ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واردکنندگان موبایل
تکنولوژی

انتقاد رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران از بازداشت واردکنندگان موبایل

بعد از لیستی که توسط جهرمی منتشر شد و درباره واردکنندگان موبایل با ارز دولتی شفافسازی‌هایی صورت گرفت، دادگاهی نیز برای این افراد تشکیل شده که در مراحل آغازین خود به سر می‌برد. گرچه وزیر ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۰

بعد از لیستی که توسط جهرمی منتشر شد و درباره واردکنندگان موبایل با ارز دولتی شفافسازی‌هایی صورت گرفت، دادگاهی نیز برای این افراد تشکیل شده که در مراحل آغازین خود به سر می‌برد. گرچه وزیر ارتباطات در مصاحبه تلویزیونی خود افشا کرد که برخی از افراد دستگیر شده، سرکرده اصلی شرکت‌های متخلف نیستند ولی دادگاه‌ها همچنان ادامه دارد و واکنشات ضد و نقیض نسبت به آنها نیز از سوی فعالان حوزه منتشر می‌شود. «مهدی میرمهدی» رییس اتحادیه فناوران رایانه نیز با نوشتن نامه‌ای به مدیران ارشد و مدیران اجرایی اصناف، در این مورد نکاتی را گوشزد کرده است.

به اعتقاد برخی از کارشناسان این شفافسازی‌ها ناقص صورت گرفته و مفسدان اصلی اقتصادی در جایی خارج از این پرونده قرار دارند. بازداشت این مدیران نیز باعث عدم واردات موبایل به بازار کشور شده و شرکت‌های جدیدی که برای واردات در نظر گرفته شده‌اند نیز آنطور که مسئولان می‌گویند، تمایلی به واردات موبایل با اوضاع فعلی از خود نشان نمی‌دهند.

رییس اتحادیه فناوران رایانه

متن کامل نامه میرمهدی به شرح زیر است:

قابل توجه همکاران، مدیران صنوف و اصناف کشور و کلیه مدیران اجرایی

متاسفانه مدت زمانیست که تعدادی از همکاران صنفی ما در شرایط نامناسب در بازداشت به‌سر می‌برند و در این مدت علاوه بر مشکلات دوری از خانواده دچار صدمات غیر قابل جبران حیثیتی و مالی هم شده‌اند. بازداشت بعضی از این همکاران بابت واردات قانونی کالایی کمتر از ۱۹۰ میلیون تومان می‌باشد.

محاکمه این همکاران متاسفانه با تبلیغات فراوان در افکار عمومی پخش و منعکس می‌شود، و این در حالی است که رسیدگی به پرونده‌های چند هزار میلیاردی در هاله‌ای از ابهام و مخفی کاری انجام می‌شود. این برخوردها در زمانی در حال انجام است که دشمن به تحریم کشور ما دست زده و فعالیت و تحرک فعالین بخش خصوصی می‌تواند این محاصره اقتصادی را خنثی نماید، واقعا چه دست‌هایی در پشت این ماجراهاست که قصد دارد فعالین اقتصادی را نا‌امید و نگران‌ کند که آنها هم قید کارکردن را در این کشور و نظام بزنند؟

آیا این حرکات به دشمن قسم خورده ما کمک نمی‌کند که تحریم‌هایش زودتر و بیش‌تر اثر کند؟

اما سوالی که الان پیش می‌آید، اینکه چرا همکاران پیش کسوت و مدیران و بزرگان صنفی ما در مورد این حوادث و بی‌عدالتی‌ها و بی‌مهری‌ها در مورد همکاران خود سکوت کرده‌اند؟

آیا این مسئولان که در جایگاه نمایندگان اصناف تکیه زده‌اند، مسئولیتی در دفاع از اعضا صنف خود احساس نمی‌کنند؟

الان که برخی تصمیم گرفته‌اند که اشتباهات خود در نابسامان کردن وضعیت اقتصادی کشور را به گردن بخش‌خصوصی و اصناف شریف و خدمتگزار بیاندازند، آیا سکوت در این موارد جایز است؟

واقعیت اینست که این صندلی ریاست به هیچکس وفا نکرده و بهتر است در زمانی که ما هنوز در این پست هستیم وظیفه و دین خود را به کسانی که بما اعتماد کرده‌اند را بجا بیاوریم.

بنده به عنوان برادر کوچک‌تر از این بزرگان و مدیران صنفی تقاضا می‌کنم تا دشمنان بخش خصوصی و کاسبان زحمت‌کش به نیات شوم خود در مقصر دانستن و از بین بردن بخش خصوصی دست نیافته‌اند، دست در دست همدیگر دهیم و این حرکات ستون پنجم دشمن را خنثی کنیم، و بفرموده رهبر معظم انقلاب توطئه‌های دشمن خود و نظام مقدس اسلامی را در نطفه خنثی و خفه نماییم.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران سید مهدی میرمهدی کمجانی

رییس اتحادیه فناوران رایانه

بر اساس مشاهدات و گزارشات میدانی دیجیاتو، بازار موبایل فعلی مدتهاست که به یغما رفته و دچار یخ زدگی شده است، مشکلی که در این روزها بیشتر از پیش به چشم می‌خورد و بازداشت‌ها و دادگاه‌ها نیز نتوانسته در اصل مشکل تفاوتی ایجاد کند و آن را رفع رجوع نماید. وضعیت پیش آمده در بازار فناوری ایران دلایل مختلفی دارد و کارشناسان نظرات گوناگونی نسبت به این موضوع دارند اما در نهایت تمام این دلایل و تصمیمات و... به ضرر مصرف کننده تمام شده و مشتریان با بازاری خالی روبرو هستند.

باید صبر کرد و دید که آیا شفافسازی‌ها ادامه خواهد داشت و فایده‌ای برای بازار و مشتریان به همراه خواهد داشت و یا اتفاقات دیگری در این زمینه رخ خواهد داد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Fardin_ir
    Fardin_ir | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷

    اصلا حرفش رو قبول ندارم کسی که گرون فروشی کنه اونم تو این اوضاع باید باهاش برخورد بشه . اینکه دونه درشت ها افراد دیگه ای هستند هم فرقی در موضوع ایجاد نمی کنه کسی که دزدی می کنه چه بزرگ چه کوچیک مقصره . چه اینا آزاد باشن چه نباشن میشه با دونه درشت ها برخورد کرد اگه بخوان. این همش بهونست که اینا رو ول کنیم چون دونه درشت ها آزادن

مطالب پیشنهادی