ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نسل چهارم مرسدس بنز GLE معرفی شد؛ انبوهی از تکنولوژی در کالبدی عجیب

سرانجام پس از کمپین تبلیغاتی گسترده و انتشار تیزرهای فراوان، مرسدس بنز از نسل چهارم GLE رونمایی کرد. این شاسی بلند سایز متوسط لوکس که میراث دار M کلاس به حساب می آید، دست پر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

سرانجام پس از کمپین تبلیغاتی گسترده و انتشار تیزرهای فراوان، مرسدس بنز از نسل چهارم GLE رونمایی کرد. این شاسی بلند سایز متوسط لوکس که میراث دار M کلاس به حساب می آید، دست پر و با انبوهی از تکنولوژی ها و قابلیت های مدرن آمده تا در کلاس خود سرآمد باشد.

Mercedes-Benz-GLE-2020 (14)

در نگاه نخست به نسل جدید GLE تغییر شکل چراغ های اصلی اولین نکته ای است که جلب توجه می کند. با کمی دقت بیشتر به نمای جلو می توان متوجه تغییرات بیشتری در شکل جلوپنجره، سپر و حتی کاپوت شد.

mercedes gle comparison - front view

حذف خطوط تیز موجود بر روی درها، اضافه شدن پوشش پلاستیکی به جداره داخلی گلگیرها، تغییر شکل در عقب و ایستاده تر شدن دماغه خودرو برخی از تغییرات مهم مرسدس بنز GLE 2019 در نمای جانبی هستند.

mercedes gle comparison - side view

در قسمت عقب بی تردید چراغ های اصلی بیشترین دگرگونی را داشته اند. این چراغ ها که پیشتر در سدان CLS نیز دیده شده اند، دارای شکل خاصی بوده و ممکن است با سلیقه هر کسی همخوانی نداشته باشند.

mercedes gle comparison - rear view

به طور کلی استفاده از واژه هایی مثل زیبا و جذاب برای توصیف GLE 2019 کمی دشوار است؛ در عوض راحت تر می توان از صفاتی نظیر عبوس و نا آرام برای آن به کار برد.

Mercedes-Benz-GLE-2020 (23)

در مقایسه با نسل قبل، مرسدس بنز GLE 2019 به لطف افزایش 80 میلی متری فاصله محوری، رشد ابعاد داشته و کمی بزرگ تر از قبل شده است. این خودرو اکنون با فاصله محوری 2,995 میلی متر، به اندازه 69 میلی متر فضای پای بیشتری برای سرنشینان ردیف دوم ارایه می کند، علاوه بر این فضای سر نیز به اندازه 33 میلی متر بهبود یافته است.

Mercedes-Benz-GLE-2020 (12)

تغییرات مثبتی که در ابعاد بدنه و فضای داخلی GLE 2019 رخ داده، به مشتریان اجازه می دهد با سفارش دو عدد صندلی اضافی برای ردیف سوم، ظرفیت خودروی خود را به هفت نفر ارتقا دهند.

Mercedes-Benz-GLE-2020 (35)

در داخل کابین طبق انتظار شاهد بکارگیری آخرین نسخه از سیستم اینفوتینتمنت اختصاصی اشتوتگارتی ها با نام اختصاری MBUX هستیم. این سیستم از دو نمایشگر عریض 12.3 اینچی تشکیل یافته که یکی از آنها در پشت فرمان و دیگری در قسمت میانی داشبورد قرار دارد.

mercedes gle comparison - interior view

برای این نسل از GLE نیز مرسدس بنز آپشن نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلو (head-up display) را ارایه می کند، با این تفاوت که ابعاد آن دو برابر شده و علایم انعکاس یافته از 20 درصد روشنایی بیشتری برخوردار هستند.

Mercedes-Benz-GLE-2020 (29)

سیستم انرژی بخش برای صندلی های جلو دیگر آپشنی است که مرسدس برای راحتی سرنشینان توسعه داده؛ این سیستم با تغییر حالت بدن سرنشینان، پشتی و بالشتک های صندلی را به منظور تطبیق بیشتر با وضعیت آنها تنظیم می کند.

اشتوتگارتی ها این روزها توجه ویژه ای به بحث ایرودینامیک داشته و بدنه محصولات خود را طوری طراحی می کنند که کمترین میزان مقاومت را در برابر جریان هوا داشته باشند. مرسدس بنز GLE 2019 هم از این قاعده مستثنی نبوده و از ایرودینامیکی مثال زدنی برخوردار است.

Mercedes-Benz-GLE-2020 (21)

طبق ادعای مرسدس بنز، با ضریب درگ 0.29 cd نسل چهارم GLE ایرودینامیک ترین خودروی کلاس خود به شمار می رود. این ضریب در نسل پیشین 0.32 cd بود که نشان از بهبود قابل توجه نسل اخیر دارد.

در حال حاضر مرسدس بنز اطلاعات فنی GLE 450 4Matic را در اختیار رسانه ها قرار داده است. این نسخه از یک پیشرانه هیبرید نرم که قلب تپنده اصلی آن را موتور سه لیتری توربوشارژ خطی تشکیل می دهد، بهره می برد.

Mercedes-Benz-GLE-2020 (41)

موتور بنزینی این پیشرانه 362 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. موتور برقی هم 21 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد. با یک حساب سرانگشتی می توان نتیجه گرفت که خروجی پیشرانه GLE 450 4Matic در مجموع برابر با 383 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولید توسط این پیشرانه از طریق یک گیربکس 9 سرعته به سمت چرخ ها هدایت می شود؛ وجود پسوند 4Matic هم به معنای اینست که هر چهار چرخ نیروی موتور را دریافت می کنند.

Mercedes-Benz-GLE-2020 (22)

اگر چه فعلا خبری از لیست پیشرانه های GLE 2019 نیست، اما مرسدس بنز تایید کرده که این شاسی بلند پرطرفدار در آینده نزدیک با پیشرانه های هیبریدی شارژی (plug-in) و دیزلی نیز تولید خواهد شد.

نسل جدید GLE به آخرین سیستم های کمکی مرسدس بنز مجهز شده؛ سیستم  Active Distance Assist Distronic یکی از این موارد است که برای مدیریت بهتر ترافیک تدارک دیده شده است. این سیستم بطور پیوسته داده های ترافیکی را از سرویس LiveTraffic دریافت کرده و سرعت خودرو را بر اساس آن تنظیم می کند.

Mercedes-Benz-GLE-2020 (11)

هنگام وجود ترافیک روان در مسیر پیش رو، سیستم Active Distance Assist Distronic با همکاری سیستم ترمز کمکی فعال سرعت مرسدس بنز GLE 2019 را به 100 کیلومتر در ساعت کاهش می دهد. اگر خودروهای موجود در مسیر پیش رو به طور ناگهانی توقف کنند، حتی در صورت عدم واکنش به موقع راننده، این سیستم خودرو را کاملا متوقف خواهد کرد.

Mercedes-Benz-GLE-2020 (26)

به منظور تجربه سواری نرم تر و راحت تر، مرسدس بنز سیستم نوین E-Active Body Control را نیز به صورت آپشن برای GLE 2019 ارایه کرده است. این سیستم با کمک نیروی سیستم 48 ولتی، ارتفاع کمک فنرهای بادی هر یک از چرخ ها را به صورت مستقل تنظیم می کند.

Mercedes-Benz-GLE-2020 (7)

به گفته مرسدس بنز چنین قابلیتی اجازه می دهد در مسیرهای آفرود با افزایش یا کاهش ارتفاع هر کدام از چرخ ها، GLE چسبندگی و اصطکاک بهتری با زمین داشته باشد.

Mercedes-Benz-GLE-2020 (1)

ظاهرا در این نسل از GLE مهندسین مرسدس بنز توانایی های آفرود بیشتر را هدف گرفته اند. شاید به همین خاطر است که ظاهر آن نیز در مقایسه با قبل خشن تر و عبوس تر شده است.

نسل جدید مرسدس بنز GLE ماه آینده در نمایشگاه خودروی پاریس در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. فروش این شاسی بلند لوکس از اواخر سال 2019 در ایالات متحده و اروپا آغاز خواهد شد. بد نیست بدانید کارخانه مرسدس بنز در شهر تاسکالوسا واقع در ایالات آلاباما وظیفه تولید GLE 2019 را بر عهده دارد.

Mercedes-Benz-GLE-2020 (16)

درباره قیمت این خودرو هنوز اطلاعاتی منتشر نشده، اما به احتمال زیاد همانند نسل پیشین برای مدل پایه آن رقمی در حدود 53 هزار دلار یا کمی بیشتر تعیین می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی