ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیشرفت ویدیوهای دیپ فیک؛ وقتی ترامپ حالت چهره اوباما را تقلید می کند

ویدیوهای غیر واقعی Deepfakes از یادگیری ماشینی بهره می‌برند تا چهره‌های واقعی، صحبت‌های شما را به زبان می‌آورند و حالا این ویدیوها در حال پیشرفت و واقعی‌تر شدن هستند. شیوه اخیر توسط محققین دانشگاه کارنگی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

ویدیوهای غیر واقعی Deepfakes از یادگیری ماشینی بهره می‌برند تا چهره‌های واقعی، صحبت‌های شما را به زبان می‌آورند و حالا این ویدیوها در حال پیشرفت و واقعی‌تر شدن هستند. شیوه اخیر توسط محققین دانشگاه کارنگی ملون مورد آزمایش قرار گرفته و سبک و سیاق صحبت کردن شخص را هم به شکل اتوماتیک به شخص دیگر انتقال می‌دهد.

پژوهشگران در توضیحات ویدیو بالا نوشته‌اند: «برای مثال، سبک صحبت کردن باراک اوباما می‌تواند به دونالد ترامپ منتقل شود.»

ویدیوی بالا چند نمونه دیگر هم دارد که حالات چهره جان اولیور به استفن کولبرت و یک قورباغه مجازی منتقل می‌شود یا حالت صحبت کردن مارتین لوتر کینگ جونیور به اوباما و اوباما به ترامپ تبدیل می‌شود.

اولین مثال یعنی اولیور به کولبرت نسبت به نمونه‌های دیگر ضعیف به نظر می‌رسد و گویا در حال استریم یک ویدیوی با رزولوشن پایین هستید که اینترنت هم شما را یاری نمی‌کند و خود تصویر هم مشکلات مختلفی دارد. مثال دوم اما واهمه واقعی از دیپ فیک را به خوبی نشان می‌دهد.

پروسه تبدیل چهره یک شخص به شخص دیگر در مقاله‌ای منتشر شده و طی آن شیوه‌های انجام کار نیز تشریح شده است. این ویدیو فقط مختص به چهره و سبک صحبت کردن نیست. از شکفتن گل و غروب خورشید همراه با باد و ابرهای لغزان نیز تصاویری موجود هست.

راه استفاده سالم و درست از این تکنیک‌ها نیز مشخص هستند. برای مثال، بخشی از ویدیو که صحبت‌های استفن کولبرت به یک قورباغه تبدیل شده نشان از دقت بالای این روش برای تبدیل حالت‌ها به انیمیشن‌های واقع‌گرایانه است. اما اخیرا شاهد تکثیر و توزیع ویدیوهای کاملا واقع‌گرایانه دیپ فیکز هم بوده‌ایم و این رویه می‌تواند در آینده هم مورد استفاده یا به عبارتی دقیق‌تر سوء استفاده قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی