ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس نخستین مشتری خود برای توریسم فضایی را پیدا کرد [به روز رسانی]

شرکت هایی مانند اسپیس اکس و بلو اریجینز در سال های اخیر صنعت حمل و نقل فضایی را دگرگون کرده اند و در این زمینه دستاوردهای قابل توجهی داشته اند. البته مسلماً افرادی مانند ایلان ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

شرکت هایی مانند اسپیس اکس و بلو اریجینز در سال های اخیر صنعت حمل و نقل فضایی را دگرگون کرده اند و در این زمینه دستاوردهای قابل توجهی داشته اند.

البته مسلماً افرادی مانند ایلان ماسک و جف بزوس که شرکت های مذکور را تأسیس کرده اند، صرفاً اهداف خیرخواهانه نداشته و در آینده ای نه چندان دور به دنبال بازگشت سرمایه و سوددهی کمپانی خود، از طریق سفر به فضا و به خصوص توریسم فضایی خواهند بود.

حال خبر می رسد که اسپیس اکس در این رقابت گوی سبقت را از رقیب ربوده و نخستین مشتری خود برای سفر توریستی به فضا و گردش در مدار ماه را پیدا کرده است. هرچند هنوز هویت مشتری مذکور مشخص نشده و طبق اظهارات ایلان ماسک در توییتر، هفته آینده اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر خواهد شد.

اسپیس اکس

با توجه به اخبار موجود، مسافر اسپیس اکس یک فضانورد با تجربه نخواهد بود و در عوض یک فرد عادی است که شجاعت انجام چنین سفری را به عنوان اولین توریست فضایی دارد.

لازم به ذکر است که بر خلاف برنامه های اولیه اسپیس اکس برای استفاده از راکت فالکون هوی، به نظر می رسد این شرکت راکت BFR (فالکون بزرگ) را برای سفرهای توریستی فضایی مورد استفاده قرار خواهد داد. هرچند راکت مذکور هنوز عملیاتی نشده و مشخص نیست چه زمانی به استانداردهای لازم دست پیدا کند.

اصلاً بعید نیست که ایلان ماسک خود را به عنوان نخستین توریست فضایی اسپیس اکس معرفی کند

از همین رو معرفی یک داوطلب برای سفر به مدار ماه الزاماً به معنی انجام این مأموریت در آینده نزدیک نیست و حتماً تجهیزات مورد نیاز نیز باید به مرحله عملیاتی برسند. در ضمن با توجه به سابقه ایلان ماسک اصلاً بعید نیست که هفته آینده وی روی سن رفته و خود را به عنوان نخستین توریست فضایی اسپیس اکس معرفی کند!

[تاریخ انتشار خبر اولیه: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷]

 

به روز رسانی:

امروز ایلان ماسک دو رندر‌ گرافیکی مختلف از BFR جدید اسپیس اکس در شبکه اجتماعی توییتر منتشر نمود که نشان می‌دهد این فضاپیما بسیار بزرگتر از آن چیزی است که تصورش را می‌کردیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hosein n
    hosein n | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷

    لطفا حالت شب اضافه بشه.
    من همیشه عادت دارم قبل خواب خبرا رو بخونم چشمم اینجوری درد میگیره مرسی از زحماتی که می‌کشید ???

مطالب پیشنهادی