ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون های 2018 قیمتی دقیقاً یکسان با آیفون های سال پیش خواهند داشت

چند وقتی است که شایعات مربوط به قیمت گذاری آیفون های 2018 به گوش می رسد و بارها در اخبار خوانده ایم که اپل امسال از گران قیمت ترین آیفون های تاریخ خود رونمایی خواهد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

چند وقتی است که شایعات مربوط به قیمت گذاری آیفون های 2018 به گوش می رسد و بارها در اخبار خوانده ایم که اپل امسال از گران قیمت ترین آیفون های تاریخ خود رونمایی خواهد کرد. تحلیلگر کمپانی گلدن ساکس یکی از آخرین افرادی بود که روی این موضوع دست گذاشت و گفت که آیفون Xc با قیمت پایه 849 دلار فروخته می شود و صرفاً این احتمال وجود دارد که پیش از عرضه، اپل با کاهش برخی مخارج بتواند این قیمت را به 799 دلار برساند.

آیفون X سال گذشته که با قیمت 999 دلار به دست مشتریان رسید نشان داد که چنین قیمت گذاری هایی، هرچقدر هم که برند محبوب و شناخته شده ای باشید می تواند دردسرساز تلقی شود. یک افشاگر آلمانی که معمولاً به اطلاعاتی موثق و انحصاری دست پیدا می کند اخیراً گزارش کرده که آیفون های 2018، دقیقاً رد پای مدل های سال پیش را دنبال می کنند و با قیمت هایی مشابه به آنچه پیشتر دیده ایم عرضه می شوند؛ البته به جز آیفون Xs Max یا Xs Plus که همراه با نمایشگر 6.5 اینچی از راه می رسد.

این افشاگر مدعی شده آیفون Xc که با پنل نمایشگر LCD از راه می رسد 799 یورو قیمت خواهد داشت که با قیمت ابتدایی آیفون 8 در اروپا برابری می کند و همین موضوع نیز درباره آیفون 5.8 اینچی Xs مصداق خواهد داشت و تفاوت قیمتی نسبت به آیفون X وجود نخواهد داشت. در این بین اما بزرگ ترین مدل با قیمت پایه 1149 یورو عرضه خواهد شد، اطلاعاتی که از سوی دو منبع جداگانه نیز تایید شده است. اگر به دنبال مدل 256 گیگابایتی آیفون Xs Max باشید باید 170 یورو دیگر بپردازید اما کماکان قیمت مد نظر اپل برای مدل 512 گیگابایتی مشخص نیست.

نکته جالب اینجاست که آیفون 8، 8 پلاس و X هم اکنون با این قیمت ها در آلمان به فروش می روند. با تبدیل قیمت ها از یورو به دلار نیز می توان به این نتیجه رسید که آیفون Xc بالغ بر 749 دلار قیمت خواهد داشت و این رقم برای آیفون Xs و Xs Plus با 899 و 1049 دلار برابری می کنند. در این بین ورژن 256 گیگابایتی هم 150 دلار هزینه بیشتر روی دست مشتریان می گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی