ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیلتر تلگرام
تکنولوژی

معاون دادستان کل کشور: مردم مدام می‌پرسند چرا دستور «فیلتر تلگرام» را اجرا نمی‌کنید؟

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در آخرین یادداشت خود که به تازگی منتشر شد، نوشته است: «مردم مدام سوال می‌کنند، اگر لازم نبود دستور فیلتر تلگرام صادر شود چرا چنین دستوری را ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۷

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در آخرین یادداشت خود که به تازگی منتشر شد، نوشته است: «مردم مدام سوال می‌کنند، اگر لازم نبود دستور فیلتر تلگرام صادر شود چرا چنین دستوری را صادر کردید و اگر ضرورت داشت چرا آن را اجرا نمی‌کنید.»

«عبدالصمد خرم آبادی» یادداشت خود را با مقایسه اهمیت داده‌های عظیم یک کشور با تسلیحات و انبارهای مهمات آن کشور مقایسه کرد و افزود چنانچه داده های عظیم کشوری در اختیار بیگانگان قرار گیرد، دشمنان به راحتی می‌توانند با داده کاوی و تحلیل اطلاعات حساس، بر تمامی امور آن کشور مانند امور سیاسی، اقتصادی و امنیتی مسلط شوند و لطمات جبران ناپذیری وارد کنند.

خرم‌آبادی مشکلات اقتصادی کنونی کشور را مرتبط با تسلط دشمن بر فضای مجازی و داده‌های عظیم کشور دانست و مدعی شد که مسئولان ذیربط از جنگ مهم رسانه‌ای که همراه با جنگ اقتصادی در جریان است غفلت کرده‌اند.

 فیلتر تلگرام

معاون دادستان کل کشور معتقد است که دشمنان جنگ رسانه‌ای خود علیه ساختارهای اقتصادی ما را با تسلط بر فضای مجازی و سوء استفاده از داده‌های عظیم کشور اداره می کنند.

«اکنون بیش از چهار ماه از صدور دستور قضایی فیلتر تلگرام گذشته است، اما متاسفانه عده‌ای با پشتیبانی و تجهیز فیلترشکن‌های داخلی (هاتگرام و تلگرام طلایی) دسترسی دشمنان به داده‌های عظیم کشور را فراهم کرده و نمی‌گذارند این دستور بدرستی اجرا شود. در طول تاریخ کشور هرگز تا این حد آشکارا به دستورات قضایی بی‌توجهی و بی‌اعتنایی نشده است.»

خرم‌آبادی در یادداشت خود به سوالات مردم مبنی بر اینکه «اگر لازم نبود دستور فیلتر تلگرام صادر شود چرا چنین دستوری را صادر کردید و اگر ضرورت داشت چرا آن را اجرا نمی کنید.» اشاره کرد و از زبان مردم گفت: «وقتی که با دستورات قضایی مربوط به «مفاسد فضای مجازی» اینگونه برخورد می‌شود، چه تضمینی وجود دارد که در اجرای احکام قضایی مربوط به «مفاسد اقتصادی» کارشکنی نشود.»

 فیلتر تلگرام

به گفته خرم‌آبادی این سیاست یک بام و دو هوا مردم و فعالین و سرمایه‌گذاران فضای مجازی را سردرگم کرده است:

«ممکن است گفته شود جای طرح این مطالب فضای مجازی نیست، این مسائل باید در جلسات بین مسئولین حل و فصل شود. اینجانب با وقوف بر این امر از آنجا که غیرقانونی بودن فعالیت نسخه های فارسی تلگرام را بارها در جلساتی که مسئولین ذیربط حضور داشته‌اند بیان کرده‌ام. ولی تاثیر گذار نبوده است، لذا در اجرای وظیفه شرعی (نهی از منکر) و به منظور بازداشتن مسئولین امر از راه اشتباهی که در پیش گرفته‌اند، نظرات شخصی خود را با مردمی که حقشان در معرض تضییع قرار دارد درمیان می‌گذارم.»

گفتنی‌ست که مدتی قبل شایعاتی مبنی بر تمدید مهلت فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی تا پایان آذرماه منتشر شد که واکنش معاون دادستان کل کشور را به دنبال داشته است. خرم آبادی در کانال شخصی خود در پیام‌رسان سروش ادامه‌ مهلت فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی را مصداق تمسخر دستور قضایی اعلام کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • Ali_dahaghin
    Ali_dahaghin | ۳ مهر ۱۳۹۷

    تلگرام ابزار جنگ روانی، دزدی اطلاعات، خروج ارز، خط دادن به دشمنان کشور و... هست و باید بسته شه.

    • mbo mm
      mbo mm | ۱۸ دی ۱۳۹۷

      میتونی ببندش ، ههههه ، در ضمن نسخه اصلی ش هم مشکلی نداره و کار میکنه و همه دارن چه برسه به طلایی و بقیش ،،،ههههههههههههه

  • enrix
    enrix | ۲۳ شهریور ۱۳۹۷

    شما چطور به خودتون حق دادید که تو یه مسائله فرعی که طبق اصل
    پنجاه و نه قانون اساسی باید توسط مردم یا منتخب مردم نظر خواهی
    بشه اومدی گفتی مردم چنین درخواستی داشتن؟؟؟
    هیچ میدونید این کار شما خلاف قوانین اساسی کشوره ؟؟؟؟؟؟؟؟

    تو ایران به دو طریق میشه گفت نظر مردم چیه و خارج از اون احدی حق
    نداره خودشو رای نظر خودش یا حتی 10 میلیون نفر رو رای و نظر همه
    بدونه! چون وقتی دارید حرف از مردم میزنید 80 میلیون نفره نه ده میل

    یکیش پذیرش اصل نظام که ملاک سنجش شرکت مردم در
    راهپیمایی 22 بهمن و حضور تو رای گیری های نظام عه!!!!!

    یکیم مسائل فرعی که طبق اصل 59 قانون اساسی باید به رای
    و نظر مردم یا منتخب مردم ( دولت و مجلس ) رجوع کرد!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی