیک تبدیل می کند؛ علاوه بر این به دلیل تجهیز به فناوری خودران، می توان از آن برای تحویل خودکار کالا در محیط های شهری بهره برد.

mercedes-vision-urbanetic-11

بدنه ای که برای حمل افراد توسعه یافته، فضای لازم برای 12 سرنشین را دارد. این مفهومی به واقعیت افزوده نیز مجهز بوده و قادر است از این طریق اطلاعاتی را در اختیار سرنشینان قرار دهد. نمایشگر موجود در قسمت جلوپنجره هم وظیفه مطلع کردن عابرین یا افراد موجود در اطراف خودرو را بر عهده دارد.

mercedes-vision-urbanetic-3

فراخوانی مرسدس بنز Vision Urbanetic را از طریق یک اپلیکیشن میسر شده است. شهروندان می توانند با نصب این اپلیکیشن یکی از خودروهای موجود در ناوگان را فراخوانده و از آن برای حمل لوازم یا سفر به دیگر نقاط استفاده کنند.

مرسدس بنز با کانسپت Vision Urbanetic به دنبال توسعه خودرویی بوده که بدون نیاز به راننده امکان کارکرد شبانه روزی را داشته و بتواند نقش مثبتی در کاهش بار ترافیکی ایفا کند. البته همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، این ایده جدید نبوده و پیش از این تویوتا e-Palette و رین اسپید اسنپ نیز با ایده های مشابهی شکل گرفته اند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MOhammad AyatOllahi
    MOhammad AyatOllahi | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷

    شببه جارو برقیه

مطالب پیشنهادی