ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

این باتری پرنده می‌تواند دو ساعت بدون وقفه پرواز کند

به تازگی استارتاپی به نام Impossible Aerospace از یک پهپاد‌ با لقب باتری پرنده رونمایی کرده که می‌تواند دو ساعت بدون وقفه بین زمین و هوا معلق بماند. حال اگر ادعای این کمپانی درست باشد، پهپادUS-1 قادر ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

به تازگی استارتاپی به نام Impossible Aerospace از یک پهپاد‌ با لقب باتری پرنده رونمایی کرده که می‌تواند دو ساعت بدون وقفه بین زمین و هوا معلق بماند. حال اگر ادعای این کمپانی درست باشد، پهپادUS-1 قادر است بدون نیاز به شارژ مجدد، ۵ برابر بیشتر از دیگر پهپاد‌ ها‌ی موجود پرواز کند.

این زمان دو ساعته در ابتدا بسیار عجیب و غریب به نظر می‌رسد چرا که در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان نمی توانند پهپاد‌ هایشان را بیش از ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در هوا معلق نگه دارند.

بنیانگذار و مدیرعامل این استارتاپ «اسپنسر گور» در بیانیه تبلیغاتی، مدعی شده که این پهپاد به علت منبع تغذیه‌ی بزرگ بکار رفته در آن می‌تواند ۲ ساعت پرواز کند چرا که این منبع تامین انرژی اندازه‌ای دو برابر ساختار اصلی پهپاد دارد.

گور درباره‌ی این باتری پرنده می‌گوید:

«ما متوجه شدیم که می‌توانیم باتری‌ها را داخل ساختار اصلی پخش کنیم. به همین دلیل در وسیله‌ی نقلیه ما همانند ماشین‌های تسلا، تعداد زیادی باتری سلولی کوچک قرار داده شده که در جای جای آن قرار گرفته‌اند.»

گور که پیش از این در کمپانی‌های اسپیس اکس و تسلا به عنوان مهندس باتری فعالیت کرده، باور دارد هواگرد‌های الکتریکی باید این روش جدید را برای طراحی سیستم تامین انرژی خود بهره بگیرند تا بتوانند این ویژگی را در ساخته‌هایشان ارتقا دهند.

US-1 حدوداً ۲۶ سانتیمتر طول دارد و قادر است با سرعت ۶۷ کیلومتر بر ساعت پرواز کند اما باید توجه داشت با این سرعت بیشینه، بیشترین مسافتی که این پهپاد می‌تواند طی کند تنها ۷۴ کیلومتر است. ضمناً قابلیت شارژ سریع به کار رفته در وسیله‌ی نقلیه یاد شده، این امکان را به وجود آورده که فرآیند شارژ طی کمتر از یک ساعت به پایان رسد.

کمپانی Impossible Aerospace  هم اکنون US-1 را در لیست فروشش قرار داده و ارگان‌ها می‌توانند پهپاد یاد شده را با پرداخت ۷۰۰۰ دلار خریداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷

    تو سایت خودش داخل پهپاد و چینش باتریهاش رو نشون داده که شما هیچ عکسی ازش نگذاشتید

    • امین قیاسی
      امین قیاسی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷

      ممنونم از یادآوری شما! البته ماژول بکار رفته در سایت خودش در متن‌های ما قابل اجرا نبود برای همین لینک دادیم

  • آریا
    آریا | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷

    خیلی جالبه

مطالب پیشنهادی