ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش قیمت خودرو
خودرو

افزایش قیمت خودرو ادامه دارد؛ پراید به مرز 40 میلیون تومان رسید

گفته می‌شود پیش فروش محصولات دو خودروسازی بزرگ کشور تاثیرات محسوسی بر بازار خودرو دارند که یکی موجب کاهش قیمت‌ها و دیگری باعث بازگشت قیمت‌ها به حالت قبل یا همان افزایش قیمت خودرو شده است. «سعید ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

گفته می‌شود پیش فروش محصولات دو خودروسازی بزرگ کشور تاثیرات محسوسی بر بازار خودرو دارند که یکی موجب کاهش قیمت‌ها و دیگری باعث بازگشت قیمت‌ها به حالت قبل یا همان افزایش قیمت خودرو شده است.

«سعید موتمنی» رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه هفته گذشته با پیش فروش خودرو قیمت‌ها روندی کاهشی به خود گرفت گفت:

«پیش فروش یکساله خودرو سبب بازگشت قیمت‌ها به حالت قبل شد. تفاوت قیمت کارخانه‌اى و بازار برای خودروهای زیر 30 میلیون تومان 12 تا 16 میلیون تومان است. این درحالی‌ست که هفته گذشته بازار شاهد کاهش 3 تا 8 میلیون تومانی این گروه خودروها بوده است.»

افزایش قیمت خودرو

خودروهای پژو 405 و سمند و تیبا با میانگین 1 تا 1/5 میلیون تومان کمترین افزایش قیمت و خودروهای ساندرو استپ وی اتوماتیک با 11 میلیون و پژو 207 با 7 میلیون تومان بیشترین افزایش قیمت را داشته‌ اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به افزایش مجدد قیمت پراید تا مرز 40 میلیون تومان افزود: «تفاوت قیمت خودروها در کارخانه و بازار در خودروهای 30 تا 45 میلیون تومان از 12 تا 35 میلیون تومان، 45 تا 55 میلیون تومان از 33 تا 52 میلیون تومان و بالای 60 میلیون تومان به 100 درصد رسیده است.»

موتمنی معتقد است که آزاد سازی قیمت‌ها در بازار انحصاری خودروهای تولید داخل هیچ مفهومی نداشته و تاثیری در کاهش قیمت ندارد، به گفته او اگر تعداد شرکت‌های تولید کننده خودروهای زیر 30 میلیون تومان افزایش یابد، مردم امکان انتخاب خودرو براساس کیفیت و قیمت را خواهند داشت و در این صورت می‌توان قیمت‌ها را آزاد کرد تا مصرف کننده تصمیم بگیرد خودرو ارزان بخرد یا باکیفیت و خودرو ساز نیز در این بازار رقابتی یا کیفیت را افزایش می‌دهد و یا قیمت را کاهش خواهد داد.

افزایش قیمت خودرو

گفتنی‌ست دنا پلاس در کارخانه 53 میلیون و 268 هزارتومان و در بازار 100 میلیون تومان ، پژو پارس lx کلاس 13 در کارخانه 42 میلیون و 662 هزار تومان و در بازار 77 میلیون تومان ،​سمند lx در کارخانه 33 میلیون و 535 هزارتومان و در بازار 54 میلیون تومان ،​ ساینا اتوماتیک در کارخانه 42 میلیون و 120 هزار تومان و در بازار 58 میلیون قیمت دارند.

این روزها برای کاهش اختلاف قیمت کارخانه و بازار نظرات زیادی شنیده می‌شود، برخی بر آزادسازی قیمت‌ها برای تولیدکنندگان اعتقاد دارند که طبق فرمول پیشنهادی خودروسازان قیمت‌ها به 5 درصد کمتر از نرخ بازار آزاد خواهد رسید. عده‌ای دیگر هم به شکستن انحصار تولیدکنندگان معتقدند که باعث افزایش انواع خودروها در بازار و ایجاد فضای رقابت برای تولیدکنندگان خواهد شد. تمامی این موارد در صورتی به نفع مصرف کننده نهایی خواهد بود که در ابتدا تحریمی وجود نداشته و خوشنام‌ترین خودروسازان جهان بتوانند در ایران حضور داشته و بدون هیچ نگرانی اقدام به تولید کنند.

و از سوی دیگر سیاست گذاری صنعت خودرو به گونه‌ای منعطف شود که در صورت عدم تمایل مردم به خرید خودروهای داخلی، ضعف خود را پذیرفته، آن را رفع کنند و دست از انحصارگری بردارند؛ مواردی که در حال حاضر به تحقق آنها امیدی نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • OLD
    OLD | ۲۳ شهریور ۱۳۹۷

    دوستان بیخود سیاه نمایی نکنید
    مگه ما برای قیمت دلار و پراید انقلاب کردیم؟!
    ما انقلاب کردیم تا از این بی هویتی که 2500 سال حکومت های پادشاهی از زمان کوروش تا پهلوی ادامه داشت خاتمه یابد. به لطف انقلاب ما در حال حاضر بهترین کشور کهکشان راه شیری هستیم از نظر امنیت و ایستادگی جلو امریکا و رژیم صهیونیسیتی.
    مطمن باشید تا سایه رهبر و دلاور مردان سپاه روی این کشوره این کشور در بهترین شرایط خودشه.
    حالا قیمت دلار بشه 100 هزار تومن یا پراید بشه 100 میلیون. دوست دارید داعش تو خونه هاتون بود اما دلار هزار تومن بود؟

    ناسپاس نباشید

    • مازیار خشنودی
      مازیار خشنودی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۷

      عمویی من جواب این حرفای تو رو جای دیگه داده بودم ولی در مورد نا امنی گلم اولین شرط بقای هر نظامی به خصوص رژیم های مثل جمهوری اسلامی ... و در آخر تقدیم باعشق
      ?

  • مازیار خشنودی
    مازیار خشنودی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۷

    لطفا دستمال های حکومتی افاضه فیض کنند

    • Sarah
      Sarah | ۲۲ شهریور ۱۳۹۷

      پست ترین آدم‌ها همین 7 سنتی‌ها
      هستن . یا خونوادشون جیره‌خور نظامه .

      • yosof
        yosof | ۲۳ شهریور ۱۳۹۷

        دلار =هزارتومن
        غوغای فلانی نگر
        نیمه راهیم به عقب بازنمیگردیم
        آمده ایم تا مشتی باشیم بر دهان دلواپسان
        ما که هوا نداریم فلانی هواتو داریم
        تکرار میکنیم...

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۲۲ شهریور ۱۳۹۷

    از ماست که بر ماست

مطالب پیشنهادی