ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وقتی نجات اپل به پیروزی سامسونگ در دادگاه بستگی دارد

انستیتوی علوم و فناوری پیشرفته کره جنوبی (KAIST) و اپل از مدت ها قبل درگیر مناقشاتی در رابطه با حقوق پتنت ها بوده اند و این مساله احتمالا به ممنوعیت واردات برخی محصولات کمپانی آمریکایی به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

انستیتوی علوم و فناوری پیشرفته کره جنوبی (KAIST) و اپل از مدت ها قبل درگیر مناقشاتی در رابطه با حقوق پتنت ها بوده اند و این مساله احتمالا به ممنوعیت واردات برخی محصولات کمپانی آمریکایی به کره جنوبی منجر می شود.

این محصولات شامل آیفون های ۱۰، ۸ و ۸ پلاس و چهار مدل آیپد می شود و شاید این نکته عجیب به نظر برسد اما کلید این حل ماجرا در دست سامسونگ قرار دارد.

مناقشات از زمانی شروع شد که KAIST اپل را به نقض حقوق پتنت FinFET متهم کرده و خواستار دریافت غرامت به خاطر استفاده از آنها شد. از سوی دیگر اپل مدعی شد که پتنت FinFET فاقد اعتبار لازم است و سامسونگ هم موافقت خود با این ادعا را اعلام کرده است. قیمت بیت کویناین مساله باعث شده سامسونگ و رقیب یانکی آن که اغلب به عنوان خواهان و خوانده در دادگاه حاضر می شوند، این بار در یک جبهه قرار گرفته و اعتبار پتنت KAIST را زیر سوال ببرند.

ظاهرا سامسونگ در دادگاه آمریکایی شواهد محکمی را برای رد ادعاهای KAIST  ارائه کرده و همین مساله توجه مقامات کره ای را به خود جلب کرده است. در صورتی که سامسونگ بتواند نتیجه دادرسی را به سود خود خاتمه دهد، احتمالا «وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی» هم از تحریم واردات محصولات اپل صرف نظر خواهد کرد.

از سوی دیگر شکست سامسونگ در برابر KAIST به تقویت استدلال های دادگاه کره ای منجر شده و از آنجایی که قبلا دو بار فرایندهای بازرسی این پرونده تمدید شده، چاره ای جز ممنوعیت واردات آیفون های ۱۰، ۸، ۸ پلاس و آیپدهای ۹.۷، ۱۰.۵ و ۱۲.۹ اینچی به کره جنوبی باقی نخواهد ماند.

 

تماشا کنید: کامپیوتر چیست ؛ آگهی ویدیویی تازه اپل با محوریت آیپد پرو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی