ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک تسلا
امنیت

خودرو مدل S تسلا در عرض دو ثانیه هک شد [تماشا کنید]

پژوهشگران دانشگاهی در بلژیک تکنیکی را تعریف کرده‌اند که با استفاده از آن سیگنالی از کلید تقلبی خودروی مدل S تسلا کلون شده و در کمتر از ۲ ثانیه خودرو را در اختیار هکر قرار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

پژوهشگران دانشگاهی در بلژیک تکنیکی را تعریف کرده‌اند که با استفاده از آن سیگنالی از کلید تقلبی خودروی مدل S تسلا کلون شده و در کمتر از ۲ ثانیه خودرو را در اختیار هکر قرار می‌دهد تا بدون هیچ هشداری رانندگی کند.

مشابه با سایرخودروهایی که به سیستم ورود بدون کلید مجهز هستند کلید تسلا مدل S هم با استفاده از توکن های سخت افزاری اقدام به ارسال کدهای رمزنگاری شده به خودرو می کند. این توکن ها، سخت افزارهایی قابل برنامه ریزی هستند که دسترسی به یک شیء فیزیکی را فراهم می کند. در نتیجه ارسال این سیگنال ها درب خودرو باز می شود، سیستم ضد سرقت غیر فعال می شود و در نهایت می توان خودرو را روشن کرد.

این دستگاه نه تنها قفل خودرو را باز می‌کند و به هکر اجازه ورود می‌دهد بلکه حتی سیستم امنیتی خودرو را هم دور می‌زند و اجازه روشن شدن موتور را هم می‌دهد تا بدون هیچ دردسری هکر بتواند سرقت خود را تکمیل کند.

محققان دریافتند که کلید‌های تقلبی از کدهای ۴۰ بیتی برای رمزگشایی کدها استفاده می‌کند. پس از کشف دو کد، تلاش بر این بود تا کلیدهای رمزنگاری را پیدا کنند.

در ادامه جدول هایی از کلیدهای از پیش محاسبه شده به حجم 6 ترابایت را ایجاد کردند که امکان هک دسته کلید تنها در 1.6 ثانیه را فراهم می کرد.

اما نگران‌کننده‌تر این است که ساخت کلید تقلبی و ابزار هک بسیار ساده و ارزان‌قیمت است. یک رادیو Yard Stick One، رادیو Proxmark و یک مینی کامپیوتر رزبری پای که مجموعا ۶۰۰ دلار قیمت دارد.

نحوه کار دستگاه به این صورت است که ابتدا سیگنال های رادیویی مرتبط با شناسه خودرو که دائماً در حال ارسال توسط خودرو است توسط رادیوی Proxmark دریافت می شود. سپس هکر به سمت صاحب خودرو که کلید را در اختیار دارد می رود و با فاصله یک متری از او سیگنال های مشابه با آنچه از خودرو دریافت شده را به او ارسال می کند و سیگنال های کلید را دریافت می کند. در ادامه سیگنال های کلید، شبیه سازی شده و با ارسال آن به خودرو سیستم های امنیتی تسلا مدل S غیر فعال می شود.

یکی از پژوهشگران در گفتگو با وبسایت وایرد می‌گوید کلون کردن کلیدهای رمزنگاری امروزه بسیار ساده شده است و در عرض چند ثانیه می‌توان هویت دسته‌کلیدها را جعل کرد و با ماشین راهی جاده‌ها شد.

اما دارندگان خودروهای تسلا لازم نیست که نگران باشند چون شرکت سازنده این آسیب‌پذیری را برطرف کرده و دیگر هیچ هکری نمی‌تواند از این طریق وارد خودرو شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad_jafari
    mohammad_jafari | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷

    اخیششششش خیالم راحت شد که دیگه ماشینم رو نمیتونن هک کنن:/

مطالب پیشنهادی