ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با قابلیت «تصویربرداری محاسباتی» در آیفون های جدید بیشتر آشنا شوید

اپل در بخشی از کنفرانس شب گذشته خود به تشریح سیستم دوربین جدیدی که در دو موبایل آیفون XS و XS Max به کار گرفته پرداخت و بزرگ ترین قابلیت جدید، هیچ ارتباطی به مشخصات ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

اپل در بخشی از کنفرانس شب گذشته خود به تشریح سیستم دوربین جدیدی که در دو موبایل آیفون XS و XS Max به کار گرفته پرداخت و بزرگ ترین قابلیت جدید، هیچ ارتباطی به مشخصات سخت افزاری ندارد. بزرگ ترین پیشرفت امسال اپل در زمینه دوربین، «تصویربرداری محاسباتی» است.

اگر اسم این قابلیت به گوشتان آشناست باید گفت که گوگل هم دقیقا از این تکنولوژی در دوربین قدرتمند موبایل پیکسل استفاده کرد و راهکاری که اپل نیز در پیش گرفته شباهت فراوانی به راه و روش گوگل دارد.

حالت تازه معرفی شده Smart HDR در آیفون های امسال، دو قابلیت شبیه به پیکسل دارد. نخست اینکه دوربین دستگاه به هنگام باز شدن اپلیکیشن دوربین به تصویر برداری چهار فریمی مداوم می پردازد؛ این یعنی به محض اینکه دکمه شاتر را فشار دهید، تصویر مورد نظر دقیقاً در همان لحظه به ثبت می رسد و هیچ تاخیری در کار نیست.

قابلیت دوم نیز ترکیب هوشمندانه چندین فریم با نوردهی متفاوت از یک شات با یکدیگر است. اپل می گوید که پس از این، بهترین بخش از هر فریم استخراج می شود تا با کیفیت ترین تصویر ممکن به دست آید. رویکرد گوگل، ترکیب چند تصویر فرو نور با یکدیگر بوده و به همین خاطر نمی توان گفت که هر دو روش دقیقا یکسان اند، اما شباهت ها نیز کم نیستند.

و در نهایت قابلیت جالب دیگری که اپل برای دوربین سلفی در نظر گرفته، قابلیتی است که در پیکسل مشاهده نشده: تنظیم عمق تصویر پس از ثبت آن. یک اسلایدر به شما اجازه می دهد که گشودگی دهانه لنز به هنگام تصویربرداری را شبیه سازی کنید و به همین خاطر می توان با مات کردن یک سوژه در تصویر، آن را ایزوله کرد یا بالعکس، فوکوس را روی تمام سوژه های داخل تصویر تنظیم کرد.

سامسونگ از زمان عرضه گلکسی نوت 8 چنین قابلیتی را در موبایل های پرچمدار خود تعبیه کرده و به همین خاطر باید گفت که امسال اپل به جای دست زدن به نوآوری، در حال پیروی از رقبا و رسیدن به استانداردهای آنها بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی