ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون جدید اپل از مواد تجدید پذیر بیشتری استفاده می‌کند

چندی پیش اپل اعلام کرده بود که در حال حاضر ۱۰۰ درصد انرژی تمام دفاتر کاری‌اش از منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود. حال تیم کوک در مراسم رونمایی از آیفون ‌های سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که هنوز رو مبحث ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

چندی پیش اپل اعلام کرده بود که در حال حاضر ۱۰۰ درصد انرژی تمام دفاتر کاری‌اش از منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود. حال تیم کوک در مراسم رونمایی از آیفون ‌های سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که هنوز رو مبحث حفاظت از محیط زیست تاکید ویژه‌ای دارد و به همین دلیل در گوشی‌های جدیدش  از مواد تجدید پذیر بیشتری استفاده کرده است.

برای مثال بورد اصلی به کار رفته در جدیدترین آیفون‌ها از قلع بازیافتی ساخته شده و فریم شیشه‌ای این اسمارت فون از یک پلاستیک تجزیه پذیر تشکیل می‌گردد. با این وجود علیرغم استفاده از مواد تجدید پذیر در ساخت آن، اپل مدعی شده فریم شیشه‌ای جدید آن در حقیقت محکمتر هم شده است. به نظر می‌رسد که کمپانی کوپرتینویی به طور کامل قصد دارد از پلاستیک‌های سنتی فاصله بگیرد و در ساخت گجت‌هایش از انواع قابل بازیافت‌ آنها استفاده کند.

همچین اپل اطلاعاتی بیشتری درباره‌ی برنامه‌ی GiveBack خود در اختیار کاربران قرار داده است. کاربران می‌توانند بر اساس این برنامه‌ی به خصوص آیفون‌های فعلی خود را در اختیار مراکز معتبر قرار دهند و در صورت سالم بودنشان، مبلغی را دریافت نمایند.

اپل از چند سال پیش به دنبال تامین کل انرژی دفاتر خود از منابع پاک بود چرا که این شرکت در سال ۲۰۱۵ میلادی، توانسته بود که ۹۳ درصد از کل انرژی‌اش را از منابع تجدیدپذیر بدست آورد. پس از آن اپل سعی کرد با تعریف پروژه‌های جدید به دنبال رسیدن به هدف خود باشد.

بنابراین ۲۵ پروژه برای تولید انرژی پاک که شامل نیروگاه‌های تولید برق با استفاده از انرژی بادی، خورشیدی و بیوگاز می‌شد، در سال ۲۰۱۵ توانست ۶۲۶ مگاوات انرژی سالم تولید کند. شرکت کوپرتینویی اعلام نموده که پروژه‌های دیگری نیز در ۱۱ کشور جهان در دست احداث داشته و قصد دارد تا آینده‌ی نزدیک ۱.۴ گیگاوات انرژی پاک تولید کند.

همچنین اپل عنوان نموده که از سال ۲۰۱۱ تا به امروز در تمامی پروژه‌های انرژی محور خود، میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را تا ۵۴ درصد پایین آورده که این مسئله موجب شده میزان گاز‌های مشابه کربن دی اکسید در هوا ۲ تن کاهش یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی