ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طراحی صفحه ساعت اپل واچ 4؛ شلوغ و گیج کننده

تصاویری که مشاهده می کنید مربوط به جدیدترین ساعت هوشمند کمپانی اپل با نام «اپل واچ 4» هستند که دیروز در کوپرتینو معرفی شد. با نگاه اول به صفحه ساعت جدید اپل، انبوهی از نشانگرها ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

تصاویری که مشاهده می کنید مربوط به جدیدترین ساعت هوشمند کمپانی اپل با نام «اپل واچ 4» هستند که دیروز در کوپرتینو معرفی شد.

با نگاه اول به صفحه ساعت جدید اپل، انبوهی از نشانگرها را می بینیم که هرکدام اطلاعات متفاوتی را به نمایش می گذارند. از نشانگر دمای هوا و شدت اشعه فرابنفش گرفته تا قرار ملاقات برای تمرین ورزشی با یکی از دوستان و البته یک کره زمین قابل چرخش! که احتمالاً به خاطر پر کردن جای خالی در صفحه اصلی گنجانده شده است.

اپل واچ 4

چگالی نشانگرها در صفحه اصلی اپل واچ 4 به قدری بالاست که زمان قابل توجهی طول می کشد تا با آنها ارتباط برقرار کنید. جالب اینکه اپل برای رویداد معرفی از تصویری استفاده کرده که بر خلاف سنت شرکت، بسیار شلوغ و گیج کننده بوده و حتی ترکیب رنگی آن یکپارچگی لازم را ندارد.

شلوغی بیش از حد صفحه اپل واچ 4 با توجه به تأکید اپل بر سادگی در طراحی بسیار عجیب است

خوشبختانه امکان شخصی سازی صفحه اصلی اپل واچ 4 وجود داشته و به عنوان مثال شرکت هایی مانند Nike طرح های جالبی را برای آن ارائه خواهند کرد. با این وجود شلوغی بیش از حد حالت پیش فرض صفحه موضوعی است که با توجه به پیشینه اپل و تأکید بر سادگی در طراحی توسط این کمپانی، قابل چشم پوشی نبوده و مسلماً برای کاربر گیج کننده خواهد بود.

مشکل اصلی در طراحی صفحه اپل واچ 4، اطلاعات زیادی است که یکجا به کاربر ارائه می شوند و تمرکز وی را برهم می زنند. به همین خاطر انتظار می رود هنگام عرضه، امکان ساده سازی صفحه اصلی از طریق تنظیمات در اختیار کاربر قرار گیرد تا استفاده از ساعت هوشمند اپل برای افراد مختلف (به خصوص قدیمی ترها) ساده و لذت بخش باشد.

گفتنی است اپل واچ 4 با بهره گیری از سیستم عامل WatchOS 5 و انواع سنسورها از جمله EKG (برای ثبت نوار قلب) ابزاری کاربردی بوده که می تواند با هر بار شارژ، تا دو روز کاربر را همراهی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • rad
    rad | ۲۲ شهریور ۱۳۹۷

    چقدر آماتور و بی اطلاع هستید شما که این مطلبو نوشتی . چطور داری تو دیجییات کار میکنی ؟!!! عزیز این صفحه اپل واچ که میبینی شلوغه فقط یکی از شکلهای ساعتهاشه هر کس که دوست داشت انتخاب میکنه

    • mojtaba fouladi
      mojtaba fouladi | ۲۲ شهریور ۱۳۹۷

      اگه دقت کنید میبینید که منبعش یه سایت دیگه هست و ایشون فقط ترجمه کردن اما نظر شما هم درسته و منظور از سایت منبع همونطور که ذکر شده watch face به معنی طراحی فیس جدیده و عنوان مطلبی که شما ذکر کردید گیج کننده هستش و به مخاطب القا میکنه که طراحی خود ساعت مشکل داره

  • mortezaniksard
    mortezaniksard | ۲۲ شهریور ۱۳۹۷

    اون سادگی که ازش حرف میزنین همراه با استیو رفت زیر خاک...

مطالب پیشنهادی